Netikėta idėja - Jungtinė Karalystė svarsto visiškai atsisakyti tankų

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

AJ 2020-09-03 14:37
Tai tada Lietuvai irgi tanku nereikia, o tik skolintis is kitu saliu (leasing). Tankai brangiai kainuoja, ir greit sensta... O jei dar leasina, tai nemazai pinigu sutaupo, ir gali tureti didesne tanku kolona. Siaip gera ideja.
ihouser 2020-09-03 15:52
Kiniją. Tai juk akivaizdu Bet kokia ginkluotė gali būti naudojama ir puolimui ir gynybai. Tankai ne išimtis, viskas priklauso nuo situacijos fronte. Be to, vien gynyba be kontrpuolimo, garantuotai veda prie pralaimėjimo. Jei priešas gali nuolat puldinėti be jokio atsako, galiausiai pas besiginantį pasibaigs žmonės/ginklai/pinigai. Krikščioniškas „atsuk antrą skruostą“ kare neveikia.
Kyborg 2020-09-03 18:36
Prorusiški troliai, prieš rašinėdami nesamones bent pasidomėkit ar Lietuva turi tankų, ar planuoja jų įsigyt. Ar jums bet koks šarvuotis = tankas?
Ernestass 2020-09-03 22:23
Tankų Britai atsisako ne dėl kažkokių inovacijų, o dėl to, kad jų tauta byra ir merdėja. Visa visuomenė pas juos tokia, o Britų karinės pajėgos be perstojo praranda savo pajėgumus jau gerus keletą dešimtmečių. Trūksta jiems visko, finansavimo, žmonių. Vienintelis yra jų karališkas jūrų laivynas su ateitimi ir solidžiu finansavimu, nors ir tas tas praranda esminius palaikymo laivus. Jie netgi savo ginkluotės nebesigamina kaip anksčiau, vis daugiau ginkluotės jie importuoja. Tankai šiuo atveju yra tiktais ledkalnio viršūnė. Niekuo jie nebus pakeičiami geriau. Tikriausiai Britai seks Amerikiečių pavyzdžiu ir naudos Stryker Brigadas. Tai yra, šarvuotas pėstininkų mašinas. Į šiuos dalinius bus įmaišytos mašinos su patrankomis. Tokia ginkluotė būtų labai efektyvi panaudojant gynybiškai, užimant pozicijas ir apšaudant priešo kolonas iš toli ir po to atsitraukti giliau į šalį taip lėtinant, išorganizuojant bei priverčiant priešą brangiai sumokėti bandant greitai brautis į šalį. https://www.youtube.com/watch?v=lwACBpCB8IM
Ernestass 2020-09-03 22:24
Tokios gynybinės taktikos priverstų Rusus patirtį milžiniškų nuostolių, nes jų taktika būtų kuo greičiau užimti Baltijos šalis. Dėl to jie netures laiko tinkamai išvalyti pozicijų iš lėto ir bandys prasiveržti greitai didžiule jėga. https://www.businessinsider.com/russia- ... ays-2015-5 Tankai šiuo atžvilgiu yra nepakeičiami, nes jie sustabdytų priešo judėjimą nepriklausomai nuo jų kiekio. Jeigu mūšio lauke yra tankas, o priešas neturi tankų, tai reiškia, kad priešas negali pulti. Jokia kita kinetinė ugnis neturi realios tikimybės įveikti tanko šarvus. Raketos yra gynybinis ginklas, ji veikia gerai kai tankai neturi priedangos, tačiau jeigu tankas pas ginasi, jo jutikliai praneš apie prieš dalinius beistaikančius į juos ir tankas tiesiog sunaikins, numalšins ugnies šaltinį arba tiesiog pasitrauks į priedangą. Tuomet vienintelis metodas kaip greitai sunaikinti tanką yra iš oro, tačiau šarvuoti daliniai paprastai turi SPAAG bei SAM sistemas skirtas saugoti tankus. Sunaikinti tanką iš oro yra labai sudėtinga, nes šalia stovi oro gynybos sistema kur bandys numušti lėktuvą. Vienintelis dalykas kuris lieka priešui tai yra artilerija kurios Rusija turi labai daug. Prieš ta realiai nepakovosime, nes reikėtų mums turėti neproporcingai daug artilerijos tam, kad galėtume artilerijos dvikovose numalšinti bei sunaikinti jų artileriją. Šiuo atveju NATO daliniams reikėtų turėti elektroninio karo platformas tam, kad priešo komunikacijos kanalai būtų malšinami. Tokių sistemų paskirtis šiuo atveju būtų neleisti priešo daliniams fronto linijose iškviesti artilerijos pastiprinimo. Amerikiečiai šiuo atžvilgiu išdirbo tiek, kad jų artilerija tėra minučių ar net minutės skirtumu tarp priešo pastebėjimo bei jo bombardavimo artilerija. Dėl to Lietuvai reikėtų kurti savo šarvuotą brigadą su 48 tankais ir kita palaikymo įranga kaip mobilioji artilerija, prieš lėktuvinė gynyba, elektronino karo prietaisai ir t.t. Prieš tai būčiau sakės, kad reikėtų mums pirkti pačius pažangiausius tankus kurių jokia valstybė neturi normaliai nusipirkusi, Leopard 2A7 - 130 mm pabūklu bei naujai tai patrankai amunicija bei galiausiai papildyti tankų gynybą su prieš raketiniais prietaisais iš Izraelio. Toks milžiniškas kokybinis pranašumas yra reikalingas tam, kad mūsų tankai padarytų kuo didesnius nuostolius priešui prieš jų pačių sunaikinimą. Mes