Turbūt kvailiausia inžinerinė klaida automobiliuose - kai kuriuos prancūziškus automobilius galėjo stabdyti keleiviai (3)
Automobilių salonai kuriami ne vienerius metus. Inžinieriai turi gerai apgalvoti, kur bus montuojami kokie jungikliai. Viskas taip pat turi įsilieti į bendrą dizaino kalbą, o ir valdymo įrenginiai turi būti ergonomiški ir patikimi. Ir tada, kai jau viskas būna sukurta, tenka sugalvoti, kaip naujo modelio saloną pritaikyti Britų Saloms. Va čia ir prasideda problemos - ne vieną prancūzišką automobilį galėjo stabdyti ir priekyje sėdintis keleivis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tikriausiai manote, kad perkelti vairą ir pedalus į kitą salono pusę nėra tokia jau didelė problema. Juk mūsų šalyje taip dar visai neseniai ir mėgėjiškai būdavo konvertuojami importuoti dėvėti automobiliai. Tačiau gamintojams viską tenka apskaičiuoti, suderinti masinės gamybos metodus, išbandyti ergonomiką. Kitaip tariant, tai yra papildomos išlaidos, kurias visi stengiasi sumažinti.
Pavyzdžiui, „Peugeot“ ir „Citroën“ automobiliai visų pirma yra kuriami žemyninei Europos daliai. Todėl britai dažnai pastebi, kad jiems skirti modeliai turi visai mažus pirštinių skyrelius. Taip yra todėl, kad prancūzai su vairu į dešinę pusę nesivargino perkelti saugiklių dėžės. Kodėl? Nes pigiau ją palikti ten, kur ji ir yra. Kai kurių miesto automobilių dėtuvės yra tokios komiškai mažos, kad ten vos telpa ir to paties automobilio naudotojo vadovas.
Tik pirštinėms ir tetinkamas pirštinių skyrelis, žinoma, yra nepatogumas, tačiau prancūziški automobiliai turi ir didesnių bėdų. Štai 2011 metais žiniasklaida susidomėjo keista prancūziškų automobilių savybe - priekyje sėdintis keleivis besiražydamas gali aktyvuoti automobilio stabdžius. Ši bėda palietė visą eilę prancūziškų automobilių - „Citroën C3“, C4, „Peugeot 206“ ir 307, „Renault Scenic“ ir „Espace“ bei dar keletą kitų. Tačiau kas nutiko?
Na, kaip jau minėta, gamintojai stengiasi kiek įmanoma palengvinti savo automobilių surinkimą. Taigi, jie vengia didesnių konstrukcinių skirtumų, susijusių su eismo kryptimi. Todėl šiuose dešiniavairiuose automobiliuose pagrindiniai stabdžių cilindrai būdavo paliekami kairėje pusėje. Stabdžio pedalas, įsikūręs dešinėje, su pagrindiniu cilindru būdavo sujungiamas ilga svirtimi. Toks mechanizmas, nors ir turėjo daugiau dalių, buvo pigesnis. Tačiau į grindis stipriau įsirėmęs keleivis galėjo prispausti tą svirtį ir aktyvuoti automobilio stabdžius. Tai, žinoma, gali sukelti ir avariją.
„Citroën“ 2011 metais Jungtinėje Karalystėje atšaukė 20 tūkstančių „C3 Picasso“ automobilių. Prašymų atvykti į patvirtintus remonto centrus sulaukė ir kai kurių kitų automobilių savininkai. Tačiau gamintojai apie šią problemą žinojo jau ne vienerius metus - pranešimai apie keleivių aktyvuojamus stabdžius buvo publikuoti dar 2004 metais. Tiesa, gamintojai teigia, kad ta svirtis keleiviui įprastai yra nepasiekiama, todėl tokia keista, bet pinigus taupanti konstrukcija ir nebuvo keičiama.
Reikia tikėtis, kad dabar ši problema nebeegzistuoja. Beje, yra automobilių, kuriems eismo krypties klausimas nėra toks jau didelis nepatogumas. Tai - automobiliai su vairuotojo vieta centre - „BAC Mono“, „McLaren F1“ ir „Speedtail“, „Lamborghini Egoista“. Taip pat - ir „Elemental RP1“ - šio itin lengvo sportinio automobilio vairas, pedalai ir prietaisų skydelis vos per valandą gali būti perkeltas į kitą salono pusę.