Tai būtų pats brangiausias megaprojektas pasaulio istorijoje: Kinija ruošiasi statyti 13 000 km ilgio povandeninį geležinkelį į JAV - reikiamos technologijos jau egzistuoja (Video)  (4)

Šiuo metu Kinijoje yra vienas iš plačiausių ir įspūdingiausių greitųjų traukinių infrastruktūros tinklų pasaulyje, ir jie nerodo lėtėjimo ženklų. Kai jų geležinkelių tinklas pasiekia tolimiausius šalies kampelius, Pekinas galėtų atkreipti dėmesį į tai, kas yra anapus žemyno.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Remiantis pranešimais, Kinija nori pastatyti greitųjų traukinių, 13 000 kilometrų geležinkelį, kuris driektųsi iš žemyninės Kinijos, per Sibirą Rytų Rusijoje, jūra per Beringo sąsiaurį į Aliaską, per uolėtas Jukono viršūnes (Kanada) ir Britų Kolumbija (Kanada) į JAV. Pastatę šį geležinkelį, kinai galėtų dar labiau išplėsti savo tarptautinį greitųjų traukinių tinklą į kiekvieną JAV kampelį.

Kokia šio neįtikėtino pasiūlymo kaina? 200 mlrd. JAV dolerių. Tokios aukštos kainų etiketės, ko gero, negalėtų pasiekti net tokie milijardieriai, kaip Jeffas Bezosas.

Planai atsirado dar 2014 m., kai buvo pristatyta „Beijing Times“ ataskaita, kurioje išdėstyti Kinijos planai pastatyti 8 000 mylių geležinkelį. Tai būtų vadinama „Kinija – Rusija – Kanada – Amerika“ linija ir ji driektųsi per visas keturias valstybes, sujungdama jas prekybos, turizmo ir ekonomikos tikslams. Tam reikėtų povandeninio tunelio per Beringo sąsiaurį, keturis kartus didesnio už Lamanšo tunelį, ir su kur kas daugiau aukštųjų technologijų.

Tuo metu inžinieriai iš Kinijos teigė jau vedantys derybas su Rusija dėl linijos pradžios, o tai, jų įsitikinimu, įmanoma naudojant dabartines technologijas.

 

Nepaisant to, kaip beprotiškai šis pasiūlymas skamba, tai gali būti visiškai įmanoma.

2018 m. Kinija patvirtino pirmąjį pasaulyje povandeninį greitųjų traukinių geležinkelį, kuris šalies mastu tęsis nuo Ningbo, netoli Šanchajaus esančio uostamiesčio, iki Zhoushan, salyno, esančio prie rytinės pakrantės. 77 kilometrų beveik visiškai naujai nutiesto geležinkelio ruožą papildys naujoji 16,2 kilometro povandeninė atkarpa. Tai bus „Maglev“ (magnetinės levitacijos) traukinys, važiuojantis magnetiniais bėgiais didžiuliu greičiu. Ambicingo projekto statybos jau vyksta.

Nors šis tunelis yra žymiai mažesnis už Lamanšo tunelį, o turint omenyje, kad juo važiuos greitasis traukinys, kyla naujų iššūkių statybai. Nors apie pažangą linijoje „Kinija – Rusija – Kanada – Amerika“ yra mažai žinoma, kai kurie teigia, kad linija „Ningbo – Zhoushan“ gali būti bandomasis projektas daug didesniam tikslui.

 

Kalbant apie JAV, jie yra šiek tiek atsilikę. 2020 m. JAV vyriausybė patvirtino didžiulę 2 570 kilometrų geležinkelio liniją, jungiančią JAV ir Kanadą, nuo Aliaskos iki Albertos. 22 mlrd. JAV dolerių kainavusi linija buvo didelis šuolis JAV geležinkelių tinklui, kuris iki šiol atsiliko nuo kitų šalių. Sparčiai besiplečiančiam Kinijos greitųjų traukinių tinklui, garsiajam japonų tinklui ir kitoms šalims žengiant į priekį, JAV dabar atsilieka, kai kalbama apie geležinkelių naujoves.

Deja, kad ir kokia įspūdinga būtų „Kinija – Rusija – Kanada – Amerika“ linija, atrodo, kad ji kol kas sustabdyta. Kritikai sumenkino šį projektą, teigdami, kad lėktuvai ir krovininiai laivai yra pigesnis prekybos būdas, o geležinkelio trasa yra pernelyg sudėtinga. Nepaisant to, jie teisūs ar ne, tai būtų pats brangiausias megaprojektas pasaulio istorijoje, tačiau tvyrant įtampai tarp pasaulio supervalstybių, tai gali likti ne kas kita, kaip svajonė.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(41)
(8)
(33)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (4)