Tai iš esmės pakeis automobilių rinką: „Tesla“ ruošia pristatyti „milijoną mylių“ atlaikysiančią bateriją – „mes turime išplėsti baterijų gamybą iki beprotiško lygio. Tokio, kokio žmonės šiandien net negali suvokti“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

who 2020-05-20 07:47
Autorizavimas, geras būdas surinkti pinigus iš aptarnavimo. Na bet kuris gamintojas sutiks duoti garantiją, jei remontas buvo atliktas vietiniame garaže ir ne sertifikuotų darbuotojų ir ne pagal instrukcijas. Kiek teko skaityti, gamintojai visais būdais bando atsikratyti remonto išlaidų padengimo, nebent tai būtų akivaizdus masinis defektas. Galima suskirstyti vartotojus į du tipus. Vieni daug dirba tam kad galėtų leisti sau įsigyti naują, tiesiog važiuoti ir nesukti galvos. Kitiems priimtiniau pirkti ne naują ir paskirti dalį laisvo laiko serviso paieškoms ar savarankiškam remontui. Esu iš tų, kurie nori viską sutvarkyti patys, taigi vairuoju 20m senumo auto. Išlaikymas nebrangus, auto mechanika nesudėtinga, bet reikia pastoviai skirti laiko, kad išlaikyti normaliam stovyje ir praeiti sekančią tech. apžiūrą.
bahuriux 2020-05-20 09:11
Pats sau prieštarauji, teigi kad esu neteisus, bet poto pripažysti kad prisiminei kad skaiteis staripsnį apie kosTminių technologijų ličio jonų baterijų seperatorius, kurie kainuoja kaip auksas palei svorį ir pripažysti kad muskas jų greičiausiai nenaudoja ir nenaudos. Tai aš ir kalbu apie baterijas kurios jau yra dabar visuose prietaisuose nuo telefono iki elektromobilio. Dėl lėktuvų ir baterijų, ka tik pasikroviau dvi lipo baterijas 100C po 1,55Ah, 3 celių po 3,7V=11,1V, 138g, RC sklandytuvas su elektros varikliu (1,5kg įskaitant bateriją) skraido apie 35 minutes (neskaitant termikų) 40-45 km/h greičiu, čia maks ekonomiškiausias rėžimas. Na tai va baterija kiek mažiau nei 10% masės, laisvai galėčiau sukišti 3 tokias ir skrydžio nuotolis patrigubėtu, tik laikas nepatigubėtu, nes max ekonomiškiausias greitis didėja nuo įkrovimo. Jo kroviniams gabenti oru nekažką, bet pritaikius aviacijai kažkokį sintetinį kurą su 0 anglies emisija, arba vandenilio kuro elementus, jokių problemų, nes energijos tankis didesnis nei baterijų. ----------------- Jei kas nežinojo tai tie dideli ciklų skaičiai po 2000 netgi ir 5000 yra teorinis maksimumas su loterijos faktoriumi, visiškai nepiktnaudžiaujant baterija, įkraunant lėtai lėčiau nei 0,5-1C (reiškia jokių greitų įkrovimų), iškraunant palei baterijos vidinę varžą, kad ji nekaistu, paprastai yra nustatytas saugus iškrovimo reitingas C kiekvienam baterijų modeliui. Naudojimo ribos 80-25%, įkrautos ilgai nelaikyti, iškrautos taip pat, ilgesniam laikymui, kad nedegraduotu nuo stovėjimo baterija turi būti įkrauta 55-60%. Bet net laikantis visų taisyklių lieka dar loterijos faktorius, loterija čia yra tame, kad ličio metalo dendritai auga nuo vieno elektrodo link kito ir tik laiko klausimas ar iškart jie užtrumpins elektrodus dar iki numatyto ciklų skaičiaus, ar po ir geriausiu atveju celė bus mirusi, blogiausiu užsidegs. AAA000 būtent ir