Legendinė karo mašina transformuojasi ir tai tik pradžia - Jungtinės Karalystės kariuomenė bus kitokia  ()

Po antrojo Irako karo Didžiosios Britanijos kariuomenė nutarė pakeisti savo turimus nešarvuotus ir lengvai šarvuotus visureigius „Land Rover“ naujomis mašinomis, kurios būtų atsparesnės sprogimams, apsaugotų karius nuo lengvų šaulių ginklų – tačiau išliktų lengvo svorio, pasakoja Lietuvos kariuomenės atsargos majoras ir ginkluotės entuziastas Darius Antanaitis.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pasak jo, tam teko ieškoti kompromiso ir taip buvo sukurta pusiau šarvuota mašina „Jackal“. „Britai pasirinko įdomų sprendimą: mašina atvira, tačiau iki pusės ji šarvuota – tik karių pečiai ir galva yra virš kėbulo. Šios mašinos filosofija buvo tokia, kad dauguma pataikymų į karius būna į korpusą, tuo metu viršutinė kūno dalis apsaugota neperšaunama liemene, o galva – šalmu“, – teigia ginkluotės entuziastas.

Jis pasakoja, kad šį „kovinį kabrioletą“ varo beveik 6 litrų dyzelinis variklis, kuris pasiekia beveik 200 AG galią. „Turėdama beveik 40 cm prošvaisą, mašina yra beveik dviejų metro aukščio. Papildomai virš jos iškelta ginklų sistema, kurią gali sudaryti įvairūs ginklai: 7,62 mm ir 12,7 mm kulkosvaidžiai arba 40 mm automatiniai granatsvaidžiai. Tokia mašina tarnavo Afganistane ir dabar yra Britanijos kariuomenės arsenale“, – aiškina karys.

Tačiau Britanijos kariuomenė (kaip ir JAV kariuomenė) iškėlė sau tikslą atsisakyti iškastinio kuro. Tai yra – palaipsniui pereiti prie elektra varomų kovos mašinų. „Tam tikslui 2019 metais britų kariai pradėjo „elektrifikacijos“ programą. Jos tikslas palaipsniui pereiti prie elektrinių mašinų, pradžioje vystant hibridines technologijas. Šiam tikslui D.Britanijos Gynybos ministerija užsakė perdaryti dyzelinu varomą „Jackal“ į hibridinį. Šios užduoties ėmėsi šių mašinų gamintojai „Supacat“, kuri paruošė „Jackal“, kad kita įmonė – „Magtec“ – galėtų į visureigį integruoti hibridinę sistemą“, – pasakoja karys.

 

Anot D.Antanaičio, pritaikant „Jackal“ prie hibridinės pavaros, atsakyta didelio 6 cilindrų variklio ir sumontuotas mažesnis – 4 cilindrų. Baterijų blokas sumontuotas „Jackal“ gale. Taip buvo pasiektas mažesnis kuro sunaudojimas, galimybė važiuoti tik elektra – ir taip sumažintas „Jackal“ garsas. „O sumontuotos baterijos įgalina naudotis radijo bei kita įranga net tada, kai variklis yra išjungtas – ir gerokai ilgiau nei pasinaudojant tik standartiniu automobiliniu akumuliatoriumi, – pastebi karininkas. – Be to, kad baterijos gali maitinti sumontuotą įrangą, jos gali tiekti elektros energiją ir įrangai, kuri nėra sumontuota „Jackal“ automobilyje“.

 

D.Antanaitis pasakoja, kad gamintojai tikisi, jog „Jackal“ kaip technologijų demonstraciją realiomis sąlygomis galės pristatyti jau šių metų viduryje. „Išvysčius technologijas, D.Britanijos Gynybos ministerija iki 2025 metus planuoja perdaryti 2 200 transporto priemonių, tarp kurių yra „Mastiff“, „Wolfhound“, „Ridgeback“, „Buffalo“, „Foxhound“, „Jackal“, „Coyote Husky“ ir kitos ratinės transporto priemonės. Viso projekto suma – 63 mln. svarų sterlingų. Perdarant esamas transporto priemones į hibridines, sutaupomos lėšos – kadangi nereikia kurti visiškai naujų hibridinių transporto sistemų ir galima naudotis tuo kas yra kariuomenės arsenale“, – apibendrina karininkas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(6)
(3)
(3)

Komentarai ()

Susijusios žymos: