Treji metai sudėtingos programos kūrimo per keturias su puse minutės: užburiantis vaizdas (Video)  ()

Keletas komandų, kelios dešimtys kolegų, tūkstančiai didesnių ar mažesnių užduočių, kodo eilučių ir ryšių – visa tai būdinga daugelio sudėtingesnių IT projektų ar produktų vystymui. Dirbtinio intelekto ir duomenų mokslo kompanija „Satalia Lithuania“ pabandė atvaizduoti, kaip atrodė 3 metus trukęs nuosavo maršrutų optimizavimo produkto kūrimas, rašoma pranešime spaudai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Satalia“ sutalpino daugiau kaip 1000 savo „Satalia Delivery“ produkto vystymo dienų į keleto minučių trukmės video infografiką, kuriame atvaizduojami bendrovės kolegų darbas kuriant produktą, jų ryšiai ir technologijų pasaulyje populiaraus darbų planavimo įrankio „Jira“ užduotys.

Kiekvienas filmuke matomas taškas atspindi sukurtą ir redaguojamą failą ar direktoriją, o linijos – ryšius tarp failų, direktorijų, modulių, komponentų, servisų.

Nuo projekto iki konkretaus produkto Filmuke pirmiausia galima matyti, kaip keičiasi darbo procesai pirminei vidinei idėjai pamažu tampant konkrečiam klientui kuriamu produktu.

Prieš keletą metų „Satalia“ nutarė investuoti dalį savo išteklių į maršrutų optimizavimo platformą, kurią ilgainiui ketino diegti ją pasirinkusiems klientams – mažmeninės prekybos bendrovėms. Todėl infografike matoma, kad pradiniame projekto etape, dar neturint konkrečių klientų, jam savo laiko jam skyrė vos keli darbuotojai. Neatsitiktinai tam buvo pasirinkti patyrę kolegos, turintys žinių iš ankstesnės patirties, kuomet dirbo prie panašaus projekto kitam klientui.

 

Po metų, produktas buvo parduotas keletui klientų, todėl darbai gerokai paspartėjo. Prie produkto kertinių sudedamųjų dalių buvo pridėti vartotojo sąsajos ir kiti moduliai, dėl ko per trumpą laiką reikšmingai išaugo produkto vystymo medis.

Antrais produkto vystymo metais jo komanda išsiplėtė nuo keleto iki daugiau kaip 20-ies žmonių, kurie dirbo prie skirtingų elementų – vartotojo sąsajos, optimizacijos procesų, kodo rašymo ir kitų. Tai įmonėje lėmė naujų iššūkių, tokių kaip procesų ar darbų valdymas. Nors infografike tą sunkiau įžiūrėti, bet „Satalia“ nutarė produkto komandą suskirstyti į vadinamuosius „skyrius“, kiekviename kurių buvo po kolegą, su produktu dirbusį nuo pat projekto pradžios ir dėl to nuodugniai jį pažįstantį. Toks sprendimas suefektyvino informacijos perdavimą.

 

Sprendimas išdalinti komandą skyriais pozityviai atsiliepė ir pačios komandos darbams, kadangi darbuotojai galėjo konkrečiau fokusuoti savo dėmesį tik į tam tikrus produkto elementus, kartu taip darbuotojui suteikiamas ir saugumas, sumažinama įtampa, nes nebėra poreikio aprėpti visą produktą ir visus jo elementus.

Filmukas apibendrina ne tik projekto augimo bei plėtros etapus, bet ir tai, kaip tinkamas, decentralizuotas komandos darbo organizavimas bei planavimas optimizuoja visą procesą ir orientuoja jį į klientui tinkamą rezultatą.

Filmuke atvaizduotas „Satalia Delivery“ įrankis yra naudojamas didžiųjų pasaulio mažmeninės prekybos bendrovių, tokių kaip Didžiosios Britanijos rinkos lyderė „Tesco“, Vakarų Europos baldų prekybos kompanija „DFS“ ir kiti klientai. „Satalia Delivery“ su dirbtinio intelekto pagalba padeda optimizuoti prekes pristatančių kurjerių maršrutus ir leidžia nuo kelių iki keliolikos procentų padidinti su tais pačiais resursais aptarnaujamų klientų kiekį, sumažinti nuvažiuotų kilometrų skaičių ar pėdsaką aplinkai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(17)
(2)
(15)

Komentarai ()