„Scania“ bandys saulės baterijomis dengtas puspriekabes - tai turėtų padėti sutaupyti degalų ()
Švedija, kaip ir kitos šiaurės valstybės, tikrai negarsėja savo gražiomis ir saulėtomis vasaromis. Iš tikrųjų saulės šviesos čia palyginti nedaug, tačiau būtent čia bus bandomi hibridiniai „Scania“ sunkvežimiai, tempiantys saulės baterijomis dengtas puspriekabes.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Standartinė puspriekabė turi didelius plokščius paviršius, kurie įprastai naudojami reklamai arba apskritai niekam. Puspriekabės stogas yra praktiškai tobula vieta saulės energijos moduliams montuoti. Reklamai jis netinka ir yra pakankamai aukštai, kad būtų apsaugotas nuo pakelės akmenukų.
Taigi, dabar eksperimento dėlei švedų kompanijos „Ernst Express“ hibridinis sunkvežimis dirbs su saulės moduliais pasipuošusia 18 metrų puspriekabe. Jie dengs ne tik puspriekabės stogą, bet ir šonus. Iš viso - 140 kvadratinių metrų saulės modulių. Skaičiuojama, kad Švedijoje tokia jėgainė per metus pagamintų 14000 kWh energijos. Bet ką tai suteiks sunkvežimiui?
Bandymai dar tik prasideda, tačiau išankstiniai skaičiavimai rodo, kad tokia puspriekabė padės sumažinti sunkvežimio degalų sąnaudas net 5-10 %. Sakysite, kad nedaug? Iš tikrųjų, tai - milžiniškas laimėjimas, turint omenyje, kaip godžiai sunkvežimiai ryja dyzeliną ir kiek kilometrų per metus nuvažiuoja. Be to, kalbame apie Švediją, kuri nėra turtinga saule. Mokslininkai skaičiuoja, kad saulėtoje Ispanijoje, kuri turi net 80 % daugiau saulės valandų, pavyktų sutaupyti net dvigubai tiek.
Tačiau kol kas tai - tik teoriniai paskaičiavimai. Ką iš tikrųjų pavyks pasiekti, pamatysime tik vykstant bandymams, ypač kai bus susumuoti rezultatai. Tuo pačiu „Scania“ išsiaiškins, ar toks sunkvežimis su saulės moduliais galėtų tiekti perteklinę energiją į tinklą. Pavyzdžiui, stovėdamas savaitgalį jis įkrautų baterijas, o tada galėtų toliau gaminti energiją ir perduoti ją į elektros tinklus.
Aišku, dabar tai - tik eksperimentas. Sunku pasakyti, ar tokios puspriekabės galėtų paplisti artimiausiu metu. Viena vertus, saulės moduliai yra gana brangūs, o ir hibridinių sunkvežimių kaina nėra labai draugiška. Kita vertus, šios technologijos nuolat pinga ir tai yra nebloga galimybė kompanijoms ne tik sumažinti savo degalų sąnaudas, bet ir pademonstruoti ekologišką požiūrį į ateitį.