niekados nepranoksime priešo kiekybe, todėl reikia užtikrinti bent kokybinį pranašumą. Tačiau, matant politinę padėtį kai kuriuose šalyse, matosi kad gali prasidėti netgi antras karinės technikos dalijimasis kaip tai nutiko po šaltojo karo 1990-2010 metais kai karinė technika dažnai būdama vos ne atiduodama sąjungininkams, nes pirmosios pasaulio šalys tiesiog neturėjo kur dėti tiek karinės technikos. Būtent stambių mastų karinė pagalba Lenkijai iš Vokietijos yra vienintelė priežastis kodėl Lenkai apskritai turi kažkiek modernios ginkluotės. Be paramos jų kariuomenė tokia pat ubagiška kaip ir mūsų, jie tik paveldėjo daugiau sunkiosios įrangos nei mes, bet ilgą laiką jie irgi nieko nedarė su savo kariuomene. Jeigu Britai nusiginkluos, Lietuvai labai praverstų jų tankai, Britų Challengeriai yra sukurti gynybiniam karui, nes turi didesnius šarvus bei mažesnį mobilumą nei įprasti MBT (angl. main battle tank) tankai. Jų doktrina buvo paremta būtent tokiu gynybiniu, poziciniu karu prieš Rusų tankų ordas. Dėl to, keičiantis politiniam klimatui Didžiojoje Britanijoje, turėtų atsirasti galimybės nusipirkti naudotus tankus už labai žemas kainas. Bendrai suprantu, kad niekas Lietuvoje į gynybą nežiūri rimtai ir kiltu skandalas jeigu kas rimtai norėtų sustiprintį Lietuvos krašto gynybą. Lietuviai visados dėl visko yra nelaimingi ir geriau paverks kokie yra maži ir užsilips ant kaklo sąjungininkams nei patys rūpinsis savo saugumu bei padarys tai ką jiems patiems pridera padaryti pirmiems. O dėl finansinių klausimų, mūsų valstybė jau pakankamai pribrendo ekonomiškai tam, kad galėtų rimtai pirkti ginkluote iš užsienio. https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/l ... -56-671977 Šis kontraktas jau yra tokio dydžio, kad būtų galima padėti pamatus lietuviškai tankų brigadai susiperkant reikiamus tankus. Šių metų biudžetos padidino pašalpas visiem išlaikytiniams tiek, kad mes ne tik tankus galėtume susipirkti, bet ir sraigtasparnius, povandeninius laivus. Lietuvos biudžetas jau išgali turėti daug stipresnes gynybos pajėgas ir tas yra reikalinga. Tiktais, kad mūsų prioritetai yra ties ubagų šelpimu. O kai grėsmė matysis už horizonto, šaukštai bus po pietų kažką daryti. Rusija stipriai ginkluojasi kurdama naujas divizijas iš nulio prie Baltijos sienų. Lenkai kuria naują šarvuotą diviziją. Visi kaimynai stipriai ginkluojasi didinami savo kariuomenės apimtis. Mes esame pasienis, mūsų nelaiminga dalia yra ta, kad mūsų šaliai reikia būti gerai ginkluotai tam, kad jokie žali žmogeliukai neužsimanytu užsukti paatostogauti pas mus. Dar yra visokių ūsuotų veikėjų kurie desperatiškai žvangina ginklais norėdami karo. Šalia jų, viena valstybė jau yra pastoviame chaose bei civiliniame kare, o į tokią Gruziją jau buvo daug rusų nuvyke santykių išsiaiškinti bei apie jų kvailas idėjas apie laisvę bei savarankiškumą. Aplink mus yra vien pavyzdžiai kodėl į šalies gynybą turėtų būti žvelgiama labai rimtai. Tiktais deja mūsų šalies prioritetai yra ties pašalpų mokėjimu. Galėjo tas turistinis sraigtasparnis numesti dovanėlių mūsų politikams per laisvės kelio ceremoniją tam, kad damuštu per jų galveles poreikį ginkluotis.
Benediktas 2020-09-04 09:50
Bepigu, kai kaimynai normalūs.
HardAxe 2020-09-04 13:12
Pvz Rusijos-Suomijos žiemos karas. Turkų ir Maltiečių karas. Amerikiečiai Vietname. Puolančiam irgi baigiasi resursai, krenta moralė. Ypač jei yra ne fronto linija bet ir partizaninis pasipriešinimas. Tie kas ginasi - daug labiau motyvuoti. Su tankais, kai planuoji kariauti tik su top valstybėm, tai arba reikia turėti geriausius, arba nėra iš jų prasmės. Kaip ir mum, kas gero būtų nusipirkus tankų? Pastatytum santykiu 1:20 prieš sovietus, kurie ir treniruoti geriau. Geresnė alternatyva vietoj 4 tankų nusipirkti 400 prieštankinių pabūklų, mūsų atveju. Bet kai esi didelė stipri valstybė ir gali leisti turėti geriausius tankus ir jų daug, tada jie turi prasmės. Ernestass, mes galėtume pradėt nuo minų lauko mūsų kaip mylimam suvalkų koridoriuj. Būtų win-win. Ir kažkokia papildoma apsauga nuo netikėto greito puolimo, ir mažiau darbo su pabėgėliais kertančiais sieną.
SaMaras 2020-09-04 13:40
Vat pirmiau reikėtų priešlėktuvinės gnybos normalesnės/ naikintuvų tik tada galvoti apie tankų pirkimus, nes neužtikrinus oro erdvės kontrolės tankas tai tiesiog lėtai judanti brangi konservų dėžutė.. smagus kąsnelis su25 ir atakos sraigtasparniams..
