Vilniuje naujas kontrolės būdas, kuris gali atsirasti visoje Lietuvoje: važiuojančio automobilio išmetamų teršalų kiekį gatvėje matuos nuotolinė „akis“ - savininkai gaus perspėjimus

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

kestutisz 2021-05-11 07:53
Tai visi tie "euro" standartai niekada nebuvo apie "ekologiją" - o apie normas kurias minimaliai reikia atitikti.
Benediktas 2021-05-11 08:16
Taip, bet kaip užtikrinami tie standartai? Suprasčiau, jei automobilis tiesiog visada išmeta tam tikrą leidžiamą standarto kiekį medžiagų, o ne kaupia kaupia, o paskui vis tiek išmeta (DPF) - tai čia apgaulė. Ar standartas įtraukia ir tas medžiagas, kurios išmetamos DPF pravalymo metu? Kažkaip ebejoju. Techkinėse juk irgi matuoja tik būsenoje, kada DPF kaupimo būsenoje, o ne kai išmeta debesį suodžių, kuriu matavimo įranga net negali surinkti, nes jie pasklinda pro šonus.
Pumper 2021-05-11 08:20
Kaip įsivaizduoji, kokiu būdu DPF užsikiša per kelis šimtus k kilometrų? Suodžius degina pakeliant išmetimo temperatūrą iki ~600C, o kietų dalelių liekanos nusėda pačiam DPF kaip pelenai, dėl ko pats DPF po atitinkamo regeneracijų skaičiaus galiausiai užsipildo ir nustoja veikti (reikia plauti arba keisti).
Evil 2021-05-11 08:24
OMFG, tu net nesuvoki kaip tas DPF veikia.
Benediktas 2021-05-11 08:32
Taip dalis lieka filtre, bet kokia dalis? Koks filtro naudings tūris ir kiek išmeta automobilis per kelis metus? Juk aiškina, kad DPF gali ekploatuoti vos ne visą automobilio tarnavimo laiką, tik reikia gerai prasilėkti kreitkeliu reguliariai, kad išspajutų, kas užsikišo. Ir jis išspjauna ir ne nematomą debesį, o degimo produktus (baltų, pilkų, gal kartais juodų dūmų debesis): CO2 ir kitus oksidus, bei dalales, kad ir praėjusius 600C, medžiagos juk nuo temperatūros neišnyksta, tik prisijungia turbūt daugiau deguonies atomų.
Evil 2021-05-11 09:56
Galvoju kaip paaiškint paprasčiau, kad suprastu botanikas. Greitkeliais reguliariai važinėjant DPF neišsispjaudo, tiesiog temperatūra išmetimo sistemoje būna pakankama, kad sudeginti suodžius. Čia yra pasyvi regeneracija. Jei ji nepadeda tada pradeda veikti atyvi regenaracija, kai išmetimo takte puršktukai papuoda kuro į cilindrą arba specialus purkštukas už išmetimo vožtuvo į kolektorių, kad sudegint suodžius filtre. Beje, jei labai reikia DPF galimą ir išplaut, o kurių gamintoju jis dar ir lengvai ardomas.
HardAxe 2021-05-11 10:09
Elementariai anuliuoti TA su išmetimo trūkumais. Žmogus turės mėnesį susitvarkyti TP, pereiti TA ir toliau važinėti. Jokių atskirų terminų, papildomų kontrolių ar biurokratijų nereikia.
FtBall 2021-05-11 10:23
Karštis ir kitos katalizuojančios medžiagos pakeičia galutinį degimo produktą. Pora pavyzdžių: Dyzeliniai varikliai išskiria NOx būtent todėl, kad į suspaustą orą paduoda čiurklšlę dyzelio. Šonuose turi daug oro ir mažai dyzelio, o kur čiurkšlę padavė - ten turi daug dyzelio ir mažai oro. Degimo temperatūros skirtingos - vietomis temperatūra gerokai viršyja 1000 laipsnių - tada oras "sudega" į azoto oksidus. Taigi, galima sakyti, kad dalis dyzelio taršos atsiranda tiesiog iš oro - net nereikia dėti kabučių. Kuo modernesnis variklis, tuo smulkesne čiurkšle paduoda dyzelį. Bet tada pradeda užsikimšti purkštukai, bet dabar ne apie tai. Kitas etapas yra katalizatorius. Variklyje nėra sąlygų normaliam degimui, tai nors ir deguonies pakanka, bet anglis nespėja sudegti, todėl susidaro CO + O2. Katalizatoriuje sąlygos yra geresnės, todėl CO baigia sudegti ir susidaro CO2.