minėjo tuos kosTminius seperatorius kurie leistu baterijai mumirti "oriai" savo mirtimi nuo degradacijos po tų ciklų skaičiaus su sąlyga, kad bateriją eksploatuosit "šiltnamio sąlygomis". Dėl melejono mylių ar panašaus BS. Čia yra dalis kad galbūt nupirko ar išrado kažką tokio už nekostminę kainą ir dar didesnė dalis buhalterijos. Buhalterija paprasta baterijos realiai vidutiniškai atlaikys kokius ten tarkim 400.000km čia ta kuri didžiausios talpos, bet kiek automobilių pasiekia tokią ridą šiais laikais? Turbūt koks 10-20%, nes likusius išdaužo arba jie tiek nusidėvi, kad dar važiuojančius utilizuoja, tai va tiems kurie išgyvens virš tarkim 400000km muskas pakeis visą bateriją žinoma ne į naują, o į perrinktą jei ji suges. Aišku bus papildomų sąlygų, taksi ir kitai komercinei veiklai tokios ilgos garantijos nebus taikomos, nes taip dažniausiia būna ant sutarčių, garantija bus taikoma jei auto savininkas tik vienas, įjungsit koki ten "ludicurus mode" garantija sutrumpės atitinkamai, tas dar labiau padidna šansus buhalterijos naudai. Čia gudrus marketingas ir gudri "buchalterija" plius kažkiek ir technologijų, nes iš esamų nelabai eina išspausti.
jull 2020-05-20 09:34
Nu tai galim ir toliau skaiciuot. Imam DC13 072A, nauja Scania motora sunkvezimiams. Galia - 480kW Mase - 1000kg. Elektros motoro galios tankis elektromobiliuose - 1.37kW/kg (emiau priuso). Sutaupom 1000-480/1.37= 650kg. Nuo dezes jauciu sutaupysim dar kokius 200. (Dyzelio sukimo momento charakteristikos nera blogos, bet toli grazu iki elektros motoro = maziau pavaru, maziau mases) Kuras + bakai plius siurbliai, pllius hardware - apie 1000kg. Radiatoriai, ausinimo skysciai, sildymo, ismetimo sistemos, imkim dar 200kg. Vat ir gausis, kad net prie tavo paskaiciuotu, tas sunkvezimis bus sunkesnis nepilna tona. Mano nuomone (ir ji nesikeite per paskutiniius 10 metu) vienintele priezastis kodel kas nors is vis gamina VDV iki siol - vis dar gana prastos baterijos. Visais kitais atzvilgiais (gamyba, aptarnavimas, mokesciai, tarsa) VDV gauna i vienus vartus. Ir gauna ne keliolika procentu, o kartais. Tiesa, mano manymu, pramoninis transportas bus paskutis VDV bastionas. Tiesiog, uzdraudus lengvuosius VDV naftos kaina bus artima isgavimo kainai ir tai leis VDV kuri laika isgyvent ten, kur skaiciuojamas kiekvienas centas. Plius ir patys VDV atpigs pries pat numanoma visiska ju uzdraudima - nereikes skirti pinigu nauju varikliu kurimui.
lizunas 2020-05-20 09:36
Nuo kada gamintojai dykai remontuoja automobilius? Tik tada, kai randamos jų klaidos, pripažįstamas brokas. Tarkim honda. Turėjo bug'ą dėl bagažinės durų, kur lindo rudys - perdažė, nes garantinis. Stabdžiai iš mano kišenės, aušinino skystis iš mano kišenės, pakabos dalys iš mano kišenės. Bent tiek, kad OE dalys gerai laiko, ko nepasakytum apie aftermarket dalis... O autorizuoto serviso kaina 50€ /val. Duslintuvas laikė daugiau nei garantija jam duota (7 metai), guolis vienas pakeistas po rato mušimo duobėn (draudimas kasko). Didžiausios išlaidos man budavo iš pakabos ir stabdžių.
