JAV inžinieriai sukūrė „oro skydą“, kuris apsaugotų nuo koronaviruso: kas tai yra ir kaip veiktų ()
JAV mieste Sietle įsikūrusi technologijų įmonė „Teague“ sako, kad jos sukurtas įtaisas gali sudaryti „oro skydą“ aplink lėktuve sėdinčius keleivius ir taip padėti sumažinti mikrobų plitimą. Tokia technologija padidintų keleivių apsaugą ir sumažintų koronaviruso plitimą. Apie tai praneša CNN.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įtaisą „AirShield“ (liet. „Oro skydas“) būtų galima atspausdinti 3D spausdintuvu ir įstatyti į keleivių aptarnavimo skyrelį, kur įprastai būna įrengta skaitymo lemputė ir ventiliacijos anga, nukreipianti šviežio oro srautus į žemiau sėdintį keleivį.
„AirShield“ šį oro srautą nukreiptų taip, kad vieno keleivio iškvepiamas oras ir skysčiai nenukeliautų ligi kaimyno. Taigi įtaisas taip išgaubtų oro srautą, kad sukurtų tam tikrą oro skydą aplink kiekvieną keleivį, o tai užtikrintų mažesnį viruso plitimą.
Įmonės „Teague“ vyresnysis oro susisiekimo direktorius Anthony Harcupas sako, kad „AirShield“ tik pagerina tai, kas lėktuvuose ir taip yra gana efektyvu – oro srauto valdymą.
„Daugelis žmonių nesuvokia, kad orlaivis iš tikrųjų yra viena saugiausių vietų, kurioje galite būti šituo laiku“, – CNN sakė A.Harcupas.
Paprastai keleivio lėktuve esantis oras tiekiamas per salono viršutinę dalį, po to ištraukiamas grindų angomis, kur pereina per didelio efektyvumo kietųjų dalelių absorbcijos filtrus, kurie pašalina 99,9 proc. mikrobų.
Tai reiškia, kad oras, kuris grįžta į lėktuvo saloną, yra šviežiai išgrynintas.
Prasidėjus koronaviruso pandemijai, oro linijų bendrovės pradėjo greitai ieškoti priemonių, kuriuos keleiviams padėtų pasijausti saugesniems. Tam buvo išleista daug pinigų, bet sprendimų kol kas nėra.
Gegužės 5-ąją visame pasaulio vežėjams atstovaujanti Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) paskelbė pareiškimą, kuriame teigiama, kad ji nepalaiko siūlymo atsisakyti vidurinių sėdynių, – taip tarp keleivių būtų sudarytas didelis tarpas.
„Oro linijų bendrovės kovoja už savo išlikimą. Pašalinus vidurinę vietą, padidės išlaidos“, – pranešime teigė IATA generalinis direktorius Alexandre'as de Juniacas.
A.Harcupas mano, kad „Teague“ sukurtas įtaisas, nereikalaujantis drastiško išardymo, gali būti efektyvesnis nei vidurinės sėdynės atsisakymas. Socialinės distancijos laikymąsi lėktuvuose jis vadina oksimoronu.
Jis teigia, kad bendrovė jau pasiruošusi gaminti naujuosius įtaisus, bet kokios galėtų būti išlaidos, kol kas atsakyti sunku, nes neaišku, kiek oro linijų bendrovių susidomės šia preke.
„Teague“ atstovas A.Harcupas mano, kad keleivių nerimą sumažintų supratimas apie tai, kaip lėktuvuose veikia oro srautai: „Manau, kad tai tikrai padės sugrąžinti žmones į dangų.“