Baigė tiesti neeilinį geležinkelį: juo riedantys traukiniai turi ne tik specialius stiklus, bet ir deguonies tiekimo sistemą - kam to prireikė? (Video) ()
Nei pats greičiausias traukinys, nei išskirtinis maršruto ilgis, užtat kelionė turėtų būti įsimintina. Kinija neseniai baigė tiesti 400 kilometrų geležinkelio liniją tarp Tibeto sostinės Lhasos ir Njingči miesto.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šis projektas išskirtinis tuo, kad greitasis traukinys važiuoja būdamas daugiau negu 3 kilometrus aukščiau jūros lygio.
Nieko stebėtino, nes Kinijos 1950 metais užimtas Tibetas vadinamas pasaulio stogu, – juk ši šalis išsidėsčiusi nuo 3,6 iki 5,2 kilometro virš jūros lygio.
Palyginti neilga geležinkelio linija kainavo įspūdingą sumą – 5,6 mlrd. dolerių (4,7 mlrd. eurų). Sąnaudos buvo kelis kartus didesnės nei įprastai dėl to, kad daugumą – net tris ketvirtadalius – šios trasos sudaro tiltai ir tuneliai.
Vieno iš arkinių geležinkelio tiltų ilgis siekia daugiau nei pusę kilometro, todėl jis yra didžiausias tokio tipo statinys visame pasaulyje.
Projektas Tibete yra Pekino strategijos, pagal kurią iki 2035 metų ketinama šalies geležinkelių ilgį padvigubinti iki 70 tūkst. kilometrų, dalis.
Valdžia siekia, kad traukiniais būtų sujungti visi didesni valstybės miestai.
Tiesa, įprastai greitieji kinų traukiniai „Fuxing“ gali pasiekti 350 kilometrų per valandą greitį, o Tibete jie važiuoja kur kas lėčiau – iki 160 kilometrų per valandą.
Be to, čia jie turi specialius stiklus, sulaikančius kalnuose daug labiau juntamus ultravioletinius spindulius, o keleiviams dėl išretėjusio oro įrengta speciali dguonies tiekimo sistema.