Skandalinga situacija: daugiau nei 30 % pilotų Pakistane licencijas įgijo nelegaliai - kaip jie tą padarė? (3)
Štai keli įdomūs faktai apie Pakistaną: sostinė Islamabadas nėra didžiausias šalies miestas. Gyventojų tankis Pakistane - 5,6 kartus didesnis nei Lietuvoje. Daugiau nei 30 % pilotų Pakistane licencijas įgijo nelegaliai. Pala, ką?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Žinote tas istorijas apie neteisėtai įgytus vairuotojų pažymėjimus? Koks nors nevykėlis, kuris, matyt, nemoka skaityti, pasinaudoja pažintimis, kad įgytų teisę vairuoti. Visi supranta, kad tai nėra gerai, tačiau dar blogiau, kai taip įgyjama teisė skraidinti šimtus keleivių.
Pakistanas turi 860 civilių pilotų. 262 iš jų licencijas įgijo nelegaliai. Ne šiaip, kad galėtų pradėti skraidyti greičiau - jie tiesiog neturi tam tinkamų įgūdžių ir žinių. Jie nelaikė egzaminų, o naudojosi kyšiais ir draugais, kurie už juos laikė egzaminus. Kodėl? Na, nes pilotai gauna puikius atlyginimus.
Šios naujienos birželį sukėlė didžiulį tarptautinį skandalą. „Pakistan International Airlines“ (PIA) suspendavo 150 savo pilotų ir dabar šių oro linijų lėktuvai nebėra laukiami Europoje ir JAV. Pasaulinė PIA reputacija smigo žemyn kaip ne vienas šių oro linijų lėktuvas. Tiesą sakant, netikrų licencijų skandalas ir kilo po gegužę įvykusios PIA katastrofos. Tuomet Pakistano Aviacijos ministras Ghulamas Sarwaras Khanas parlamentui papasakojo, kad trečdalis šalies pilotų nelaikė reikalingų egzaminų.
PIA dabar turi stengtis išgelbėti savo reputaciją. Taigi, po truputį atleidžiami pilotai, kurių licencijos yra atšaukiamos. Visai ką tik buvo atleisti 7 pilotai. Tačiau kartu išaiškėjo ir dar vienas nestebinantis faktas - teko atleisti ir kelis skrydžių palydovus, kurie irgi neturi reikiamų sertifikatų. Be to, JAV ir Europos institucijos teigia, kad saugumo pažeidimų būta ir daugiau.
Beje, dar vienas įdomus faktas - ta pati nelaikytų egzaminų ir neteisėtų licencijų problema kamuoja ir Pakistano oro pajėgas (PAF), nors duomenys apie tai nėra skelbiami. Tiesą sakant, PIA kartais vadinamos PAF senelių namais, nes karinių lėktuvų pilotai po tarnybos dažnai ima pilotuoti keleivinius lainerius.