Ernestass 2020-09-04 14:12
Prieštankiniai pabūklai nėra mobilūs. Juos greitai gali artilerija sunaikinti. Taip pat jie reikalauja santykinai daug žmonių, jie tiktų rezervininkas bei šauktiniams, bet mūsų šauktiniai yra rengiami ne kovai, o antrinių užduočių vykdymui kaip karinių bazių prižiūrėjimas. Jei rimtas priešas puls juos, su Lietuvos šauktiniais bus kaip Ukrainoje civilinio karo pradžioje. Pusė jų įsibegos, kita puse priešo kariuomenė ar netgi civiliai nuginkluos ir pasiųs namo. O karyboje, priešas prasiverš pro mažą fronto dalį ir likusieji pabūklai nebus naudingi, nes juos bus sunku pastatyti į naujas reikalingas pozicijas. Rusai pultų su oro pėstininkais bei jų šarvuotais daliniais. Jie turės didžiuli manevrumą ir jie bus išlaipinami jiems patoguose vietose prieš tai sunaikinant ar užmalšinant oro gynybos sistemas taip pasiekiant bent laikiną dominacija ore. Dėl to yra reikalingi mobilūs daliniai kurie savarankiškai gali vykti pasitikti ir kovoti su priešu patys. Žemaitijos motorizuota brigada iš esmės yra gynybinis elementas, nes su sunkvežimiu nepasivažinėsi mūšio lauke. Lieka tiktais Geležinio Vilko brigada. Vienintelis Lietuvoje karinis vienetas kuris gali atsakyti į priešo veiksmus, tačiau ši brigada nėra geriau ginkluota nei priešo daliniai. Tam ir būtų reikalinga šarvuotoji divizija kuri galėtų atsakyti į priešo manevrus tiek iš oro tiek ir pagrindinės kariuomenės judėjimui iš Kalingrado/Rusijos. Tankai užimtų gynybines pozicijas ir iš lėto trauktusi taip siekiant išdidinti jo patiriamus nuostolius. http://www.technologijos.lt/n/technolog ... eo?l=2&p=1 O dėl stiprios kokybinės persvaros ir didelio priešo agresyvumo, jie patirtu didžiulus nuostolius kas juos lėtintu bei labai padėtų vėliau mūsų sąjungininkams. Tankų brigada realiai neleistų Rusams panaudoti savo desanto brigadų, nes tokiu atveju jie gali patirti milžiniškų nuostolių. Kita karinė persvara irgi nebūtų didelė, nes mūsų tankai vis atsitrauktu bei neleistų priešo kiekybiniam pranašumui įgauti vertės dėl pastovių lėtinimo bei atricijos taktikų. Aviacija, t.y. naikintuvai ir kiti lėktuvai Lietuvai nėra realūs ne tik dėl finansinių sumetimų, bet ir dėl gynybino gylio. Lietuva per maža šalis, kad ji turėtų vietos naikintuvams. Įskride priešo naikintuvai gali per greitai pasiekti mūsų oro uostus. Taip pat neturime pakankamai oro uostų dislokuoti naikintuvus jeigu jie būtų bombarduojami. Taip pat, šiuolaikinė aviacijos kontraktai skaičiuojami milijardais. Vien šiuolaikinio naikintuvo kaina prasideda nuo 70 milijonų eurų + jo išlaikymas per dešimtmečius. O paskraidymas jo kainuoja apie 30,000 eurų, plius minus nuo modelio. Pilotams reikia skraidyti bent 120 valandų. Čia minimalus standartas kuris yra laikomas prastu. Nato lakūnai skraido apie 180-200 valandų. Tai, jeigu turėtume 8 F-35A naikintuvus su 35,000 eurų skraidymo kąštais per valandą, tai mums tokia aviacija kainuotu 56 milijonus eurų per metus! https://www.defenseone.com/ideas/2016/1 ... ar/133328/ Mums kaip mažai šaliai neapsimoka pirkti pigių naikintuvų, nes jie nepasieks nei kiekybės, nei kokybės pranašumo ir bus numušti pažangesnės bei gausesnės Rusijos aviacijos. Dėl to tokiai šaliai kaip Lietuvai reikėtų F-35 tipo naikintuvų. Mažiausias aviacinis vienetas prasideda nuo 3-6 naikintuvų. Tačiau reikės vieno naikintuvo treniravimusi bei tarkim vieno atsargai, nes naikintuvai bus taisomi ir ruošiami misijai. Niekados jokia formacija neturės 100% naikintuvų paruoštiems skrydžiams. Taigi, formacijai būtų paruošti 8 pilotai su 8 naikintuvais. Dalis jų visados bus taisomi bei ruošiami misijoms. Tai optimaliu atveju turėsime 6 naikintuvus, pesimistišku atveju, 3 naikintuvai bus paruošti misijoms iš viso reservo. Vien pačių naikintuvų kaina būtų 800 milijonų eurų, su visu išlaikymu, infrastruktūra, mokymu, atsarginėmis detalėmis, šio projekto kaštai perliptu milijardą eurų. Ir galiausiai, mes jų neturėtume kur padėti ir jie būtų pastovioje rizikoje, kad juos sunaikins ant žemės. Reikėtų lėktuvus laikyti vis pas Lenkus, o tai visai kita politinė pasaka. Naikintuvai yra ne Lietuvai, nėra mums galimybių jų turėti iš karinės perspektyvos, o iš ekonominės, lėktuvai yra nepaprastai brangūs, mes visas naujas tankų brigadą iš to galėtume sukurti taip padrigubindami Lietuvos karinį potencialą. O jei nepatinka tankai, tai iki dantų apginkluoti esamą kariuomenę.
