Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
skimas969 2020-08-31 11:10
Kitais žodžiais tariant, kol turtingiausi žmonės apsirūpins elektromobilis....
kukulis4 2020-08-31 15:26
O tai yra blogai, nes?
FtBall 2020-08-31 15:42
Nes pavydas.
Arunas1948 2020-08-31 15:58
Geriau parasykit, koks pigiausias Lietuvoje parduodamas elektromobilis ir kiek jam skiriama subsidijos.
FtBall 2020-08-31 16:08
Nežinau ar pigiausiais, bet tikrai įperkamas vidutiniam vilniučiui - eUP - 290€/mėn prieš subsidiją. 4000€ subsidija.
Pumper 2020-08-31 16:13
Koks ten pavydas, jei skurdžiai priversti finansuoti turtingų pirkinius? Kaip minimum turėtų būti įvesta maksimali kompensuojamos auto kaina (atsižvelgiant į pigiausius rinkoj parduodamus EV, pvz. iki 35k-40k €), kad nepirkinėtų milijonieriai 100k € kainuojančių EV ir dar gautų pinigų už tai iš biudžeto.
+ šiuo metu lyg ir tik metus tą auto su kompensacija reikia išlaikyti, kas yra visiška nesąmonė, nes per tą laiką EV 4k € gali net nenuvertėti. Turėtų būti min. 3 metų terminas.
Simplicity 2020-08-31 16:40
Ar čia automobilis... Toks automobilis nebent tik studentui arba katiną auginančiai porai. Na, dar iš bėdos tiems, kurių ūgis taip ir nepasiekė 165 cm. Net ir turint vieną atžalą sunku įsivaizduoti, kad ant galinės sėdynės tilptų automobilinė kėdutė, o už jos pats kompaktiškiausias sulankstomas vežimėlis. Jau tada geriau kokį elektrinį Golf'ą imti.
kukulis4 2020-08-31 18:10
Kas man nepatinka su E-UP, tai kad marsrutu Vilnius-Kaunas su juo vaziuosi labai sunkiai, apie ilgesnes keliones aplamai neverta kalbet. 290eur/men yra kaina pritaikius valstybes incentivus, 10% pradinis inasas, ir lizingas 5metams. Pridejus draudima, einamasias islaidas, gausis arti 350. Turint 350eur biudzeta per men transportui mieste, gali vazinet uberiu, boltu, ar yandexu (jei prie vatos), city bee, sparku, paspirtukais, taxais ir trulikais, ir 350 pravazinet bus sunku.
Trumpai tariant - man nelabai gaunasi pateisint miesto elektromobili uz 350eur/men
kukulis4 2020-08-31 18:13
Ne pries subsidija, nebent as kazkur apsiskaiciavau.
FtBall 2020-08-31 22:00
kukulis4 2020-08-31 22:54
Aj, nedascrolinau. Su likutine verte. Tada viskas sueina. Bet nesueina salygos - 75k km per 5 metus yra grubiai apie 40km per diena. Mano atveju neuzteks net zmonai pirmyn atgal i darba nuvaziuot. Ne visi tiek vazineja. Bet tie, kas vaziuoja <40km/d, ar tikrai jiem apsimoka imt masina uz 290eur/men? As nesu tikras, man rodos, kad ne, bet reiks truputi detaliau paskaiciuot, primest kiek padeda incentivas, kiek atims draudimas, etc...
Del vdv, tai jei grynai miestui, man nebutu geda sest i koki fiat'a uz 13k, ir dar hibridas!
Arunas1948 2020-09-01 06:26
Gavosi issami informacija, dekui.
skimas969 2020-09-01 07:49
Kukuliui. Blogai, nes skurdziausi dotuos turtingiausia. Ir čia ne pavydas. Issigimsta sistema, turtingiausi dar labiau turtingeja, skurdziausi dar labiau skursta.
kukulis4 2020-09-01 08:53
Tu greiciausiai atsisakysi sutikt su tuo, kad visi musu biedni yra visu pirma tinginiai, kurie vietoj to, kad dirbtu, verciau badys pirstu i dirbanti, ir sakys, kad va, sitas dirba, uzdirba, tegul dalinasi su manim. Pajamu nelygybe, skurstantys skursta - bullshit. As jau ir taip perdaxuja dalinuosi. Kas menesi sumoku arti 3k eur mokesciu, bet mano vaikai mokykloj nemokamai nemaitinami, darzelio be eiles negauna, valstybinej poliklinikoj paskutinius 10m nebuvau, nes eiles tu skurstanciu, man vardint toliau? Kas tavo manymu uz visa tai sumoka, ne as, ne tie turtingi?
