Bilas Gatesas užpylė šalto dušo – iš „Tesla Semi“ ir elektrinių lėktuvų „greičiausiai niekada nieko nebus“. Ar tikrai?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Gediminas Jurgaitis 2020-09-09 17:11
"Vertinant objektyviai, variantas yra galimas. Tik su esmine sąlyga – jei tų biodegalų gamybai nebus naudojama žemės ūkio produkcija, kaip kviečiai, rapsai ir pan. Važinėti per laukus su dyzeliną vartojančia technika tam, kad užauginęs javus juos paverstum biodegalais - nei logiška, nei ekologiška. Ir jei taip bus, tada čia ne ekologiškas sprendimas, o dar žalingesnis, palyginus su naujus standartus atitinkančiais vidaus degimo variklį turinčiais sunkvežimiais." O kodel negalima vazineti per laukus naudojant biodegalus?
NekenciuReklamos 2020-09-09 17:21
https://www.youtube.com/watch?v=7ynupYBLlyA&t=941s
Evil Goku 2020-09-09 18:50
Nes tada nebutu galima pašiepti šios alternatyvos.
kukulis4 2020-09-09 20:10
Del lektuvu ir as nesu tikras. Batareikes, kolkas, istiesu labai sunkios. Bet del viso kito - na, kam vystyt ir taip jau labai sudetingus vdv, jeigu galima naudot elektromotorus. O batareikem tobulet yra ne viena kryptis - mazint svori, didint energijos tanki, greitint ikrovima, galiausiai swapint bateriju modulius. Pastarajam reikia tik nustatyti standarta, kad nebutu kaip anais laikais su telefonu pakrovejais.
immortallt 2020-09-10 12:01
Lėktuvai greičiausiai liks prie kažkokio skysto kuro, taip pigiau, nes energijos tankis yra viskas. Kokie nors trumpais atstumais, nišiniai, gali tapti elektriniai. Biodegalai - pirmos kartos jau įsitvirtinę, ir niekas jų nebeskatina, kalba eina apie antros kartos biodegalus, t.y. organinės atliekos žemės ūkio, maitinimo, namų, pramonės, kurios būtų perdirbamos į biodegalus. Kol kas rentabilių technologijų nėra. Potencialas milžiniškas, užtektų ne tik lėktuvams, bet ir kitiems poreikiams - laivams, elektrinėms, gal daliai auto transporto. Fūroms - laisvai užteks elektrinių, ir bus. Ypač jeigu atsiras pilnaverčiai autopilotai. Net jei vairuos žmonės, pakrauti laiko irgi yra. Ir priešingai nei dauguma bando įteigti, per 8h fūra nenuvažiuoja 800km. Ir dauguma fūrų nėra pakrautos iki 23 tonų. Dažnai prekės yra mažesnio tankio.
iPienius 2020-09-10 16:21
kazkuriam uzsienio straipsni skaiciau, kad bateriju talpai padvigubejus, jau butu galima galvoti apie elektrinius lektuvus. nuo sios ribos jau po truputi pradeda apsimoketi. aisku, tai nereiskia, kad bus masiskai pereinama prie elektros. cia labiau mazesniems lektuvams galioja ir trumpies skrydziu atstumams.
AAA000 2020-09-10 19:52
juokina mane tokie roziniu fantaziju prisiskaite optimistai bumas licio akumams yra smulki technika. nesiojami irankiai (manau isstums laidinius irankius). lengvasis automobilis is esmes licio akumu galimybiu riba. nu kazkiek dar aisku tobules licio akumu energetinis tankumas. bet nebedauk. sita kryptis pasmerkta. fizines ribos jau i sikna ne kanda, o jau drasko tiesiog. cia matyt tik prakonsultavo ta geitsa kazkas, kad biski gaudosi realybeje. uz jo pacio pinigus na ir jis apsidraude savo milijardus sitais paistalais-"izvalgom". o jei akumus gamins kaip tesla - kur vienkartiniai - tai isvis palaidos net ir elektromobilizma. nes nustipusiu ir sugedusiu akumu siuksliu problema uzdusins paskutiniu metu technologine pazanga. net ir autopilotai nepades juokingiausia, kad tie kur dabar giria - tai vel vienu choru tada bliaus - kad reikia ka nors sunaikint man gaila jusu - jau tas duju-gyvsidabrines lempas stume - nors jau buvo LED (tik neisvystytos - bet jau visi zinojo, kad ateina LED). kiek slamsto eiliniai vartotojai per tokius idiotus prisipirko kiek bereikalingu siuiksliu pristampavo... biokuras automobiliams yra tokia pati nesamone... kura reikia sintetint, kad jis butu grynas ir nemestu nuodingu priemaisu. o skaiciuot co2 tai isvis - veikla bezdzionem ir buhalteriam atseit skaiciavimas ir baudu dalinimo ir lengvatu skirtymo sistemos kazkaip itakoja ekologija... nu kas per debilai??? siaip is kuro ekologiska yra visos lengvos frakcijos - dujos visokiu paprastesniu junginiu ir vandenilis. spirito varikliai irgi manau ekologiski pilnai. ekologine problema yra tik pacio junginio gryninime. bet jei gryninimo atliekos sutvarkoma problema (suyra) - galima pilnai naudot.