Ernestass 2020-09-04 14:13
Be to, prieštankinių pabūklų niekas jau nebegamina išskyrus Rusiją: https://www.youtube.com/watch?v=Irf2AUYPQYc
cave_dweller 2020-09-04 14:34
Naikintuvai nebent 5 kartos, kad bent šansas pakilti būtų, priešingu atveju, su mūsų šalies geografiniu dydžiu, jie būtų visiškai neefektyvus. Sparnuotosios raketos atliktų tą patį darbą, kaip ir naikintuvai, tik su mažesne rizika.
Ernestass 2020-09-04 17:28
Be to, tokio masto kariniai projektai nėra atliekami per dieną. Šia ne mašinos pirkimas. Pirma reikia susiderėti ko mums tiksliai reikia su užsienio ekspertais pirkimo metu. Skelbti konkursą, priimti bei derinti pasiūlymus. Vien tas užtruks gerus metus. Po to ginkluotės perdavimas. Netgi ginkluotės surinkimas bei paruošimas perdavimui užtruks beveik metus kol visas kontraktas bus įgyvendintas. Jeigu mums gamins ginkluotę, tai užtruks keletą metų kol ginkluotė bus perduota mums ir mūsų kariškiai bus apmokyti ja naudotis. Toliau iš mūsų pusės reikia paruošti infrastruktūrą. Jeigu yra kuriama nauja divizija, reikia surinkti naujų žmonių. Pastatyti jiems barakus, iš nulio sukurti karinę bazę, pastatyti angarus bei kita infrastruktūrą kur bus laikoma karinė technika. Reikės paruošti treniruočių stovyklą tankams bei kitai karinei technikai. Tuomet reikės apmokyti personalą su užsienio pagalba, įgauti įgūdžius ne tik vadovauti ir valdyti tankus, bet ir juos ir kitą karinę techniką remontuoti bei palaikyti. Kol viskas bus paruošta bei susimokėsime už kontraktą netruks prabėgti ir dešimtmetis. Tad netgi jei ir šiais metais mūsų vyriausybė būtų pradėjusi tą daryti, tiktais šio dešimtmečio pabaigoje viskas pilnai būtų pabaigta. Infrastruktūra ir visa technika ateitu pas mus per 5 metus, tačiau užsites mokymai bei projekto finansavimas. Noriu pasakyti, kad stiprinant šalies gynyba neužtenka tiesiog prisipirkti technikos kaip kad minų. Reikia žiūrėti į problemas kompleksiškai ir kurti tam strateginius investicinius planus. Šarvuota brigadai reikėtu apmokyti tūkstančius naujų žmonių, įsigyti naujų sunkvežimų logistikai, tankų gelbėjimo mašinų, mechanizuotos technikos pėstininkams kaip Bradley, Marder ar kito tipo IFV (angl. infantry fighting vehicle), zenitinės bei raketinės oro gynybos ginkluotės, dronų, savaeigės artilerijos ir dar daugybės kitų dalykų. Dėl to naujos brigados kūrimas prasidėtų nuo naujos kuopos įkūrimo ir po to būtų kuriamos naujos kuopos kol jos sudarytų diviziją, o iš divizijų būtų galiausiai sukurta ir brigada. Dėl to šalies gynybai reikia ruoštis iš anksto kai dar nėra grėsmės. Po to bus šaukštai po pietų. Karyboje paprastai viena pusė arba labai stipriai laimi arba labai stipriai pralaimi būtent dėl didžiulio pasiruošimo skirtumo. Viena pusė ruošėsi karui, kai kita miegojo. Retai kada pusių jėgos būna apyligės, tik tuomet prasideda ilgas ir sunkus karas. Dėl to ir yra prognozuojamas Baltijos šalių užėmimas per pora dienų, nes mes nesame rimtai ginkluoti sunkiąja technika. Nors ir visoms trims Baltijoms šalims nėra realiu atremti Rusija patiems, tačiau mums realiu yra užvėlinti Rusiją tiek, kad sąjunginkai turėtų laiko sureguoti ir duoti oficialų atsaką. Antraip atsirasime tokioje situacijoje kai Baltijos šalys yra okupuotos, o Nato dar nepradėjo kovoti ir jokio oficialaus atsako nedavė. Tuomet Rusija su Nato sėsis prie taikos stalo ir derėsis iš labai stiprios pozicijos. Niekas nenorės pradėti naujo karo ir sunkiuoju būdu išstumti Rusiją iš Baltijos šalių dėl to jie gali pradėti ir derėtis su Rusija vietoje to, kad pradėtų naują karą. Tam ir yra reikalinga mums stipri šalies gynyba. Karo galbūt nebus, o galbūt bus. Per dešimtmetį labai daug kas gali pasikeisti. Žiūrėkit kaip Rusija atsigavo ir kiek šalių užpuolė per dešimtmetį! Gruzija, Ukraina, tuoj ir į Baltarusiją įsiverš tvarkos daryti bei auklėti Baltarusijos žmonių. O dėl karo su Rusija ar Baltarusija, tai jie nėra tokie galingi kaip atrodo. Visų pirma, Rusijos karinės pajėgos yra labai išskirstytos per visus frontus. Niekados nebus, kad mus viens puls milijonas rusų karių su tūkstančiais tankų bei aviacijos. Realybėje karių bus apie pusė milijono, jie išskirstyti per visas Baltijos šalis bei didelė dalis stebės Lenkiją net jeigu jos ir nepuls dėl Lenkų agresyvumo Rusijos atžvilgiu. Dėl to pajėgų pasiskirstymo mažoms valstybėms yra realiu kovoti atviriame kare su daug didesniu oponentu jeigu jie turi stiprų užnugarį kuris ateis į pagalbą atviro karo metu. Dar reikia prisiminti, kad Rusai yra didžiuliai ubagai. Jie neturi pinigų savo kariuomenės modernizacijai ir moderni įranga pas juos tiktais geriausiuose daliniuose. Prieš Rusus nėra sunku įgyti stiprų kokybinį pranašumą. Svarbiausia tam yra finansavimas bei laikas.