Simplicity 2020-09-01 09:42
FtBall 2020-09-01 09:53
Čia jau realiai yra off topic. Tema yra ne apie socialinę lygybę, o apie aplinkos tausojimą. Kažkuris iš Google įkūrėjų yra pasakęs, kad kai mirs, savo visus pinigus atiduos ne labdarai, o kokiai nors didelei korporacijai (berods Elon Musk konkrečiai buvo paminėtas).
Žmonės neturi pinigų ne todėl, kad nėra darbo ar galimybių - o dėl savo nenoro dirbti. Galimybės visiems vienodos, bet rezultatai labai skirtingi.
kukulis4 2020-09-01 10:41
Del lubu as nelabai galiu sutikti - juk tai ne pasalpa. Tai 'zalesnio' automobiliu parko skatinimas. Ismoka - flat amount - ar tu pirksi masina uz 10 ar uz 100k vistiek gausi tokia pacia ismoka. Tam, kuris masina perka uz 1000eur, tu kompensuok kad ir puse elektromobilio kainos - nepirks jis jo, ir viskas.
O kalbant apie parama isigijant NT regionuose, na cia as irgi skeptiskai vertinu. Overall zmones migruoja i didmiescius, ir dirba didesne pridetine verte kuriancius darbus. Su sita NT parama mes zmones stumiam atgal i regionus, ir tuo paciu uzprogramuojam dideles problemas ateityje - socialiniu paslaugu pasiekiamumas, susisiekimas, aptarnavimas, etc... I visa tai juk irgi reikes investuoti, visa tai provaidint regionuose kurie pridetines vertes nesukuria. Nebent mes turim kazkoki master plan'a, kaip i Lietuva priviliot kokius 7mln imigrantu, tada jo, bus ka veikt ir didmiesciuose ir regionuose.
O del 'skurdo ribos' ir gerai/blogai apmokamu specialybiu - as sutinku, cia yra problemu, bet gal padiskutuosim kada kur po kitu straipsniu.
kukulis4 2020-09-01 10:44
Amen!
immortallt 2020-09-01 12:08
Iš skurdžių sumokamų mokesčių? Skurdžiai iš sumokamų mokesčių nepasidengia nei savo sveikatos išlaidų, nei pašalpų, nei pensijų.
Uždirbantys daugiau nei vidutinę, neatgauna net nominaliai tiek pat, kiek tie skurdžiai gauna, nors sumoka mokesčių keliais kartais daugiau. Uždirbi kokius 3 vidutinius atlyginimus, mokesčių sumoki jau daugiau nei 10 kartų daugaiu, nei už MMA dirbantis.
Toliau, riboti elektromobilio vertę? Bent pusę žingsnio į priekį sugebi pagalvoti? Pirks EV už 100,000 vietoje kito automobilio, kad ir už tą patį 100,000 eurų, ir gauni vajezau vajezau, 4000 Eurų paramos. Tuo tarpu sumokėjęs būna beveik 21 000 eurų PVM'o. Dar būna sumokėjęs bent 22500 eurų GPM ar kitų mokesčių (jei perkama iš grynųjų, jei išsimokėtinai, tai dar sumokės).
Ir šiaip viena iš priežasčių kodėl žmonės slepia mokesčius - nes to ką sumoki, ir to ką gali atgauti jei atsitiks ta nelaimė, nuo kurios tave ale draudžia yra neproporcinga.
E-up šaunus antrasis šeimos automobilis, smagiai važiuoja, mieste nuvažiuojamo atstumo pakanka, o vietos priekyje šiaip daugiau nei daugumoje kitų miesto automobilių/ Net žinoma, kaip visada, pas lietuvius net antras šeimos automobilis turi tikti ir mieste, ir už miesto, ir į užsienį važiuoti įsivaizduojamom kelionėm (nes dauguma nevažiuoja), ir aišku visai šeimai kartu važiuoti ir pan.
Ir kai lyginate kainas, nepamirškite ir komplektacijų paluginti, ir tai, kad eksploatacinių sąnaudų ne tik kuro mažesnės. Tada pasižiūri, kad jei visgi intensyviai naudoji, tau kainų skirtumas atsperka per mažiau nei 5 metus.