Atk 2020-09-10 20:18
bet su el var. galima naudot regenetacija. o didziausi nuostoliai del oro pasipriesinimo, o ne del svorio...
AAA000 2020-09-10 21:16
nera ten viskas su ta regeneracija idealu dyla padangos gal 2 kart greiciau. jei tu pravaziuoji su komplektu apie 20 tukstanciu. su regeneracija pravaziuosi tik apie 10 tukstanciu. ta prasme mes kaip ubagai - paprastai visokias devetas padangas is turtingesniuu vakaru parsitisam ir dziaugemes. jei bus regeneracija - sitas slamstas ant ratu momentaliai nulakstys. jei dabar net ta viena komplekta sutaupom del ubagiskumo - tai su regeneracija reikes po 2 naujus komplektus metams pirkt. jei 20 tukstanciu pravaziuot metams. sakysim imam koki nors nepilnaverti hybrida (be regeneracijos ir tik su vdv optimizacija). sanaudos kurui 1000€ + padangos apie 200€ metams + akumas <50€ metams jei imam pilnaverti hybrida su regeneracija ir galingesniu akumu, sanaudos kurui 600€ + padangos apie 350€ metams + akumas >200€ metams. ne kazkas pigiau. o viska ka tu "gali" optimizuot - tai tik taupyt kuro islaidas. keisdamas jas elektra is tinklo, pasikrovinedamas kiekviena palankia proga. ir tampytis sakykim iki darbo kokius iki 50km (per abi puses). is esmes kazkiek sutaupai - bet pralosi komforta. o normalus elektromobiliai nelabai iperkami eiliniams. komfortiski. ta prasme Lietuvos situacija YPAC nepalanki elektromobiliams. kas juokingiausia - labiausiai cia kenkia pati valdzia, nes neatpalaiduoja elektros rinkos
immortallt 2020-09-11 17:25
Ką tu per padangas perki, jei 20,000 km vienam komplektui. 50,000 km prasukau ir keičiu tik dėl to, kad dėl laiko guma sukietėjo ir suprastėjo savybės. Kitas dalykas, bent lašas tiesos, dėl 2x spartesnio nusidėvėjimo būtų su sąlyga, kad regeneracija visada veikia 100% iškart. T.y. įjungta, arba išjungta. Kas nėra tiesa abu variantai. Nusidėvėjimas PRIEKINIŲ padangų padidėjos gal max 20%, daugumai gyventojų, kurie nuvažiuoja per metus po 12-14 k km niekas nesikeičia, padangos pirmiau sukietėja, nei nusidėvi. Ir jei jau nori skaičiuoti sąnaudas, tai pridėk, kad stabdžiai tarnaus kokius 4x ilgiau.
Atk 2020-09-11 20:20
jei letai stabdysi ir begesies, tai padangos nedils. dyla jos, kai greitai rauni is vietos arba staigiai stabdai.
