JAV karinių oro pajėgų naikintuvai „F/A-18F Super Hornet“ atliko šuolį nuo tramplyno: tai daryta ne dėl smagumo (Video) (1)
„Boeing“ naikintuvas „F/A-18F Super Hornet“ pirmą kartą startavo nuo tramplyno. Ne, tai nėra drąsos demontravimas ar kažkoks keistas naujas žiemos sportas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai JAV karinio jūrų laivyno surengta demonstracija, parodanti Indijos laivynui, kad „F/A-18F Super Hornet“ gali saugiai pakilti iš savo lėktuvnešių, kuriuose įrengtos rampos.
Antrojo pasaulinio karo metais Karališkojo laivyno sugalvotos šuolių rampos idėja buvo toliau plėtojama. Tai itin pasitarnauja trumpesnių denių lėktuvnešiuose.
Kaip tai veikia? Šuolis tramplynu nukreipia orlaivį į teigiamą aukštėjimo tempą. Visgi, net ir paleidus, jis vis tiek nėra pakankamai greitas, kad galėtų pakilti, tačiau orlaivį aukštyn verčianti rampa suteikia jam laiko pagreitėti iki greičio, reikalingo ilgalaikiam skrydžiui ore, kol jis vėl pradeda leistis žemyn.
Šiuolaikinis Britanijos „Invincible“ klasės lėktuvnešių tramplynas buvo pristatytas aštuntajame dešimtmetyje, kur buvo naudojami naikintuvai „Sea Harrier STOVL“ ir buvo pritaikytas „Centaur“ klasės „HMS Hermes“. Nors „Sea Harrier“ galėjo pakilti vertikaliai su visa apkrova, eikvojami degalai labai sumažindavo jo nuotolį, todėl pastačius rampą, orlaivis galėjo daugiau laiko praleisti ore ir vertikaliai nusileisti atgal ant denio.
Idėja pasinaudojo Rusijos, Kinijos, Indijos, Italijos ir Tailando karinės jūrų pajėgos, o šiandien tik JAV ir Prancūzijos karinis jūrų laivynas vis dar naudoja katapultas.
Tačiau „Invincible“ klasės lėktuvnešis turėjo vieną trūkumą. Nuo jo galėjo pakilti tik „šuoliniai“ lėktuvai ir sraigtasparniai.
Alternatyva yra trumpojo pakilimo, bet sulaikyto atkūrimo (STOBAR) sistema, kai orlaivis naudojasi rampa pakilti ir trosais, kad jį sugautų, kai šis nusileis. Tai sistema, kurią naudoja Indijos karinis jūrų laivynas, o „Boeing“ nori parodyti, kad katapulta paleistas „F/A-18F Super Hornet“ taip pat gali veikti su rampos ir troso sistema.
Neseniai atlikti bandomieji skrydžiai vyko JAV karinių jūrų pajėgų uoste, Merilende, siekiant patvirtinti ankstesnes „Boeing“ kompiuterines simuliacijas. Indija šiuo metu svarsto, kuriuos orlaivius įsigyti, o vienas iš kandidatų yra „F/A-18F Super Hornet“.
„Pirmasis sėkmingas ir saugus „F/A-18 Super Hornet“ paleidimas nuo tramplyno prasideda patvirtinimo procesu, kad efektyviai veiktų Indijos karinio jūrų laivyno lėktuvnešiai“, – sako Ankuras Kanaglekaras, „Boeing“ naikintuvų pardavimų vadovas Indijoje.
„F/A-18 Super Hornet“ ne tik suteiks didesnius pajėgumus Indijos kariniam jūrų laivynui, bet ir sudarys galimybes bendradarbiauti jūrų aviacijoje tarp JAV ir Indijos“.