„Toyota“ pristatė vandeniliu varomą antros kartos „Mirai“: techninės galimybės sužavės - jis net važiuodamas gatve valo orą aplink save (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Evil Goku 2020-12-22 13:07
Benediktas 2020-12-22 19:01
Bandau ūkiškai lyginti su akumuliatoriniu elektromobiliu. Nuvaziuojamas atstumas panašus = praktiskai lygu. Reikia degalinės, kad galėčiau užpildyti < elektromobiliui reikia tik elektros linijos, galima namuose pasikrauti per nakti ir negaist laiko. Neaisku kiek kainuoja oro filtrai ir kitos medziagos per eksploatacini laikotarpi, kad reakcija vyktu < elektromobiliui, kaip suprantu bus baterija visam lifetime, 1mln myliu. Neaisku, vandenilinio automobilio savikaina, ar juos paprasčiau pagaminti, tai yra ar jie potencialiai gali būti žymiai pigesni už elektromobilius su akumuliatoriais. Nes, jei kaina vienoda, tai nelabai matau pranašumo. Nebent vandenilių būtų pigiau eksploatuoti nei elektra. Neaišku ar tai įmanoma. Jei mano pamastymai teisingi, tai Toytai reikėtų mesti greičiau pagrindiniu pajėgumus į elektromobilių gamybą. Kad neužbuksuotų su tais vandeniliniais. Aišku jie turėtų patys geriau žinoti, nei mano inžineriniai pamąstymai ant sofos
Evil Goku 2020-12-22 21:29
Tiktai mažuma gyventojų dabar galėtų krautis namuose. Nuvažiuojamas atstumas h2 geresnis, bet dabartinių elektromobilių jis pakankamas, nematau tame problemos. Kol nėra daug elektromobilių tol jų krovimas nėra problematiškas (dauguma dabartinių savininkų gali juos krauti namuose, kadangi dabar juos perka didesnes pajamas gaunantys), kai jų bus dauguma gali atsirasti nemažai problemų. Dėl greitesnio užpildymo ir didesnio nuvažiuojamo atsumo H2 automobiliams reikėtų daug mažiau užpildymo stotelių. Aišku dabar ličio akumų elektromobiliai daug pranašesni už H2, tačiau ilgą laiką mažai kas tikėjo ličio sėkme, kol Muskas nešovė į priekį. Nors ir dabar nemažai skeptikų, todėl galimas daiktas, kad ateities automobilis energiją laikys ne ličio jonų baterijose.
Benediktas 2020-12-22 21:52
Dabar problema butų pakrauti daugiabutyje, bet didėjant skaičiui, manau lygiagrečiai plėsis ir galimybės. Aišku turbūt turės keisti magistralinius kabelius palei gatves miestuose, kad srovės stiprumo užtektų, irengti daug rozeciu aikstelese. Gal ir pastotes reikės modifikuoti. Bet čia nieko išrasti jau nereikia. O kokios yra geresnės alternatyvos už ličio akumus?
Berserkas 2020-12-22 21:59
Taip, ateities automobilis energija laikys kitokio tipo baterijose:)
Evil Goku 2020-12-22 22:30
Kol kas nėra. Bet autogamintojai tikėjosi (o kai kurie ir dar tikisi), kad greitu metu atsiras, todėl nekišo pinigų į litį. O dauguma daugiabučių tiesiog su parkavimu ir renovacija nesusitvarko (nors iš renovacijos vieni pliusai), tai kažkodėl skeptiškai vertinu kad kiekvienas butas gautu savo krovimo stotelę.
AAA000 2020-12-22 23:22
problema yra butent gyvenimo standartas bomziskai pastatytuose daugiabuciuose nu kai tie paskoliniai bomzai, iperkantys su 30+ metu paskola kazkoki daugiabucio vistinyka su 5 kvadratiniais metrais saligalvio, galvoja kad elektromobiliai kuriami butent jiems va cia pagrindine elektromobilizmo problema.
Benediktas 2020-12-22 23:34
Reik perspėti elektromobilių gamintojus, kad pas mus yra dar sovietinių daugiabučių. Tegu skubiai raukia EV gamybą, nes nieko nesigaus
ISG 2020-12-23 09:24
Prie ko cia sovietiniai ar ne. Jeigu dabar visus (net ne visus, o pvz 25%) auto pakeistum elektromobiliais - elektros grandine tiesios neatlaikytu on the global scale... jus isivaizduokit kaip turetu atrodyt bent koks daugiabucio kiemas kur kiekvienas auto turi po po lizda. Pagalvokit kaip viskas veiks realiom lietuviskom salygom... to NIEKADA nebus. Kol ikrovimui reikia daugiau nei pvz 10min, elektra niekada globaliai nepakeis kuro kuri gali isipilti per kelias min.