SaMaras 2020-09-04 19:43
Teoriškai tu teisus, praktiškai kalbi neįgyvendinamus dalykus, leisk priminti, kad prie iš viso šito išvardinto reikalo kaip tik neseniai užpirko IFV. Tai jau yra didžiulė našta KAS biudžetui ir didžiulis ažiotažas visuomenėje, o tu kalbi apie tankus, sunkvežimius, PLG, dronus ir visa kita, plius dar personalo didinimas.. Modernios kariuomenės reikia, tačiau reikia modernizuoti esamą infrastruktūrą..
Ernestass 2020-09-04 20:58
Suprantu. Todėl ir paminėjau antrame komentare, kad tai nėra įmanoma dėl politinių sumetimų. Tačiau pamastymui, viskas apie ką aš kalbu gera dalimi būtų supirkta iš tų pinigų kuriuos mes skyrėme socialinių išmokų didinimui vien tik šiais metais. Tai būtų 763,1 milijonas eurų vien virš to 3470,4 milijonų eurų ką mes skyrėme praeitais metais. Mes jau nebesame nebeturtinga tauta, žinoma, dar daug kur yra kilti mums, bet mes jau turime tokio lygio biudžetą, kad galėtume duoti atgal ne pagal savo svorio kategoriją. Bendrai, pažiūrėjus į Lietuvos biudžetą, matosi, kad mes socialinė, demokratinė visuomenė. Didžioji dalis lėšų yra skirta savo valstybės gyventojų rėmimui. Ilgalaikės perspektyvos skatinimui reikalingiems dalykams kaip verslo konkurencingumo skatinimas ar investicijos į mokslą nėra prioritetas. Asmeniškai, aš labiau būčiau susirūpinės importo/eksporto statistika. Norint sukurti pirmo lygio šalį kuri varžytusi su vakarais savo ekonomika ir pragyvenimo lygiu, mums reikia eksportuoti daugiau nei importuoti, nes kiekvienas euros išleistas eksportui yra euros keliantis kitos valstybės gerovę, o ne mūsų. Visos turtingausios valstybės arba turi milžiniškus iškastinius turtus arba parduoda daug daugiau savo produkcijos nei jos nuperka iš kitų. https://wits.worldbank.org/CountryProfi ... 18/Summary https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... et_exports Yra toks fenomenas kai "middle income trap". Šis ekonomikos reiškinys sako, kad valstybės iš pradžių ekonomiškai augs labai sparčiai dėl pigios darbo jėgos bei užsienio kapitalo investuojančio šalyje kurio tikslas yra išnaudoti mūsų pigią bei išsimokslinusia darbo jėgą produkto sukūrimui ar paslaugos tiekimui taip sukuriant konkurencingumą tarptautinėje rinkoje. Deja, laikui bėgant ir valstybei turtingėjant, gali atsirasti šis fenomenas kai mūsų algos išaugs tiek, kad užsienio kompanijoms bus geriau savo produkciją perkelti į užsienį. Dėl to dauguma valstybių neišlipa iš tos duobės kai jie nėra nei skurdūs, nei turtingi. Jų ekonomika stagnuoja palyginus su pasaulio ekonomikos augimu ir tokios šalys visados liks pusiau nedasyvyčiusios ir niekados neprisivys pirmųjų pasaulio šalių. Visos šalys kurios perlipo šią kliūtį turi vieną paprastą tendencija. Stipriai investuoji į vertę pridedančius dalykus. Stipri švietimo sistema su stipru kompanijų palaikymu jiems kuriant pažangius ar nišinius produktus. Tiktais valstybei išsivysčius iki tiek, kad ji eksportuoja daugiau savo pagamintos konkurencingos produkcijos nei, kad ji importuoja jos, ji gali tapti išties turtinga. Antraip valstybė patovai kraujuos savo turtus bei Lietuvos pragyvenimo lygis ir BVP visados liks santykinai toks koks ir dabar palyginus su lyderiaujančiomis tautomis. Taip, tarp mano požiūrio ir Smetonos laikų valdymo yra daug panašumų. Smetonos valdžia taip pat smarkiai rėmę verslininkus bei kariškius.
Sausis 2020-09-05 00:38
Ernestass, įdomus tavo komentarai, bet ne su viskuo sutinku. Taip Lietuvai reikia gero modernios ginkluostės ir ja reikėjo rūpintis kur kas ankščiau, bet mes neesam turtingi kaip Saudo Arabijos beždžionės ir negalim prisipirkt brangių žaislų. Net ir jų prisipirkus jie nebus geriausi, be to kosminius pinigus vėliau teks mokėt už modernizaciją. Todėl norint gaut geriausia ir pigiausia, reikia kurt normalią karo pramonę Lietuvoj. Lietuvoj yra daug aukštųjų tech įmonių kurios gali ir sukurt ir pagamint pagal NATO standartus, reikia jas apjungt ir įkurt ginybos pramonės koncerną. Ir antra, reikia pakeist mūsų ginybos doktriną, į tokią kokią turi Izraelis. Pagal jų ginybos doktriną, jie pasiruošę kariaut, kad ir su visu pasauliu. Nes sąjungininkai nėra amžini. Matėm ko jie verti per coroną pandemiją- lenkai paimė ir uždarė sienas, net per maldavimus neleido kirst jos grįžtaniems lietuviams. O kas jei konflikto atveju panašiai būtų? Ir dar jeigu norim geriausio, tai ir turim lygiuotis į geriausius. Visos, stipriausias kariuomenes, turinčios šalys, turi savo karo pramonę. Be to nors ir kokie ruskiai ubagai, bet siūst karius Siriją ir toliau stiprint ir modernizuot pajėgas Kaliningrade, pinigų turi. Jau atsibodo skaityt prognozes, kad tuoj tuoj jų ekonomika žlugs, rublis žlugs, bet kaip niekas nežlunga taip ir nežlunga. Man toks jausmas, kad jie specialiai durniais apsimeta ir patys medijai mėto apie save blogus straipsnius, o kur nors gyliai uralo kalnuose slaptoj gamykloj, ne vieną šimtą armatų jau pagaminę kurios galbūt nėra tokios šūdo vertos kaip visi sako.
