Specialistai atskleidė, kaip vairuoti automobilį norint ne tik sumažinti neigiamą poveikį aplinkai, bet ir sutaupyti  (7)

Ekologiško ir ekonomiško vairavimo principai šiandien skatinami visoje Europos Sąjungoje, o jų išmanymas nuo 2014 m. laikant vairavimo egzaminus vertinamas ir Lietuvoje. Visgi ne kiekvienam, sėdinčiam prie vairo, šie principai jau yra tapę įpročiais. Todėl specialistai primena – laikydamiesi tam tikrų vairavimo taisyklių, ne tik sumažinsite neigiamą poveikį aplinkai, bet ir sutaupysite, skelbiama pranešime žiniasklaidai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Galimybė degalų sąnaudas sumažinti dešimtadaliu

Anot draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, ekonomiško ir ekologiško vairavimo principų pradėjus mokyti vairavimo mokyklose, vis daugiau prie vairo sėdančių vairuotojų supranta jų svarbą ir stengiasi jų laikytis. Kitiems šie principai neretai yra žinomi iš bendro suvokimo apie transporto priemonės veikimą. Vis tik nemažai ir tokių, kuriems ekologiškas ir ekonomiškas vairavimas vis dar yra naujos sąvokos.

„Laikantis ekonomiško vairavimo taisyklių, automobilio degalų sąnaudas galima sumažinti iki 10 proc. Jei kiekvienas vairuotojas pasiektų tokių rezultatų, transporto poveikis gamtai ir klimato kaitai būtų ženkliai mažesnis. Be to, tai naudinga ir pačiai transporto priemonei, ir jos savininko piniginei“, – pastebi R. Bieliauskas.

Svarbiausia taisyklė – tolygus važiavimas

Vienas pirmųjų įpročių, kurio laikytis skatinami vairuotojai – tai tolygus pajudėjimas iš vietos ir tolygus stabdymas. Mat staigiai įsibėgėjant, padidėja degalų sąnaudos, o tuo pačiu ir oro tarša.

„Pajudant iš vietos, vertėtų akseleratoriaus pedalą spausti palengva, užuot staigiai didinus variklio apsukas. Žinoma, tai reikalauja šiek tiek daugiau vairuotojo dėmesingumo. Neretai pasitaiko, kad sustoję prie sankryžos vairuotojai randa laiko pasižiūrėti į telefoną ar užsiimti kitais pašaliniais veiksmais, todėl laiku nepastebėję užsidegusio žalio šviesoforo signalo yra priversti iš vietos pajudėti labai staigiai. Panašiai ir su stabdymu – staiga stabdyti vairuotojai įpranta todėl, kad nesilaiko saugaus atstumo nuo kitų eismo dalyvių. Vairuoti ekonomiškai ir ekologiškai padeda net ir bendra vairavimo kultūra“, – sako R. Bieliauskas.

Nejudančioje spūstyje – su išjungtu varikliu

R. Bieliausko teigimu, automobilio degalų sąnaudas ir teršalų išmetimą į aplinką galima sumažinti ir nelaikant transporto priemonės variklio įjungto be reikalo. Pavyzdžiui, stovint nejudančioje automobilių spūstyje ar laukiant prie traukinių bėgių pervažos rekomenduojama automobilio variklį išjungti.

„Pasitaiko ir tokių atvejų, kai vairuotojai automobilio variklį įjungtą laiko ir tiesiog stovėjimo aikštelėje ar gatvėje sustoję palaukti, kol vienas iš keleivių nubėgs iki bankomato ar parduotuvės. Taip, be abejo, ir švaistomi degalai, ir labiau teršiama gamta. Yra paskaičiuota, kad automobilio variklį išjungus kaskart, kai transporto priemonė nejudėdama stovi ilgiau nei 15 sekundžių, 100-ui kilometrų galima sutaupyti 1 litrą degalų. Mažinti degalų sąnaudas taip pat padeda ir tokie veiksmai, kaip automobilio inercijos išnaudojimas važiuojant nuokalne“, – pažymi draudimo ekspertas.

Be abejo, taupiam ir aplinkai draugiškesniam važiavimui itin svarbu ir tinkama automobilio priežiūra bei techninė būklė. R. Bieliauskas primena, kad visuomet svarbu laiku pakeisti automobilio oro filtrus ir uždegimo žvakes, nes šios dalys turi didelės įtakos automobilio degalų sąnaudoms. Taip pat svarbu pasirūpinti, kad automobilio padangų slėgis būtų tinkamas. Tiek per didelis, tiek per mažas padangų oro slėgis degalų sąnaudas gali padidinti iki 4 proc.

Ekologiškiausia – nuo automobilio pailsėti

Automobilio degalų sąnaudos taip pat didėja ir važiuojant atidarius langus ar stoglangį bei vežant ant stogo pritvirtintus krovinius. Tai lemia dėl atidarytų langų ar krovinių suprastėjusios automobilio aerodinaminės savybės ir padidėjęs oro pasipriešinimas.

„Galiausiai, kaskart planuojant sėsti prie automobilio vairo verta savęs paklausti, ar tai daryti tikrai būtina. Galbūt už lango puikus oras, todėl verta pasivaikščioti ar pramankštinti kojas minant dviratį? Galbūt rytinio piko metu darbą greičiau ir patogiau pasiekti viešuoju transportu? Visgi kaskart, kai automobilis paliekamas stovėjimo aikštelėje ar garaže, taip pat prisidedama prie poveikio aplinkai mažinimo“, – pažymi R. Bieliauskas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(3)
(8)
(-5)

Komentarai (7)