Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
conjurer 2020-09-28 13:48
Pirmo pasaulio problema. Per sunku debetinę kortelę nusinešti į parduotuvę.
Asmeniškai pritariu vadinamam "Apple tax". Žmonės patys pasirenką brangesnį produktą. Tegu moka 30% daugiau už pieną ir kiaušinius, kol yra alternatyvų tol nematau problemos.
Apple save pozicionuoja kaip banką šioje situacijoje. Parduotuvės visada bus linkę palaikyti didesnį kiekį bankų. Taigi kol apple elgsis kaip bankas, bus mažiau monopolio šioje srityje.
Dėl saugumo irgi pritariu. Taip, jei bus normalaus banko aplikacija, bus viskas gerai. Bet kai visokie "third party" pradės lįsti prie per NFC persiunčiamų duomenų - bus problemų. Manau apie 90+% žmonių niekada nekreipė dėmesio kokias teises kokia aplikacija turi, ir bent 10% yra atsisiuntė appsą, kuris pakeičia "walpaperį" ir nusiurbia visus kontaktus į sukčių serverius.
HardAxe 2020-09-28 14:15
tai negali gi perimti duomenų. kaip su kokiu bluetooth ar wifi.
Tik gali siųsti arba negali.
AppleTax neuždės 30% tau ant kiaušinių, bet tu negalėsi susiinstaliuoti ir naudoti kitų bankinių sprendimų, kas gali būt labai blogai tam tikrose situacijose. (pvz tavo šalyje nepalaikoma apple pay, o vietinis appsas tiesiog neveikia).
conjurer 2020-09-28 14:25
Nežinau kiek apple pay turi mokesčių bet spėju tai gaunasi brangiau nei naudojantis debetine su NFC. Esu keliavęs pagrinde po europą, ir niekur neturėjau problemų su debetine. Niekada neturėjau atsiskaitymo per telefoną. Taigi nesuprantu kas gali būti blogai. Nebent visi draugai obuoliai ir tyčiojasi iš tavęs, kai atsiskaitai ne iphonu, bet čia pats kaltas kad tavo sprendimai prie to tave privedė gyvenime.
HardAxe 2020-09-28 14:54
aš neturiu apple ir negaliu pasakyti 100%, bet man regis 30% suma galioja perkant appsus, ar in-app-transaction. Bet tai neįeina į apple pay naudojimą.
Čia kaip ir banke, atsiskaitai nemokamai, bet bankiniai pavedimai, kortelė kainuoja.
conjurer 2020-09-28 15:15
Aš irgi manau kad Apple nenori konkurencijos, bet kaip pats minėjai, norint galima surasti būdą. Pamenu laikus kai SSL kažkada buvo laikomas saugiu, o raktų ilgis būdavo 128 bitai.
HardAxe 2020-09-28 16:18
TLS iki 1.2 dekoduojamas turint kažkurios pusės certifikatus. Man regis jie naudoja asimetrinį raktą ir tiek. Dabar greit užmečiau akį į google, tai ~75% traffico eina per TLS1.2, antroj vietoj TLS1.3 ir likę seni protokolai. Mano darbo pobūdis speficinis, tai bendro interneto srauto aš neįsivaizduoju. Bet TLS1.2 turėtų būti saugus palikęs tavo kompiuterį, nebent kokių spragų atsirado.
Kaip jau sakiau 1.3 dekoduojama tik kooperuojant kientui, ko bankiniai appsai tikrai nedarys.
Čia kur nuskaito bankomatą, tai (man regis) nuskaito magnetinę juostelę ir pin kodą. Veikdavo su tais bankomatais, kurie skaito juostelę, ne čipą. Dar neseniai tokio pat lygio problema buvo nufotografuoti tavo kortelės abi puses. Dabar lyg dauguma jau naudoja 2 lygių patikrinimą. Bent bankai Švedijoj mokant internetu prašo papildomos verifikacijos.