Ernestass 2020-09-05 08:47
Čia yra kur tu klysti. Mūsų kaimynai stipriai ginkluojasi. Lenkai kuria naują šarvuotą diviziją prieš Rusus, perka naujus F-35 naikintuvus, modernizuoja savo tankus. Divizija tai daug didesnis junginys nei kad brigada. Mes tokių formacijų ir neturime. Lenkai iš niekur padidins savo aktyvių karių skaičių 15,000. O aš kalbu tiktais apie 1000-5000 naujų karių. Paėmus tai į kontekstą, Lenkų kariuomenė pagal savo biudžetą yra 12 kartų didesnė. Ji be didesnių problemų kurią papildomą 15000 dalinį. Aš kalbu apie mažą brigadą su 2500 - 3000 karių. Lenkų planai yra 5 - 6 kartus didesni nei, kad mano vizijos. Galėtume sakyti, kad mano vizija yra dvigubai ambicingesnė nei kas yra daroma pas mūsų kaimynus, Lenkus. Vien sekant Lenkų pavyzdžiu mums ir taip priklausytų sukurti minimalią 1250 karių brigadą. Skirtumas tarp mano vizijos ir tai ką Lenkai daro yra tai, kad jie kuria mezhanizuota diviziją su 1 tankų brigada, viena mechanizuota brigada bei viena motorizuota brigada. Lenkai sukurs čią brigadą 2022 metais. Jų atveju jiems nereikia viska daryti nuo nulio, jie perorganizuos savo techniką bei žmones kas padės jiems tai įvykdyti daug lengviau, pigiau ir greičiau. Mums deja viska reikia kurti nuo nulio pradedant nuo kuopos lygio, bet ir mano teoretinis planas yra bent 5 kartais ilgesnis. Netgi ir investuojant koncervatyviai, mums priklausytų patiems sukurti bent tą 1250 žmonių brigadą. Čia pavyzdžiui Estų planai: https://www.defensenews.com/global/euro ... s-by-2020/ Jie žada išleisti 902 milijonus eurų vien papildomos ginkluotės pirkimui. O Estai nors šiek tiek turtingesnė šalis už mūsų, tačiau ji ir mažesnė. Jos karinis biudžetas 615 milijonai eurai (2,13) BVP. Taigi, jų kariuomenės modernizacija apima pusantro karto jų kasmetinio karinio biudžeto. Jeigu mes prisiligyntume Estams kas mano nuomone turėtų visados būtų mūsų pagrindinis draugiškas konkurentas, tuomet mums reikėtų išleisti 1500 milijonus eurų, arba 1,5 milijardus eurų. Mūsų kasmetinis biudžetas yra 1053,3 milijonų eurų. Žinoma, tokie pinigai būtų neišleidžiami per metus, netgi dešimt metų bėgyje to laiko būtų mažai. Žinoma, apie 300 milijonų jau esame įsipareigoję šarvuočių pirkimui tačiau netgi kaimyniniu lygmeniu, mums reikėtų skirti dar bent milijardą eurų ginkluotės pirkimui. O dėl modernios įrangos, ji nėra ne mūsų kišenei. Čia yra naujas pavyzdys kiek esminė technikos dalis kainuotų mums: https://www.defence24.com/hungarian-leo ... t-analysis Tai yra, tankai, artilerija, palaikymo mašinos, simulatoriai, apmokymai ir visi kiti reikalingi dalykai norint tinkamai ekpsplotuoti karinę įrangą. Vengrų biudžetas nėra daug didesnis nei mūsų (jie skiria mažiau lėšų karybai). Vengrų kariuomenė išgali nusipirkti tokius dalykus, bet ne mes? Dėl įrangos modernumo, jeigu ją pirksime naują, ji bus automatiškai moderni. Vengrų tankai yra naujausio modelio kurio netgi Vokiečių tankai nėra tiek modernizuoti. Taip pat gynybos industrijos kompanijos yra gana lankšios. Mes galėtume iškarto investuoti daugiau į tankus ir paprašyti naujausios 130 mm patrankos, prieš raketinės gynybos ginkluotės ir kitų priedų. Tokie tankai stipriai pranoktų kokybe ne tik Rusų tankus, bet ir visus kitus. Pačius Vokiečius, Amerikiečius ir tai nėra joks neįprastas dalykas. Koncentruojantis į kažką, ypač mažame lygyje yra galima lyderiauti. Žinoma, tokia karinė technika bus brangi, iki 15 milijonų eurų per tanką tačiau tas dar yra mums įkandama. Tačiau, jeigu mes ieškosime pigios karinės technikos, mes ją nusipirksime daug pigiau. Pavyzdžiui, jeigu Didžioji Britanija atsisako tankų ateityje, mes galime pasisiūlyti perimti jos sunkiąją techniką bei palaikymo įrangą. Tokie kontraktai būtų daug pigesni, bet žinoma, įranga nebūtų pati moderniausia ir ją reikėtų greičiau modernizuoti. Visą karinę techniką reikia pastoviai modernizuoti. 