O truputį einant offtopic, šios paramos tikslas paskatinti rinktis elektromobilį visus, ar dabar turtingojo automobilis neteršia? Ir šiaip, jei nepasieksime artimiausiu metu rodiklių, kasmet reikės sumokėti daugiau baudų, nei skiriama subsidijų. Tada irgi aiškinsi, kad moka biedžiai?
Jei nori vykdyti teisingumą, pirmiausia reikėtų suvienodinti visų pajamų apmokestinimą (sumažinant stipriai darbo pajamų apmokestinimą), įvesti NT ir automobilių visuotinius mokesčius, kur moki nuo pirmo euro. Tada ir pensijas galėsi pakelti, ir dings tokie, kurie kaip ir nieko neveikia, bet grynųjų pilna, ir dirbantys turės didesnes pajamas, ir šešėlio nauda bus maža, ir skatins NT naudoti efektyviai, o ne laikyti milijoninės vertės pastatus apleistus. Ir skatins nelaikyti 3 automobilių šeimoje ir dar daug kitų dalykų.
Nieko nėra blogiau, nei kai bandoma vykdyti socialinę programą per visus galus. Pvz., tas pats atleidimas pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją socialiai pažeidžiamiems ir realiai subsidijuojamas tarifas - išlaidos bus didesnės, nei kad visiems tiems socialiai remtiniems visą apšvietimą namuose pakeisti į LED, na ir dar kokį šaldytvą A+ energetinės klasės įtaisyti. Taigi rezultatas - kiti vartotojai už elektrą sumokės per du metus daugiau, nei kad kainuotų sudiegti elektros taupymo priemones socialiai remtiniems, kurios sumažintų elektros sąskaitas nei šios subsidijos. Tas pats daroma ir pvz. su šildymo sąskaitomis, kai neva apsaugo žmones nuo didelių sąskaitų, bet iš tikrųjų tai tik mažina renovacijos atsipirkimą, kas lemia, kad ilgu laikotarpiu visuomenė sumoka daugiau. Čia jau net nekalbant apie sunsidijuojamą infrastruktūros vystymą. Visur socialinės politikos poveikis čia stipriai neigiamas ilgu laikotarpiu, o po to stebisi, kodėl reikia subsidijuoti pokyčius.
P.S. iš skurdžių būtų ši subsidija, jei apmokestintum seniausius trantus daugiau nei Cadillac'us 5 litrų, o iš surinktų pinigų dalintum šitas subsidijas. Dabar tai finansuojama iš ATL pardavimų.
Simplicity 2020-09-01 13:35
Kartais atrodo, kad po akmeniu gyvenat. Užtenka į tą patį cvbanką nueiti ir pamatai, kad tas pats prekybos tinklas krovikui Marijampolėje siūlo nuo 610€/mėn., o Vilniuje - nuo 700€/mėn. Skelbimai analogiški. Marijampolėje kandidatų 50+, o Vilniuje tik 16. Tai dabar papasakok kaip ten provincijoje niekas nenori dirbti, bet nori tokių pačių atlyginimų kaip Sostinėje. Galim paimti ir sritį, kurios darbuotojų taip trūksta - IT. Viso CV banke registruotos 356 darbo vietos: Vilniuje - 264, Kaune - 69, Klaipėdoje - 13, Šiauliuose - 2, Panevėžyje - 0, Likusioje Lietuvoje - 8. Automatiškai ir konkursai periferijoje vyksta, ne kas daugiau gebėjimų, kompetencijų ir sertifikatų pasiūlys, o kas sutiks už 700 ant popieriaus dirbti. Ir dar pamąstymui - visų į Vilnių nesukišim, nes jis jau ir šiai dienai yra visiškai nepritaikytas patogiam gyvenimui.
Grįžtant prie temos apie automobilius, pradžiai Lietuvai reiktų pasiekti tokį ekonominį lygį, kad statistiniam vienetui taptų norma pirkti naują automobilį (kad ir kibirą) iš salono. Tada galima žaisti su pirkėjų jausmais ir piniginėmis kompensacijomis. Na, bet čia turbūt yra nuleistas reikalavimas iš Briuselio (kaip lauko tualetų panaikinimas), kurį reikia pasiekti, kad nesumažintų išmokų.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lietuvoje bus skiriama finansinė parama tol, kol kas dešimtas lengvasis automobilis Lietuvoje bus varomas elektros energija