Čipo, NFC nenukopijuosi. Kitaip užtektų tau prie kišenės prikišti skaitytuvą ir turėčiau kortelės kopiją. Šiai dienai yra kažkokių ten saugumo spragų, bet labiau išimtis nei dizaino problema. Bet ten lyg panašiau į elektroninį parašą negu duomenų bloką? Gal kukulis4 gali paaiškinti, lyg ir jo sritis?
Vėlgi, nežinau kaip apple, bet google pay, garmin pay neima nei cento iš manęs už mokėjimą telefonu.
Ar ima kažką iš parduotuvės (kaip, kad visi bankai) aš nežinau. Gali būti.
Tai šitas šaršalas yra norint apginti europos bankinių paslaugų tiekėjus.
HardAxe 2020-09-28 16:30
Tai vagystės ir t.t. veikia visokiais tokiais būdais. Lyg ir saugumo spraga, bet dažniausiai tai nėra tiesioginis pažeidžiamumas.
kukulis4 2020-09-28 16:55
30% mokestis yra ne nuo prekes kainos, o nuo transakcijos. Perki desra parduotuvej - moki 3 eurus, is kuriu kazkoki procenta pasiima bankas uz transakcija, jei atsiskaitineji kortele/telefonu/laikrodziu etc... Androide tarkim swed appsas naudoja NFC lusta tiesiogiai. Obuolio atveju, nera tiesioginio priejimo prie NFC, bet yra apple pay appsas, per kuri gali veikt swedbanko appsas. Tuo atveju apple paima 30% nuo to, ka bankas paima uz transakcija.
Kaip ir daugumoje kitu sriciu su apple - zmogaus bedos prasideda tada, kai jis nusprendzia nusipirkt obuoli. Kodel man, kaip telefono savininkui, turetu buti apribotos galimybes naudotis tomis paslaugomis, kuriomis as noriu naudotis - man nesuvokiama. Gal del to, kad neturiu oboliu...
conjurer 2020-09-28 17:50
Na kaip ir parašei atsakymą pirmoje savo komentaro pastraipoje. Apple veikia kaip bankas šioje situacijoje. Bet deja daug kam priimtina tokia apple veikla. Kol turi prietaisą su gražiu oboliu ant jo, tol tai kompanijai yra atleidžiama.
Kol apple išlaikys savo esamą marketingą, tol jie gali elgtis kaip hitleris (kitos rasės vaikai išnaudojami vergijai yra patvirtinta apple praktika), ir jiems vis tiek bus bučiuojamos kojos.
Kaip su nacionalsocializmu, buvimas apple ekosystemoje yra tarsi buvimas išskirtiniame klube. Taip tokie judėjimai veikia - leidžia tau jaustis pranašesniu, ir tuo pačiu metu tave išnaudoja. Ir čia yra psichologinė/neurologinė problema.
kukulis4 2020-09-28 21:01
Esu isitikines, kad taip. Apple nera vienintele kompanija kuri visais imanomais budais *isa savo klientus, bet turbut jie vieninteliai tai daro taip sistemingai, akyvaizdziai ir be gailescio.
Buvo neseniai dispute'as tarp fb ir apple, kur fb covid kontekste leido per savo platforma neatlyginamai organizuot kazkokius tai mazus trainingus, uz kuriuos buvo galima donatint. Apple pasake, kad is visu, kas naudojasi apple hardwaru, nuims 30% donation'o, nes mokejimai per apple pay. Tada fb pasake, kad jie apie sita norifyin's userius. Tuomet apple atjunge FB updeitus per app store. Grazu, bet nezinau kuo tai baigesi (ir ar jau baigesi).
Toliau tokie triukai kaip pogarantinio hardwaro piktybinis neremontavimas, arba remontavimas uz praktiskai naujo device'o kaina. Refurbished detaliu tiekeju persekiojimas. Nepriklausomu repairshop'u terorizavimas. Imantriu SMD komponentu montavimas i hardwara, katrie savaime susinaikina bandant is ju nuskaityt ROM'a. SMD komponentu gamintoju terorizavimas, kad tu komponentu neteiktu 3rd parciams. Softo updeitai, kurie detektina 3rd party komponentus hardware, ir ta proga uzlockina device'a. Ir cia tik dalis to, kuo savo klientus myli apple As jau net nekalbu apie tokius genialius sprendimus, kaip no card reader, ar failu kelimas per iTunes.
