„Tesla Model S Plaid“ jau keliauja pas pirkėjus - ar tas keistas vairas jums dar atrodo kaip gera idėja? (Video) (4)
Kai buvo parodytas „Tesla Model S Plaid“ vairas, daug kas spėliojo, kad jo gatvėse nepamatysime. Tačiau jis iš tikrųjų yra žmonėms parduodamuose automobiliuose. Ir tai yra vienas iš tų pavyzdžių, kai dėl estetikos aukojama funkcija.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vairaratis ne šiaip sau yra apvalus. Tai yra besisukantis automobilio valdymo įrenginys, įprastai valdomas dviem rankomis. Daug automobilių gamintojų bandė iš naujo išrasti vairaračio formą. „Aston Martin“, pavyzdžiui, mėgsta suapvalinto kvadrato formą. Tuo tarpu „Audi“ vairaračio apačioje suformavo plokštumą, taip suteikdama daugiau vietos kojoms. Tačiau jokių revoliucijų šioje srityje nebuvo.
Tai kodėl „Tesla Model S Plaid“ turi lėktuvo šturvalą primenantį vairaratį? Na, jis turi privalumų. Toks vairas neužstoja spidometro ir kitų prietaisų. Be to, jis užima mažiau vietos - įlipti ir išlipti bus šiek tiek lengviau. Tačiau pagrindinė priežastis, kodėl naujas „Tesla“ vairas atrodo taip, yra estetika. Tai - futuristiškas dizainas, primenantis, kad jau visai greitai vairaratis automobiliams apskritai nebus reikalingas, nes žengsime į autonominių mašinų erą.
Bet kol kas automobilius vairuoja žmonės. Ir štai kaip jiems sekasi:
Maži švelnūs posūkiai „Tesla Model S Plaid“ vairuotojams problemų nesukels. Kur kas daugiau nepatogumų kyla, kai tenka įveikti 90 % ar didesnius posūkius. Susikryžiavus rankoms instinktyviai norisi griebti tai, ko „Model S Plaid“ jau nebeturi.
Be to, nepadeda ir tai, kad „Model S Plaid“ vairas yra nusėtas jutiminiais mygtukais. Ne viename vaizdo įraše galima girdėti, kaip vairuotojas netyčia nuspaudžia garso signalą. Na, ne nuspaudžia - tas mygtukas yra liečiamas. Be to, su vairu sukasi ir posūkių signalų mygtukai - ir prie to reikės priprasti. Tai nėra „rodyklė į dešinę-posūkis į dešinę“. Kadangi vairas sukasi, reikės atsiminti taip - „rodyklė į vairo centrą-posūkis į dešinę“. Kodėl nebeliko įprastų rankenėlių? Dėl minimalistinio dizaino estetikos.
Prie viso to tikriausiai galima priprasti. Bet ar gerai tai, kad prie grožio sprendimo reikia pratintis vairuojant? Ar to tikrai reikėjo? Kita vertus, „Tesla“ pati renkasi, kaip išsiskirti.
Beje, panašios formos vairus matome ir Formulėje 1. Tik ten vairai pasisuka tik per 300-400 laipsnių. „Model S Plaid“ vairas pasisuka visus 900 laipsnių.