Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
AAA000 2021-08-31 20:05
puikus straipsnis. cia buvo tikrai puikus projektas. realizuotas pakankamu techniniu lygmeniu. domejausi juo seniau, bet jie (visi tie trys testavimo bandymai) turejo viena esmine technine klaida - smagratis buvo itvirtintas standziai reme. ir neistaise niekas. visi modeliai buvo su ta pacia technine klaida. tiesiog kopijavo vos ne 1 prie 1. itampa ir varikli tik priderindavo prie elektros tinklo. kontaktorius pamodifikuodavo - o svarbiausio trukumo - giroskopiniu ziedu taip ir neidejo niekas...
va tos platformos ant vienabegio buvo teisingos - bet niekas neprafinansavo. o sitie girobusai prafinansuoti normaliai - bet neidejo smagracio i giroskopinius ziedus. butu ir guoliai laike, ir tos posukio problemos nebutu buve, ir kwh sanaudos zenkliai pageretu, ir uzimas greiciausiai dingtu (ar butu pakenciamas). dabartines smagraciu sistemos ir 10-30k rpm gali pasiekt - galima butu mazesnius ir lengvesnius smagracius idet. ten buvo tiesiog metalo gabalas.
dar lygtai pas svedus buvo autobusinis projektas su vertikaliu smagraciu - keliu metru lygtai diametro net. bet irgi kietai itvirtintas - su ta pacia ESMINE klaida
man ikeista tik kad senesni isradejai gudresni buvo uz dabartinius... dabartiniai temoka copy-paste konstruot...
3kwh kaina gi tik kokiu 50 eurocentu maks. didziausio griozdisko autobuso sanaudos - puse euro uz km kelio - cia juokinga kaina. seniau elektra buvo brangi, o daba gi uz dyka faktiskai (jei yra tinklai). vienas keleivis faktiskai padengia visas energetines sanaudas ir jau generuoja pelna tarp dvieju sustojimu... o jei 99 paveza - 98 generuoja PELNA ir toki projekta uzrauke kaip nepelninga...
Stebėtojas 2021-08-31 22:05
Jei gerai pamenu, elektra tarpukariu Lietuvoje už 1 kwh kainavo 1 litą. Gali būti, kad panaši kaina buvo ir kitur, tai tikrai nebuvo pigu.
AAA000 2021-08-31 22:33
tai jo - bet as domejausi dabartiniais projektais. tai is esmes vistiek daro kazkokias mechaniskai sujungtas sistemas. pvz stabdziu energija susemia i smagrati - dare volvo furoms. smagratis yra savotiskas mechaninis superkondensatorius. bet ta giroskopo problema juk nuo to nedingsta niekur. toliau lauzo guolyklas, praradineja energija ir greit sugenda. priezasties nei vieni netaiso o primesk - 5 metus VAZINEJO realiai autobusai, kol negrai-lakunai islauze visas atsargas smagraciu... va tada ir uzdare.
o prikure pasakeliu - kad "keleiviai bijojo" smagracio (nulis avariju per 5 metus del to), keliai gadinosi (pigus zvyrkeliai kazkokie??? WTF??) nu ir elektra brangi... nu gal ir brangi. BUVO... bet 5 metai eksplotacijos - tikrai cia ne elektroje... VDV isstume tiesiog paprastesniu aptarnavimu. ir cia labiau del tos konstrukcines klaidos, kur aprasiau. as manau smagratis giroskopo zieduose tikrai superkonderius padetu pavesin. akumu tik ne. dabar juos stabdo tik akumai. bet jei yra elektros tinklai kaip miestuose - smagraciai butu ekologiskiau uz akumu tarsa. ypac traukiniuose ir furose. ne tik autobusuose. sprestu nekontakto problemas. dali keliu nebutina butu istisai elektrifikuot. plius butu konkurencine alternatyva tobulesniu akumu ir superkonderiu vystymui. ES mastu galetu padaryt fonda ir kelias salis patestuot lokaliai. jei tikrai ekologija rupetu...
susiktas viruselis uzpuole - kelis milijardus momentaliai surado. AVANSU!!! vadinas ekologija mazai kam rupi...
visi tik kvaksi apie ekologija (kvaksikologija kazkokia) - o cia realus ekologiskas variantas guli dulkese...
VirtualGadget 2021-09-01 19:46
Problema manau šios girobuso tai reikalingas laikas smagračio įkrovimui ir palyginus trumpas nuvažiuojamas atstumas su jau įkrautu. Mieste kažkur gal tris kilometrus nuvažuoji į vieną pusę ir atgal ir reikia pusę valandos krauti. Šiais laikais gal ir būtų įmanoma sugalvoti kaip padaryti efektyvesnį, bet problema yra ir sudėtingesnis tokios sistemos sukonstravimas jei lyginti su kokiu elektriniu autobusu. Kas ten žino gal ateityje atsiras koks žmogus kuris sugalvos kaip patobulinti technologiją tiek, kad aplenks dabar naudojamas. Elektromobiliai taigi irgi buvo neefektyvūs, o dabar juos vėl bando prikelti naujam gyvenimui. Istorijoj būta elektromobilių. Bet tokio populiarumo kaip dabar manau nėra turėję.
AAA000 2021-09-02 00:04
ilipinedavo ilgiau nei trukdavo laiko kol ikraudavo. su smagraciu nera jokiu problemu su ikrovimo laiku. pastatai galingesni isukanti varikli, storesnius kabelius. ir sutrumpeja ikrovos laikas.
nuvaziuodavo TADA nedaug, nes nedidelis kwh kiekis tiesiog budavo sukaupiamas - keliolika kwh tik (kaip kibiriniam dabartiniam elektromobilyje). su didesniu smagraciu (arba iki didesniu apsuku isukus) - atstumas pailgetu kartais. smagracio vienintele rimta problema - trintis su oru/guoliuose - neislaiko ilgai energijos. ikrova turi sunaudot per kelias valandas - geriausia iskart. kai cheminis akumas energija gali saugot net koki pusmeti.
siaip su giroskopiniais ziedais net issaugojimo laikas pailgeja irgi. nes nuima trinti nuo guoliu. o su atmosferine trintim kovojama dalinai vakumuojant. tada kovojo tik su antro tipo trintim. o guoliu problema kazkodel ignoravo. is dalies manau del keleiviu komforto vaziuojant - del stabilumo. kai itvirtinta kietai - nekrato net per duobes vaziuojant bet guoliam ragas pareina...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Girobusas – smagračiu varomas ateities viešasis transportas: trūkumų turėjo daugiau nei privalumų (Foto, Video)