20-30 metų ir ji bus modernizuojama. Tačiau modernizacija yra daug pigesnė nei, kad naujos įrangos įsigijimas. Baigus projektus ir padidinus Lietuvos karinės galimybes, poreikis investuoti stipriai sumažės ir Lietuvos kariuomenė galės vykdyti tokius projektus iš jiems natūraliai skiriamo kasmetinio biudžeto. O dėl karinės pramonės kūrimo. Jokia maža šalis jos neturi. Kai reikia karinės technikos nedaug, neapsimoką ją kurti. Izraelis ir kitos tokio dydžio šalys yra vis tiek gerokai didesnės nei Lietuva. Jie turi karinę pramonę nuo senų laikų, turi tradicijas, infrastruktūra, patirtį. Mums kurti viską nuo nulio kainuotų labai daug pinigų vien tam ką mes galėtume nusipirkti geriau ir pigiau iš kitų. Aš anksčiau irgi galvodavau apie tai, bet verslą reikia palaikyti kai jame yra potencialo. Gynybos industrija šiais laikais yra statoma ant nepriklausomybės ir eksporto. Mums nėra problemų perkant ginkluotę iš vakarų pasaulio. Nei mūsų ginkluote kas realiai pirks. Ją reikėtų mums padaryti geriau ir pigiau nei kiti, o tas vargu ar atsitiks. O ir mums reikėtų pirkti brangias technologinijas bei žinių perdavimą. Licenzijas pardavinėti savo modifikacijas egzistuojančių ginklų. Ne viena šalis tą bandę padaryti, bet dažniausiai jiems nieko nesigaudavo. Susikurdavo savo karinę pramonę ir niekas jų produkcijos neperka. Ar girdėjote apie Argentinos tankus? O žinote, kad Indai vis bando eksportuoti savo ginkluotę? Bando ir bando ir dar bandys. Kinų ginkluotė yra vertinama kaip ššš, todėl jie ją taikosi parduoti pigiai. Gal žinote apie Ukrainos gynybos pramone? Stengiasi jie išsiilaikyti, bet nėra vidaus vartojimo net tokioje šalyje kaip Ukraina, o ir pati šalis perka daug ginkluotės iš užsienio ir laiko ją rezerve kaip geriausią. O Ukraina tarptautinėje rinkoje vargsta bandydama kažką parduoti. Juos stipriai lenkia Olandija, nors po Sovietmečio, jie turėjo tiek daug karinės pramonės. Dėl to nematau Lietuvai potencialo gynybos sektoriuje. Geriau būtų investuoti ten kur yra potencialo ar kurioje nors ničoje kur nėra rimtos konkurencijos. Žinoma mes jau turime įsipairegojimų kaip su tais šarvuočiais ir mano manymu, reikėtų pradėti nuo vieno bataliono formavimo (pusės divizijos) per dešimt metų. Tai būtų pusė viso mano teoretinio plano. Kitas batalionas išliktų teoriškas kurį sukurtume po 2030 metų jeigu pasaulio padėtis ir toliau blogės. Bendrai, mano vizijose yra povandeninis laivas laivynui tam, kad galėtume karo atveju naikinti Rusijos infrastruktūrą Baltijos jūroje. O Lietuvos aviacijai - sraigtasparniai. Sraigtasparniai yra nepaprastai geri gynyboje. Nusipirkus kelioliką kokių EuroTiger'ių, jie labai sustiprintų manevrines brigadas kaip tankų ar Geležinio vilko brigadą. Sraigtasparniai gali greitai atsakyti į puolamus frontus ir gynybiškai atsakyti prieštankine ugnimi naikinant priešo sunkiąją techniką. Visi tie planai yra dar tolimesnės svajonės kas Lietuvai būtų įkandama bei naudinga. Tačiau realiu ir planiniu 2020-2030 laikotarpiu aš kalbu tiktais apie 1250 naujų kariškių bei jiems reikalingos infrastruktūros įrengimui bei technikos supirkimui. Tokio lygio projektas būtų proporcingai panašaus dydžio pagal mūsų kaimynų Estijos ir Lenkijos projektus, neskaitant esamų įsipareigojimų kurie palyginus yra daug menkesni. Taip pat, finansiškai kaip minėjau jie yra labai mums realūs. Lietuva vien šiais metais išleido apie 760 milijonus eurų socialinių išmokų didinimui. Sulėkinkime tos gerovės valstybės kūrimo procesą ir skirkime 100-200 milijonus per metus kariuomenės didinimui. Per dešimt metų turėsime 1-2 milijardus eurų biudžetą ginkluotei ko užtektų mano siūlomams planui įgyvendinti.
