Laboratorijoje užauginta mėsa artėja prie parduotuvių lentynų - „Nestlé“ žengė svarbų žingsnį ()
„Nestlé“ yra viena iš didžiausių maisto korporacijų pasaulyje. Labai tikėtina, kad per pastarąsias porą dienų vartojote nors vieną „Nestlé“ produktą - jų yra tiek daug. Todėl žinia, kad „Nestlé“ nuo domėjimosi perėjo prie veiksmų yra labai svarbi - laboratorijoje užauginta mėsa atkeliauja į parduotuvių lentynas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Nestlé“ paskelbė, kad bendradarbiaus su „Future Meat Technologies“, kad į savo maisto produktus įtrauktų daugiau laboratorijoje užaugintos mėsos. Neaišku, ar taip „Nestlé“ galvoja apie visišką natūralios mėsos atsisakymą - bent jau kol kas tai yra sunkiai įsivaizduojama. Tačiau tokio maisto pramonės milžino susidomėjimas be jokios abejonės rodo, kad laboratorijose užaugintos mėsos ateitis yra labai šviesi ir aiški.
„Nestlé“ jau metų metus tobulina mėsos alternatyvas. Daugelis jų - augalinės kilmės produktai, dažnai reklamuojami kaip veganiški ar bent jau vegetariški gaminiai. Šios pastangos, žinoma, niekur nedings. Tačiau stiprėjančios ir vis didesnį įtaką įgaunančios aplinkosaugos tendencijos reiškia, kad požiūris į natūralią mėsą tampa vis labiau neigiamas. Bet mėsos valgytojai nori mėsos, todėl „Nestlé“ ketina pasiūlyti laboratorijoje užaugintų produktų, kurie turėtų natūralios mėsos tekstūrą ir skonį.
Prognozuojama, kad Vakaruose laboratorijoje užaugintos mėsos produktai įprastose parduotuvėse pasirodys per maždaug 3 metus. Specializuotose parduotuvėse ir restoranuose - dar anksčiau. Kol kas progresą stabdo kaina, bet ji sparčiai krenta. 2022 metų pabaigoje 100 gramų „Future Meat Technologies“ vištienos kainuos apie 2 dolerius.
„Nestlé“ reputacija nėra labai teigiama. Prieš kompaniją įvairiose šalyse kovoja vandens teisių (žmonių teisės turėti prieigą prie vietinio geriamo vandens) aktyvistai. Be to, „Nestlé“ yra siejama su didele aplinkos tarša dėl abejotinų gamybos praktikų. Tačiau „Nestlé“ yra pelninga ir didelė korporaciją ir bent jau čia klaidų nedaro - prognozuojama, kad 2027 metais laboratorijoje užaugintos mėsos rinka sieks 20 milijonų dolerių. Ir toliau sparčiai augs.
Natūrali mėsa su tarša siejama dėl gyvūlininkystei reikalingo vandens ir žemės plotų. Karvės išskiria labai daug šiltnamio efektą sukeliančio metano (kaip, beje, ir ryžių laukai). Išeitis - laboratorijoje užauginta mėsa, augalinės kilmės alternatyvos arba natūraliose pievose augančios karvės.