Shinigami 2020-09-28 21:43
Apple produkcija gali naudoti tik absoliutus mazochistas. Dėja, mano brolis yra mazochistas
Kai užsisakinėja maistą į namus, tai pastoviai verkia, kad atvežimas kainuoja pora eurų, kaip Apple iš jo paima 30% už nieką, tada būna labai laimingas. Dar visai neseniai varė ant fb ir kažkokios žaidimų kompanijos kurie nesutiko mokėti 30% už nieką.
Apple absoliutus monopolininkas, išdurinėtojas ir mulkintojas, bet yra asmenų kuriems tai patinka, todėl nematau realios priežasties to keisti. Jei mozochistui patinka kai jį rimbų vanoja ar kažkas turi teisę tai uždrausti?
https://www.youtube.com/watch?v=qeMFqkcPYcg
Juk yra alternatyvos Apple produkcijai ir niekas neverčia jos naudoti. Jei nebūtu alternatyvos, tada jau taip. Bet turėtu ES pradėti rimtai tvarkytis su Apple. Man tik keista kodėl iki šiol rimtai šituo monopolininku neužsiima. Prie M$ IE buvo prisikabine, nors čia monopolijos net nemačiau, nes galėjai atsisiųsti ir instaliuoti kita naršyklę. Apple atvejų tokios galimybės net neturi.
conjurer 2020-09-28 23:03
Čia kaip su merginos išprievartavimu. Kol vyras turtingas ir gražus, viskas ok, bet jei trūksta bent vienos iš tų savybių, čia jau nusikaltimas.
Kitą vertus jei pamatai kad žmogus turi apple produkciją, iš kart gali susidaryti nuomonė apie jį. Iš patirties galiu išskirti dvi grupes:
1) Arogantiški užsispyrėliai, kurie netiki kai būna neteisūs, ir sunkiai sukalbami (dažnai sėkmingi, bet nebūtinai protingi žmonės: projektų vadovai, kunigai, pardavimų vadybininkai).
2) Lengvai manipuliuojami, ir savo nuomonės neturintys stiliaus plagijatoriai (tie kas nori atrodyti kaip sėkmingi žmonės: hipsteriai, protinės blondinės/ai, turtingų tėvų vaikai).
P.S. apie tą pačią dainą galvoju kai skaitau šitą temą. "Some of them wants to be abused".
HardAxe 2020-09-28 23:19
apple ne iš vartotojo paima 30%, bet iš Appsų gamintojų. Todėl vartotojam gyliai dzin.
Kiek apple vartotojų pirktų telefoną be instagram+fb+youtubės? Užtektų jiem pranešti, kad nuo sekančios telefono serijos apple gaminai nesuportinami. Čia gal gaunasi lipimas ant grėblio, bet aš labai palaikau EU poziciją, kuri tiesiog kapoja pirštus perdaug išnaglėjusiems.
p.s. lyg ir būtų laikas M$ vėl nubausti už integruotą naršyklę?
conjurer, labai daug kolegų turi apple telefonus, kuriuos taip ir naudoja. Kaip telefoną, dar vieną kitą appsą. Jeigu reikia įrenginio, kuris "tiesiog veikia", tai apple puikus pasirinkimas didelių reikalavimų nekeliantiems vartotojams.
AAA000 2020-09-29 00:41
gerai kad pagaliau biurokratai gaidins versla del dirbtines monopolizacijos. cia as uz 200%.
cia ziurint technologiskai - aplamai regresas. ka issidirbineja verslas. nes viskas kaba butent ant teisines biurokratijos. as pacia patentu sistema panaikinciau - nes cia del jos tas kyla. technologinis sastingis.
