„Renault 5“ sugrįžimas - elektrinis mažylis prancūzų markei bus labai svarbus ()
„Renault 5“ - tai kuklus 1972-1985 metais gamintas kompaktiškas hečbekas, tikras „Clio“ pirmtakas. Arba visai naujas elektromobilis, kurį „Renault“ jau pasižymėjo savo ateities planuose.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Renault 5“ - tai mažas hečbekas su varikliu priekyje ir priekiniais varomais ratais. Tai buvo ekonomiškas ir santykinai pigus automobilis, svėręs maždaug 800 kg. „Renault 5“ šį automobilį pristatė bandydami užpildyti didelį tarpą Prancūzijos automobilių rinkoje tarp „Citroën 2CV“ ir „Renault 4“. Tai „Renault 5“ padarė itin sėkmingai - nuo pat pradžių tai buvo labai perkamas ir mėgstamas modelis. 1980 metais „Renault 5“ buvo vienas iš perkamiausių automobilių pasaulyje, nepaisant to, kad po elegantiškai paprastu kėbulu slypėjo „Renault 4“ ir 6 mazgai.
Nors „Renault 5“ buvo praktiškas (kiek tai įmanoma tokio dydžio automobiliui), patikimas ir smagus, žmonėms labiausiai įsiminė sportinės automobilio versijos. 1976 metais pasirodė „Renault 5 Alpine“ - vienas iš pirmųjų pasaulio karštųjų hečbekų, debiutavęs beveik tuo pat metu kaip „Volkswagen Golf GTI“. 1980 metais pasirodė „Renault 5 Turbo“ - pašėlęs sportinis automobilis, sukurtas ralio versijos homologacijai. Šis automobilis į „Renault 5“ net nebuvo panašus - jo variklis buvo viduryje ir suko galinius automobilio ratus.
„Renault 5“ dabar tampa kolekcininkų numylėtiniu. Kodėl? Na, nes tai iš tikrųjų buvo reikšmingas automobilis. Praėjęs laikas leido įvertinti „Renault 5“ didesniame kontekste. Nors ne visi gamintojai tai pripažįsta, „Renault 5“ padarė didelę įtaką ne tik Prancūzijos automobilių rinkai. Be to, šis labai lengvas hečbekas iš tikrųjų gali būti labai smagus vairuoti.
Ir „Renault“ savo mažylio nepamiršo. Kaip dabar tampa įprasta, seni automobiliai yra prisimenami kuriant elektromobilius. „Volkswagen“ pagal „Type 2“ furgono dizaino savybes kuria elektrinį „ID. Buzz“, „Honda“ jau gamina „Honda e“, o „Renault“ ruošia naują „Renault 5“.
Elektrinis „Renault 5“ savo formomis primena senąjį modelį, o štai išplėstos arkos yra „R5 Turbo“ dizaino palikimas. Naujas automobilis turės keturias dureles, o galinių rankenėlė bus paslėpta.
Žinoma, naujas „Renault 5“ bus žymiai didesnis ir sunkesnis už senąjį, nors konkrečių skaičių, deja, dar nežinome. Vizualiai automobilį mažina dviejų spalvų konfigūracija - stogas ir priekiniai statramsčiai yra juodi, kaip dabar yra labai madinga.
„Renault“ labai stengiasi suderinti senojo automobilio dizaino savybes ir šiuolaikines technologijas. Pavyzdžiui, žibintų forma yra pritaikyta iš istorinio „Renault 5“, tačiau juose šviečia ryškūs ir taupūs LED. Priekyje, kur kadaise buvo vidaus degimo varikliui būtinos grotelės, dabar yra įkrovimo lizdas.
Nors kol kas elektrinis „Renault 5“ yra tik koncepcija, tačiau čia nepamatysite ekstravagantiškų detalių. Tai reiškia, kad gamybai paruoštas modelis nuo koncepcijos skirsis nedaug. Ir jis tikrai žengs į gamybą.
Iki 2025-ųjų metų „Renault“ ketina paleisti 7 naujus visiškai elektrinius modelius. Tarp jų bus ne tik „Renault 5“, bet ir dar mažesnis „Renault 4“, kuris tikriausiai irgi pasižymės retro dizainu. Kompanija planuoja, kad 2025 metais bent 30 % visų pardavimų sudarys elektriniai automobiliai.
Tokie žingsniai daromi ir kitose „Renault“ grupės kompanijose. „Alpine“, kurios vardu nuo naujo sezono bus vadinama „Formulės 1“ komanda, kartus su „Lotus“ kurs elektrinius sportinius automobilius. O „Dacia“ ruošia kompaktišką krosoverį, kuris turėtų tapti pigiausiu elektromobiliu Europoje.