HardAxe 2021-05-11 10:36
"katalizatorius" reiškia būtent medžiagą, kuri padeda įvykti ar paspartėti cheminiam procesui, bet pati jame nereaguoja. Būtent to iš jos ir tikimasi automobilyje, kad padės oksiduoti išmetamas dujas. https://lt.wikipedia.org/wiki/Katalizatorius Tai nėra mašinos detalės pavadinimas. Na ji tiek pat mašinos detalė, kiek pvz ratas ar varžtas.
Benediktas 2021-05-11 10:41
Pagal tavo aiškinimą išeina, kad „suodžiai sudega“, tai reiškia cheminiai elementai pranyksta, dingsta. Prisimk chemiją - taip nebūna, tiesiog susidaro nauji junginiai. Net vizualiai matome dūmų kamuolius ir tai nėra tai, kuo norėtum kvėpuoti. Viską ką sukaupia paskui išmeta ir tik dalis lieka pačiam filtre.
Pumper 2021-05-11 11:09
Kur tu tuos kamuolius matai tvarkingo DPF regeneracijos metu?
immortallt 2021-05-11 11:22
Na net per reportažą, kur mobilų punktą padarė automobilių testavimo ir filmavo ką stabdo ir kai tikrina - išeina juodas debesis, na dar ne baisiausias, tai ir tas sugeba praeiti technikinę Siūlyčiau paprastą sprendimą, 1% dujų iš išmetimo vamzdį praleisti pro saloną. Parūptų visiems kas iš jų vamzdžio išeina. Aišku, čia hyperbolizuoju, nedarysi taip, bet nu gal baikime su dviem argumentais: - Tvarkingai veikiantis DPF, pas mus tokių senesniuose automobiliuose arba iš viso nėra, arba jie neveikia tvarkingai, o tvarko labai retas. - Prižiūrėtas automobilis, ne apie prižiūrėtus problema, o būtent didelis kiekis neprižiūrėti, kurie perka dyzelį nes pigiau eksploatuoti, bet jei tinkamai prižiūrėsi, kad tarša atitiktų normas, nebebus pigi eksploatacija.
Pumper 2021-05-11 12:01
Bet ką tas bendro turi su DPF regeneracija? Tie juodus dūmus metantys laužai išvis su išpjautais filtrais, o jei ir turėtų, tai regeneracija nevyktų tech. apžiūros metu. Mano senas 2007 320D su 250k km rida (dabar jau parduotas) jokio dūmo nemesdavo, o duslikas išvis švarus kaip naujo auto (paskutine tech. kai ėjau, 0,00 dūmingumas buvo).
Evil 2021-05-11 12:07
Užtat ir yra techninis terminas - katalizinis konverteris. O jis jau sudarytas iš korpuso, substrato kuris padengtas... blablabla
Benediktas 2021-05-11 12:40
Tai jei DPF skirtas katalizuoti degimo procesą ir išstumpti užkišusias liekanas sukėlus apsukas, tai kaip gali nieko nesimatyti? Ramiai važiuojant mieste aišku nieko nesimatys, nes taip sukonstruota.