kukulis4 2020-05-20 10:27
Kai galioja garantija, tai ir remontuoja. Man pavyzdziui keite akumuliatoriu po 3.5 metu eksplotacijos (tikrai nesitikejau kad pagal garantini keis), tuo tarpu ratu guoli ir OSM net neturejau abejoniu, kad keis pagal garantini. Stabdziu kaladeles, antifryzas, tepalas, filtrai - cia eksplotacines medziagos, ju keitimas i garantija neieina.
kukulis4 2020-05-20 11:03
Zinok as nelabai supratau ka tu nori pasakyt. As pats dar siek tiek pagooglinau, ir ka pavyko rast, yra tai, kad tesla semi 500 myliu range batareike, optimistiniais vertinimais turetu svert apie 5100kg, ir iki kol tas pack'as degraduotu iki 80% savo rated capacity, butu galima nuvaziuot kazka tarp 300k ir 500k myliu. Velgi, tik labai grubiai skaiciuojant, jeigu tarsime, kad sunkvezimis turetu tarnaut apie 10 metu, tai bent viena karta tam sunkvezimiui battery pack'a pakeisti reiktu, o eksplotuojant intensyviau, net ir du. Kas kainuotu labai nemazai, ir sunkvezimi su tokiom charakteristikom padarytu tiesiog nekonkurencingu. Tad man atrodo, kad yra visiskai logiska ieskot budu, kaip padidint batareikes ikrovos ciklu skaiciu neprarandant capacity ir nedidinant pacios batareikes.
jull 2020-05-20 13:08
Zinok, as dabar nelabai supratau ka tu nori pasakyt. Praetam poste rasei, kad tavo paskaiciavimais, baterija svertu 3t. As ju netikrinau. As tau parasiau, kad baterijos svoris dar ne viskas, ir kad svorio skirtumas nebus 3t, o kiek maziau nei tona. Jei praeitam poste suklydai, ir baterija sveria 5.1t, tai taip, skirtumas bus didesnis, kaip jau sakiau, tavo skaiciavimu as netikrinau.
kukulis4 2020-05-20 13:54
Taip. Pagal mano skaiciavimus - tesla semi batarke turetu svert tris tonas, o pagal tai, ka radau goglindamas - 5.1t. Siam momentui as labiau linkes pasitiket tuo ka radau, ten panasu zmones ivertino galima svori remdamiesi daugiau zinomu parametru. Kad svoris dar ne viskas, as sutinku. Bet mano pointas yra tame, kad jeigu batarke sveria 5 tonas, ir su ja vilkikas gali nuvaziuot 500 myliu, tai net ir ziurint labai optimistiskai, max, ka galima is tos batareikes isspaust, yra 1000 pakrovimo ciklu iki to, kai jinai prades degraduot ne dienom o valandom. Ir vilkikas ta tukstanti ciklu turetu ivyniot per mazdaug tris metus, gal net greiciau. Kas man atrodo neprotinga - bandyt sukist, sakykim, dvigubai daugiau batareikiu, vardan to, kad turet dvigubai didesni range, ir tokiu budu ikrovos ciklus akumuliuot dvigubai leciau. Neprotinga, nes toks padvigubinimas iskarto butu plius 5tonos vilkiko svoriui, reiskiasi, minus 5 tonos naudingam kroviniui. Be to, to dvigubo range realiai net nebus, nes papildomas batareikes vezt irgi reikia energijos. Kas man atrodo protinga - ieskot budu, kaip su tuo paciu batareikiu kiekiu nuvaziuot didesni atstuma (didint energijos tanki), arba ieskot budu, kaip padidint galimu ikrovos ciklu skaiciu. Su tankio didinimu pastaruoju metu sekasi sunkiai, tai galbut tas proverzis bus butent su ikrovimo ciklais. Cia, komentaruose liaudis kelia klausima "nx elektromobiliui reikia batareikes su kuria galima vaziuot milijona myliu, jeigu dauguma vairuotoju per metus vaziuoja maziau nei 20k myliu? I ta klausima atsakinedamas as pirstu badau i vilkikus - jeigu (kai) paplis elektriniai vilkikai - ten reikes tokiu batareikiu.