Benediktas 2020-12-23 09:49
O tai elektra ne biznis? Paklausai neatsiras pasiūlos? Taip nori pasakyti? Kokios yra lietuviškos sąlygos?
ISG 2020-12-23 09:53
Biznis turi apsimoketi. Kiek tu asmeniskai sumoketum, kad savo kieme turetum savo lizda? Kiek esi pasiruoses moketi uz jo prieziura? Manau viskas paskaiciaves ir ivertines spjausi i sia ideja ir baigsis visi bizniai. Yra kelios lietuviskos salygos: klimatas, zmoiniu mentalitetas, na ir vidutines pajamos... as nesneku jei turi savo nama, tada viskas aisku, tada cant beat electrocaro
Marius.brn 2020-12-23 09:55
Tamsta, Panasu kad gyvenate 1950 metais. Norvegijoje jau beveik 10% privatus auto parkas yra elektromobiliai. So far so good, apokalipsiniu 25% dar nepasiekem kuriuos ispranasavote. Elektromobilis sekmingas gali krausti nuo 6A (1400W). kazkaip ir skalbimo masinas ir indaploves ir visa kita, kas ima tikrai daugiau elektros isgyvenom. Be abejo cia yra minimalus krovimo greitis ir labiau teoriskas kai visos krovimo rozetes naudojamos ir visiem automobiliam truksta pakrovimo. Nemanau kad yra tech kliuciu pvz skirti pirmuma krauti automobilius pvz kurie turi maziau 80 proc ir uzdelsti tuos kurie turi virs 80%. Siandien interneto/vietinio tinklo budu galima lengvai valdyti kiekviena krovimo punkta. Negana to, galima ir padeti elektros tinklams su gerai ir protingai vystomu krovimo parku.
Benediktas 2020-12-23 09:56
Nu apie 1500 eur sumokėčiau.
ISG 2020-12-23 10:01
10%... desimt proc yra niekai. Tai nera kritine mase. Negyvenu 50 metais. Gyvenu vilniuj, matau realu masinu srauta, kartais laukiu eilej prie koloneles, matau kaip atrodo visi kiemai, visos stovejimo aiksteles, tiek tarybines tiek naujos. Ir aiskii matau, kad esamam automobiliu kiekiui irengti ir islaikyti el pakrovimo yra NEIMANOMA. Plius pagalvokit kaip atrodys estetiskai. Noretumet, kad jusu kieme, kuris, tarkim, dabar atrodo gerai, pastatytu 50 stoteliu su kysanciais laidais? As tai nelabai... Jus galvokit apie big picture, o ne savo teronius psvaiciojimus kaip viskas grazu ir paprasta. Teoriskai - viskas imanoma. Praktiskai - ne. As pats turiu garaza, vazineju labai nedaug ir galvoju apie elektromobili, bet kolkas tik galvoju. Netureciau garazo ir vazineciau daug - net nesvarstyciau...
Benediktas 2020-12-23 10:11
Turbut isivaizduoji, kad bus bus 1% elektromobilių ir bam per 1 metus 90% elektromobilių Lietuvojs atsiras. Jei aš taip galvočiau, tai irgi baisu pasidarytų, bet realybėje žinome, kad taip niekada nebus. Viskas plėtosis lygiagrečiai ir labai palengva - per 20 metų. Be to, ar taip dažnai benzininiai auto važiuotų į kolonėles, jei prie savo namų turėtų nuosavą kraniuką, per kurį bėgtų benzinas - čia metafora.