immortallt 2021-05-11 12:46
Pumper, prie to, kad visus dyzelių dūmų kamuolių išmetimus pateisina "katalizatorius valosi" ar "katalizatorius regeneruoja" ar dar ką susigalvoja. Bet reikia grįžti prie to, kad tai yra techniškai netvarkingi automobiliai, ir tokie eisme dalyvauti neturi. Niekas neturi nieko prieš tvarkingai važiuojančius, tik atsiranda, kas netvarkingai veikiančius bando prakišti, kaip kad su jais viskas gerai. Atsiranda ir daug tokių, kurie aiškina, kad jiems dzin viskas, svarbu kuo pigiau ir jei maža tikimybė, kad pagaus. O pagavus tada rėkia kokia neteisybė Lietuvoje. Čia tas pats kaip bandymas prakišti lengvatų visai visuomenei teisinantis, kad pagalba skurstantiems. Indijoje ne kartą minėtas mano ekstremalus pavyzdys, kai kuras buvo beveik nemokamas, nes na kad skurstantys būtų mobilūs. Po tyrimo paaiškėjo, kad >90% lengvatos nueina vidutines ir didesnes pajamas turintiems, nes pastarieji perka Hummer ir pan. su 50l per valandą sąnaudomis ir važinėja po vieną. Tuo tarpu skurstantys važinėja motoroleriu. Lietuvoje ir panaši situacija, ne tiek ekstremali, su centrinio šildymo PVM lengvata, aiškina, kad čia skurstantiems skirta, bet skurstantys už šildymą net nemoka. Nu gali ginčytis kad vos skurdo ribą perlipusiems, bet tai tokių bus kokie 5-10% populiacijos, o daugiausia naudosis tie, kurie prie CŠT prijungti ir gyvena gerai, tokių net individualių namų yra, kurie po naujos tvarkos net sugeba gauti kompensaciją šildymui, nes pastovių pajamų mažai, o mokėti santykinai daug. Tiesiog visi bando kuo gudriau sukti ir išsukti, nes bando kuo daugiau kam į subinę iš rinkėjų sulįsti kuo mažiau realiai darant. Padaryti paprastai ir tiek. Dar vienas pavyzdys iš Lietuvos, lengvatinis tarifas dyzeliui namų šildymui. Beveik linkęs duoti ranką nukirsti, kad bent 50% besišildančių dyzelinu, tą patį dyzeliną naudoja ir savo automobiliams, nes nu net su lengvatiniu tarifu, dyzelis yra beveik brangiausias šildymo būdas. Alternatyvų šiais laikais yra, ir ne viena, kuri tiek pigesnė, tiek švaresnė. Bet niekas nieko nedaro dėl to.
HardAxe 2021-05-11 13:06
DPF (diesel particulate filter- dyzelio dalelių filtras) skirtas sulaikyti daleles, kurias vėliau sudegina esant tinkamos sąlygoms. Tokia laikina dalelių talpa, kur šaltu varikliu ir pan pagamintos dalelės palaikomos iki išvažiuoji į užmiestį, apsikrauna variklis ir jos sudega. O jei į užmiestį kažkiek km neišvažiuoji, tai įpurškia kuro į išmetimą, kad jis ten degdamas sudegintų. DPF ir katalizatorius yra skirtingi agregatai sprendžiantys skirtingas funkcijas. Juodi kamuoliai automobiliuose pagamintuose iki 2009 jis gali būti techniškai tvarkingas. DPF privalomas tapo nuo šitų metų.
Benediktas 2021-05-11 13:14
Sudegina ne pilnai sudegusias daleles, kaip C, CO, S, SO2, Al, bet tai nereiškia, kad kažkas dingsta (chemijos pamokos). Prasivalymo metu išmeta, CO2, SO2, SO3, Al2O3 ir t.t. - CO2 turbūt iš šių mažiausiai kenkia aplinkai ir žmogaus plaučiams. Visi cheminiai elemetai iš kurių sudarytas dyzelis ir tepalas per čia ir išeina, dar dasideda metalo, iš kurio padarytas variklis oksidai, jie nedingsta kažkur stebuklingai degimo metu. Dar dalis suodžių išeina su senu tepalu, kai keičiasi.
Pumper 2021-05-11 14:40
Nežinau, kas tie visi, bet aš tai tokį pateisinimą pirmą kartą girdžiu.
Evil Goku 2021-05-11 20:43
"čipuojasi" variklius ir daro kitus modus, kad dyzeliukas gautų daugiau galios. Ir tokių yra tikrai ne maža dalis.