HDi 2020-05-20 18:10
Net tada, kai remontuojamas brokas, tai nemokamai yra tik klientui, bet autorizuotas servisas gauna pinigus iš gamyklos už visus atliktus darbus. Meistrui, kuris dirbo, nepasakysi, kad sorry, šį mėnesį dirbai su garantiniais, tai atlyginimo nebus. Sudėtingas reikalas ta buhalterija, bet taip yra.
HDi 2020-05-20 18:12
Na tai ką ir sakau, oro pagalvės galioja ir elektromobiliui. Pavarų dėžės dar ir klausimas, nes pvz Porsche naudoja 2 pavarų dėžę, neaišku ką kiti pasirinks gamintojai, bet kad Tesla taip nedaro, tai dar nieko nereiškia. Gal galima nuorodą į tą ataskaitą?
jull 2020-05-20 18:16
Tai ju zinoma yra ieskoma. Niekad nesidomejau kiek pinigu yra sumerkta i bateriju vystyma paskutini desimtmeti, bet galiu itart, kad nemazai. Po nauja zinute apie super baterijas kas savaite matom net ir cia. Laiko klausimas, kada kazkas is tu "stebuklu" atsiras ant gamybos liniju.
jull 2020-05-20 18:34
https://www.popularmechanics.com/cars/t ... mi-weight/ sako, kad svoris jo vidutinis tokios klases sunkvezimiui. Saltinis niekinis, bet vis kazkas Dar vienas dalykas, turiu itarima, kad ne tik bendras svoris turi reiksme sunkvezimiui, bet ir kiekvienos asies apkrova. Gali but, kad maksimaliai padidindami pvz, priekines asies apkrova, jie dar ir islosia ant to, kiek maksimaliai gali patempt.
kukulis4 2020-05-20 21:02
Tiesa, kad papidomas svoris padeda vilkikui stabilai tempt krovini, taciau ziurint is is kitos puses, tai greiciausiai, kad visi vilkikai daugiau maziau turi ta optimalu svori. Jeigu neturetu, tiesiog matytumem pakabintus papildomus svorius, kaip kad matom ant traktoriu. Priedo, del batareikiu svorio, elektrinis vilkikas bet kokiu atveju tampa sunkesnis uz standartini tradicini vdv vilkika, tai greiciausiai, kad esant galimybei, elektriniai vilkikai savo svori mazins. Beja, dar vienas didelis pliusas elektrinio vilkiko naudai yra tas, kad elektrini varikli realiai galima sukt kad ir 1rpm ar mazesniu, kas yra labai gerai, kai kalbama apie sunkaus krovinio pajudininma is vietos. Bet kokiai TP su VDV reiktu specialiai tam skirtos greiciu dezes o elektrinis tokia galimybe turi tiesiog by default. Ps. - range roveris tempia 100t traukini. Tempia ne del to, kad labai sunkus, bet del to, kad gali labai letai vaziuot. Aisku, nereikia nuvertint to, kad tempia begiais. Tu paciu 100t ant asfalto nepatemptu.
jull 2020-05-21 09:55
Nu jei tiket linku, kur praeitam poste imeciau, tai ne sunkesni uz tradicini, o tokio pacio svorio kaip ir kiti toj klasej. Svori zinoma mazinis kai bus galimybe ir taps geresniais uz vdv net ir sitoj srity. Taip, vienas is elektrinio motoro privalumu transporte yra pastovus ir labai aukstas sukimo momentas. Sunkvezimio atveju, bent puse pavaru dezes tikrai galima ismest. Tiesa, semi atveju ten turetu but 4 pavaru dezes, po viena kiekvienam motorui (net jei jos ir sujungtos ir viena bloka), tai svorio 2 kartus daugiau tikriausiai nesusitaupys.