AAA000 2020-12-23 10:39
problema mentalitete. pas mus vyrauja ubagu mentalitetas (ji visuomenei skiepija konservai pagrinde) - kad gyvent reikia sudinom salygom. o tas rozetes prie daugiabuciu, pvz suomiai turi jau ir dabar. ir jau daug metu turejo. jie jas naudoja savo vdv automobiliams sildyt ziema, atitirpint, pasikraut akuma, nusiplaut, issisiurbt ir pan. pas juos cia NORMA butent net nepasiturinciu-socialiniu gyventoju sluoksniui. o tokie veikejai ( kaip sakykim net ir sitam forume imortal ir panasus) teigia - kad cia kazkokia nereali prabanga - kuria reikia amokestint, traukt is seselio ir dar ten kazka su ja daryt. vardan isvis neaisku ko - tipo "geresnes ateities" kazkokiem ufonautam. ar del ko ten. as nesugebejau is ju istraukt per kelis metus diskusiju sito aiskia forma bet jiem to reikia va cia yra pagrindine problema. balsuotojai. biznis cia ne prie ko isvis...jis dirba jei yra salygos biznio modeliams. jei pacios salygos draudziamos, net daryt gerove - per visokius ribojimus ir nugaidintus standartus - cia jau nebe biznio beda. o mentaliteto. vistos dilema, taip sakant
immortallt 2020-12-23 10:40
Pirma, nu iš kur jūs n* ištraukėt, kad kiekvienam daugiabučio kieme reikia nuosavo elektros lizdo? Jei name yra 30 butų, 10 lizdų užtektų, ir net ne didelės galios. Lietuvoje tinklo galios išnaudojimas nesiekia nė 50%. Aišku, yra atskirų ruožų, kur dabar arti 90% išnaudojimas ir jau dabar trūksta galios. Numatyta ten keisti. Antra, jei VISAS transportas Lietuvoje, įskaitant tranzitinės fūros kurios užsipila kuro ne tik Lietuvą pervažiuoti, bet dar ir iki Prancūzijos, pereitų ant elektros ir užsikrautų elektros nuvažiuoti tokį patį atstumą kaip VDV, elektros paklausa išaugtų trečdaliu. Daugiausia augtų elektros poreikis naktį, kai jis mažesnis ir šiaip iki 60%. Tad nei infrastruktūra, nei elektros gamybos rinkos nebūtų reikšmingai paveiktis ne tik 25% autotransporto pakeitus elektriniu, bet ir visą parką pakeitus elektriniu. Trečia, vienas entuziastas, kuris šiaip gyvena individualiame name, bet vardan eksperimento, buvo nutaręs 5000 km krautis tik viešose stotelėse. Tas eksperimentas vyko prieš gerus tris metus, kai stotelių buvo turbūt 3x mažiau. Nekilo jam jokių problemų, tik pakeitė parduotuvę, į kurią važiuoja prekintis. Ir taip, jei dabar visi pereitų, neužtektų krovimo stotelių, bet perėjimas neįvyks per naktį, tad ir infrastruktūros nereikia per naktį, ar čia ir dabar. Ketvirta, beveik tikras, kad vietose, kur dabar piko metu kur išnaudojamas tinklas, o iki "praplatėjimo" elektros tinklo toli, bus statomi akumuliatoriai surinkti iš nusidėvėjusių elektromobilių, kurie krausis iš tinklo tada, kai bus laisvos galios, teiks sistemines paslaugas ir galbūt maitins porą ultra-greito krovimo stotelių. Ultra greitos bus brangios, kokie 0,3-0,6€/kWh. Tada stovės šalia lėto krovimo, kurių kaina bus vos didesnė už elektros tinklo kainą. Dėl Norvegijos, ar tikrai tik 10%? Jau kurį laiką EV automobiliai užima virš 50-60% naujų automobilių rinkos
AAA000 2020-12-23 10:44
vo vo vo - prasideda demagogijos pliupsnis. kaip reikia sudinai gyvent - nes ekonomiskai tai racionaliau
Evil Goku 2020-12-23 11:02
Neturi žmonės kur pasistatyti automobilio (net statant kur negalima), tai nematau kaip ligistiskai butu galima 50 automobiliu krauti su 10 stoteliu (kalbu kaip dalintusi kaimynai krovimo vietomis. Tikrai girdejes ne is vieno, kad dabar sunku pasididinti galinguma ivade tiek buitiniam vartotojui tiek pramniniam (bet galbut del to kad ten seni, apkrauti rajonai). Del elektros gamybos pajegumu negaliu pakomentuoti, taciau didejant saules elektrinems, elektros gamyba nakti gali smarkiai mažėti. Bet nematau problemos el. gamyboje, bus paklausa atsiras ir pasiula. Pries 3metus buvo žymiai mažiau elektromobilių ir dauguma savininkų galėjo krauti juos namuose. Kai elektromobilius susipirks tie kurie juos gali krauti namuose, tai turėtu ju populiarumas/paklausa kristi/nebedideti, nes kitiems gali buti nepatogu juos eksplotuoti.
Benediktas 2020-12-23 11:15
Patogu, nepatogu yra laiko ir pinigų klausimas. Elektra nėra tas dalykas, kurį sunkų atvesti, kai yra poreikis. Viską atveda - vandenį, kanalizaciją, dujas, internetą, kelius, bėgius nutiesia, tiltus pastato, orouostus, namus, gamyklas.