Shinigami 2020-09-29 06:29
Aš manau, kad appso kūrėjas gali visada padidinti kaina perkant per Apple, kad atpirktu tuos 30%, todėl appsų kūrėjams taip pat turėtu būti vienodai, nes tai vartotojas susimokės.
Taip, jei populiariausi tūrinio kūrėjai pasitrauktu iš Apple produkcijos, tai jį tikrai susiriestu, bet jei klientai susimoka, o ne turinio kūrėjai už tuos 30%, tai jiems taip pat vienodai. Tik kai fb rinko aukas negali jų padidinti 30%, nes kiek vartotojas aukoja, tiek ir gauna, bet jei paskui parodys kad panaudojo 30% mažiau nei gavo aukų, teks aiškintis prieš aukotojus iš čia ir skandalas.
M$ dabar galima bausti rimtai ir ne tik už naršyklę. Jį pastoviai kiša savo programas per prievarta. Aš pastoviai ištrinu Skype, bet jis pastoviai automatiškai vėl instaliuojamas. Nežinau, kaip ES reaguoja į vertimą vartotoja susikurti M$ account'a, nes kai instaliuoji windows į nauja laptopa ir iš kart pajungi interneta, tau net nebeleidžia sukurti vietinio accounto, reikalauja M$ accounto per prievarta, o jų accountas visiškai durnas, nes reikalauja telefono numerio.
Kai kurie mano bendradarbiai taip pat turėjo arba Apple telefona arba planšete, bet tik kol baigėsi garantija. Dabar turi bet ką tik ne Apple produkcija. Tai reiškia, kad yra asmenų kurie pasiduoda madai, bet tik tol kol supranta koks tai š***.
kukulis4 2020-09-29 07:06
Visada ir uz viska sumoka end useris Visada
kukulis4 2020-09-29 07:15
Nu. As irgi ziuriu vat i savo bendradarbi - turejo jis ta senesni Macbook Pro, dar be touch bar'o. Naudojosi ilgai, kokius tris metus, ir pradejo jam batareike numirinet. Nunese remontuot, pakeite jam batarke, ir jis ziauriai patenkintas, nes pasirodo, kad batarkes keitimas - 450eur (batarke keiciasi vos ne su puse korpuso), bet kadangi jo batarke dar buvo nesurinkus 1000 charge/discharge ciklu, tai pritaike kazkokia nuolaida ir kainavo tik 272 eur. Nu as blet sedziu issprogusiom akim. Nezinau ka jam sakyt
bat0nas 2020-09-29 07:56
Tai gal pagirk tą bendradarbį, kad jis ir toliau naudos dar mažiausiai 3 metus tą macbook'ą, kai tu tuo tarpu jau būsi pakeitęs 2 windows laptopus
kukulis4 2020-09-29 08:56
Tai as batareike laptopui nusiperku uz 40eur, ir pasikeiciu pats. Bet 3-4 metu hardwaras yra senas, ir dirbt su juo tampa sudetinga neziurint i tai, ar platforma pc ar mac. Jau nekalbant apie tai, kad pc platformose bent jau gali isimest daugiau ram
ISG 2020-09-29 08:57
Nelabai suprantu... pas mane Iphone. Visada moku per nfc ar tai butu telefonas ar laikrodis. Neatsikenu kada kortele buvau nusineses i parduotuve. Jeigu desra kainuoja 2eur tai as ir sumokesiu 2eur. Man kaip zmogui nieko papildomai moketi nereikia, kaip cia kazkas sake. Pristatymo paslaugos irgi kainuoja tiek pat, ar mokesi is Iphone ar is Android. Taigi - zmogui yra TAS PATS. O jeigu bankai ir moka kazkoki procenta, tai man neaktualu... manot jeigu Apple ta procenta sumazintu, bankas atitinkamai sumazintu savo paslaugu kainas mums? Nebukit naivus Sitoj vietoj as uz Apple, vien del to kad man atsiskaitymai veikia labai stabiliai
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Vartotojams tai patiks: Europos Sąjunga ruošiasi panaikinti dar vieną „Apple“ monopolį