Ernestass 2020-09-08 17:17
Aš galvojau, kodėl Lietuviai taip nemėgsta išlaikyti savo kariuomenės. Jau ir taip yra burnojama, kad Lietuvos kariuomenė įsigijo šarvuočius, artileriją - esminius modernaus karo ginklus. Aš puikiai suprantu kokia tragikomedija užvirs bandant įgyvendinti ginklavimosi planus advekačiams mūsų sąjungininkų, kaimynų bei potencialų priešų ginklavimuisi. Šis kultūros bruožas yra gilus tiek kiek ir pati Lietuvių tauta. Dar Abiejų Tautų Respublikos laikais mūsų karžygiai buvo nepranokstami. Švedai, Rusai, Ottomanai - visi jie buvo triuškinami mūsų kariuomenių. Tačiau kodėl mūsų šalis taip sunyko buvo ne dėl priešo veiksmų, bet dėl chroniško lėšų trūkumo kariuomenei. Tiek karo metu mes neužimdavome neapgintų priešo teritorijų tiktais todėl, nes nenorėjome mokėti kariams atlyginimų. Tiek ir mūsų kariuomenė negalėjo atlikti reformų, nes neturėjo pinigų. Mūsų kariuomenė taip pat padriko tais laikais, nes nebūdavo finansavimo. Mūsų karių bei karininkų drausmė buvo visiškai padrikusi, nes nebūdavo mokamos algos. Tas pats buvo ir partizanų laikais mus okupavus Rusijai. Dažnam ūkininkui būdavo tragedija paaukoti partizanams vištą ar dar kokį gyvūlį ir jie daug mieliau juos atiduodavo okupantui. Toks įspūdis, kad Lietuvis daug mieliau išlaikys okupanto kariuomenę nei, kad savo. Smetono laikais kariuomenė buvo santykinai stipri, bet čia vėlgi, ji tebuvo stipri tiktais todėl, kad mano požiūro žmogus buvo užėmęs valdžią ir įvedęs diktatūrą. Tačiau netgi ir tais laikais, Smetonos valdžia nemaitino kariuomenės daugiau, nei tai buvo dera. Mūsų kariuomenės finansavimas atitiko to meto standartus. Čia pažiūrėkite mūsų karus. Gana tipiška mums to meto karas: https://www.youtube.com/watch?v=HxEhFnr3aVA
Arunas1948 2020-09-08 19:08
Ir vel tu uz to paties, Smetona smauge valstiecius, sie streikavo del dideliu mokesciu, o jie buvo dideli del dideliu islaidu kariuomenei, Smetona susaude valstiecius streikininkus, tada valstieciai pamilo rusus.
AAA000 2020-09-08 19:39
man atrodo labai smarkiai nusisneki strateginiu poziuriu tiesiog kapitaliska klaida darai. kad vertetu kazka pult - tipo pvz mus, ar kartu bendrai "kaip pabaltiji". turi but kaip minimum kelios ispildytos salygos. elementari logika to reikalauja. jei paziuret ww2 kara - tai is esmes centras pabaltijo liko anklavas, kur realiai nienas knieko nepuole ir nieko is esmes labai nedare. as kalbu apie iskysuli Latvijoje ir zemaitija. praejo viskas Baltarusijos-Lenkijos ruozu. ta prasme nera jokio rusams stateginio tikslo uziminet Pabaltiji, kaip kazkoki placdarma ar ka nors tokio. Karaliauciu turi ir problemos net ji jiems islaikyt... kitas dalykas, kad vertetu pult - yra siaip istekliai. kuriu pas mus is esmes irgi jokiu ner. turim tik vandens daug ir sita istekliu irgi galima labai nesunkiai sunaikint. vadinas bus sudetinga uzpuolejams apgint ir naudotis. plius rusai sito istekliaus turi sociai patys... dar kitas dalykas, del ko vertetu pult - tai jei yra sukuriami dirbtinai materialiniai resursai. tokie kaip gamyklos, irfrastruktura ir pan. sito sudo mes irgi neturim. pvz lenkai turi is esmes pilnaverti pasaulinio lygio gamybini vieneta. ir jei ir bus rimtas karas - vel bus Lenkijos kryptim daba ka tu siulai - tuos kazkokius metalo lauzo tankus ir pastatyt baze. cia vel yra visiska strategine nesamone. nes jau atsirastu butent beprasmis MUMS objektas, del kurio vertetu jau ir kazkiek uzpult Lietuva nes tas objektas (kaip siulai daryt tu) automatiskai koncentruotas taikinys. ta prasme tu siulai pati sudiniausia gybybis strategijos varianta - koks tik gali but pasiulytas as manau Lietuva apgint galima zenkliai pigiau - bent 2-3 kartus. ir zenkliai efektyviau. investuos tai aisku kad reikia i priemones. bet i visai kitokio tipo. i siuolaikines. ir u ubujakuaus oagal MUSU situacija. o ne kaip ten sajungininkas mkokiems reikia ar dar kam prisisapnavo,,, o kad turetume lesu savo kariuomenes zaisliukams, irgi strategiskai gana prastus variantus siulei. investuot verta MUMS butent i pvz svietima. nes jis uzpulejams beprasmis - negales pasinaudot. tik sunaikint. kad investuoja i pasalpas - cia yra pati teisingiausia dabartine politika. investuot i pasalpas verta kol pasieksime bent jau bendra pragyvenimo vidurki europos. tik nuo to momento prades grizinet zmones. ir jau tada vertes investuot i normalesni svietima ir kurt kazkokias rimtesnes gynybos-puolimo strategijas. ir gint reikia butent tik visuomenes gerove. o ne kazkokius meetalo lauzus pirkinet neaiski ko gynimui... kol europos pragyvenimo vidurkio ner - nera ka gint...jei sutrumpint tavo postus - tai isvertus yra mazdaugt taip. tu siulai atimt is ubagu pasalpas, kad jie ir toliau liktu ubagais. o ta daryt del tu ubagu gynimo - kurio jiems net nereikia. nes jiems neaktualu . jie ubagais gali but prie bet kurios valdzios ta prasme tu grynai rusiskai mastai pagal mane... visa tavo strategija rusiska - auginkim didelius ir blizgancius kiausinius ir pulkim kazka. ar i kaulus duokim tiems ubagams kur su savo metaliniais ir isblizgintais kiausiniais mus galbut puls...
Arunas1948 2020-09-08 19:50
Gerai AAAOOO pasake ubagais gali buti prie bet kurios valdzios, del ko valstieciai pamilo rusus. Ernestas dar nezino vieno dalyko, kad rusai patys atsikrate visom respublikom ir sajudziai buvo organizuoti KGB o Ernestas galvoja kad rusai nori Lietuva susigrazinti, kam jiems reikalingi islaikytiniai, kad ir noretai prasytis i Rusija taves nepriimtu.