AAA000 2020-09-11 23:33
ne nu vel buhalteriai komentuoja. nei jus vazinejot nei jus matet ta regeneracine sistema. as regeneracine sistema eksplotavau darbe prie elektrokaru, kai dar elektromobiliu ir automobiliu su ja net nebuvo vienam matai sukieteja guma... gal sviezius prezervatyvus pirk, ar ka o kitas stabdys ir begesis... regeneracine sistema yra AUTOMATINE. ji neleidzia rinktis. tu arba stabdai aktyviai - ir neregenuoji. arba ji pati stabdo ir regeneruoja - ir drozia padangas. arba tu varineji ant prasuku - kad nespetu suveikinet regeneracine sistema - pats pagreitintai sudrozi padangas is esme du variantai - arba taupai padangas, bet neregeneruojama energija (kaip su automobiliu be regeneracijos). arba drozi padangas. tik drozima leidi pasirinkt: arba sistemai duodi. arba pats sudrozi. tik sitie variantai tera. nu ir kas kad taupo stabdzius? mechaniniai stabdziai su regeneracija faktiskai nebera reikalingi. regeneracinis procesas - cia tiesiog alternatyvinis stabdymas. tu tiesiog ji gauni kaip dar viena sistema. ir mecaninis stabdymas jau tampa pertekline sistema. ju gali net nebut. ir kokia tau nauda kad susitaupo nebereikalinga sistema? cia mazdaug kaip aiskint, atsirado vdv varikliai - susitaupo arkliu avizos kazkokios... nu pz privalumas nerealus tie sutaupyti stabdziai cia buhalterine samatos eilute. kaip ir arkliu avizos. elektromobiliuose juos tiesiog isgaidins. ir tu ir taip ju nebepirksi. ar mokesi centus. ten nebebus ka taupyt. o va padangos tai tikrai brangs - nes prades skustis vartotojai - per daznai keist reikia. mes neprate. tingim. brangu keist. ir t.t. sutaupysi po 10 centu ant stabdziu ir praknisi po 10€ ant padangu. kas menesi. nors buhalteriskai 10% nuostoliai - vienodi - ane? ir ekspertiniu lizardo statistiku grafikeliai sueina viens prie vieno - ane?
immortallt 2020-09-12 10:30
Vat kad tu normalaus hibrido nesi vairavęs, tai tikrai matosi. Regeneracija yra adaptyvi. Pirmiausia pasirenki intensyvumą stabdymo, dažniausiai 0-70% rėžyje kelios opcijos (stabdo maksimaliai pasirinktame rėžyje, jei pilnai atleidi gazą), o daugiau nei 70% stabdo tik jei spaudi stabdžio pedalą. Esmė ta, kad staigiai pilnai gazo neatleidi. Ir ne, hibridų vairuotojai nevažinėja taip, lyg turi spausti vienu metu arba stabdį iki dugno, arba gazą. Jie kaip tik stabdo dažniausiai švelniau nei VDV, todėl padangų nusidėvėjimas gali būti net mažesnis, dėl tolygesnio vairavimo. Dabar dar bandysi neigti, kad padangas veikia laikas. Kaip tik damušinėju komplektą, anksčiau per balas važiuodavau su šiuo padangų komplektu, kaip sausu keliu - jokio slydimo. Dabar bent kiek drėgmės ant kelio, iškart praslysta darant staigesnius manevrus. Tu gal net automobilio nesi vairavęs, ką jau kalbėti apie hibridą ar EV? Jei jau klabėti apie praktiką, pas mamą hibridas, pravažiuota vienu padangų komplektu apie 30,000 km (atskirai žieminės, atskirai vasarinės), važiuos dar tiek pat. Jei jau prie praktikos prieiti. P***** nesi vairavęs akivaizdžiai hibrido, filosofas atsirado statinėje. Dviračiui turbūt stabdžių irgi nereikia, gi su koja gali stabdyti. Kas mėnesį padangas keisti gal ir reikės, jei važiuosi non-stop 24/7 autostradoje. Bet žinoma, iš statinės, turbūt net nemačius hibrido gali ir šitaip spangti. Statistikų grafikėliai... Jei jų nesupranti, ir nemoki interpretuoti, tu supranti, kad tai reiškia, kad esi tiesiog per durnas jiems? Ir tuo didžiuojiesi? P.S. vienodu stiliumi vairuojamo hibrido priekinės padangos dils tiek daugiau, kiek mažiau galinės. Kas sezoną sukeičiant priekines ir galines padangas vietomis, dylimas bus toks pat. Kitu atveju tu sakai, kad be hibridinės sistemos automobiliai mažiau stabdo.