Honkongo-Džuhajaus-Makao tiltas – ilgiausia pasaulyje jūrinė tilto ir tunelio megasistema, aprūpinta „žiovulio kameromis“ (Foto, Video)  (1)

2018 metais Kinijoje atidaryta ilgiausia pasaulyje jūrų perėja (tilto ir tunelio sistema), jungianti Honkongą su Makao ir Džuhajaus (Zhuhai) miestu. Neįprastą tilto tunelių sistemą sudaro trys lynų tiltai ir vienas povandeninis tunelis, taip pat dvi dirbtinės salos.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Bendras tilto-tunelio ilgis yra 55 km – tai ir ilgiausia jūros perėja, ir ilgiausia pasaulyje fiksuota jungtis (tilto-tunelio sistema) atviroje jūroje.

Didžiausia sistemos dalis yra 30 km ilgio Pagrindinis tiltas, kurį sudaro 22,9 km tiltas ir 6,7 km povandeninis tunelis, kuris panyra po Perlo upės žiotimis ir iškyla kitame gale prieš pat Honkongo sieną.

Povandeninis tunelis eina tarp dviejų dirbtinių salų – Mėlynosios delfinų salos vakaruose ir Baltųjų delfinų salos į rytus.

Povandeninis tunelis buvo pastatytas siekiant išvengti laivybos kelių trikdžių. Tada maršrutas tęsiasi 9,4 km ilgio viaduku ir baigiasi Chek Lap Kok saloje, kurioje yra Honkongo tarptautinis oro uostas.

 

20 milijardų dolerių vertės Honkongo-Džuhajaus-Makao tiltas buvo įvardytas kaip pagrindinė Didžiosios įlankos zonos plano sujungti Honkongą ir Makao su 11 Kinijos miestų dalimi ir suformuoti aukštųjų technologijų regioną kaip Silicio slėnio (JAV) konkurentą.

Po tilto atidarymo kelionės laikas tarp Honkongo ir Džuhajaus miestų sutrumpėjo aštuonis kartus: nuo 4 valandų iki 30 minučių.

Tačiau kritikai teigia, kad kelių milijardų dolerių vertės tiltas tėra dar vienas Kinijos vyriausybės bandymas integruoti Honkongą į Kiniją.

Honkongas ir Makao yra Kinijos dalis, tačiau yra specialūs administraciniai regionai, turintys tam tikrą autonomijos lygį su savo vyriausybėmis, teisinėmis sistemomis ir politika.

 

Nepaisant milijardų, išleistų mokesčių mokėtojų pinigais, tiltas nebus atidarytas viešajam transportui. Juo galės naudotis tik privatūs maršrutiniai autobusai ir krovininės transporto priemonės. Asmeniniai automobiliai juo galės naudotis tik pateikę prašymą išduoti specialų leidimą.

Sklando gandai, kad tiltu galės važiuoti tik tie žmonės, kurie Kinijoje moka didelius mokesčius ir aukoja dideles pinigų sumas labdaros organizacijoms pietinėje Kinijos Guangdongo provincijoje, ir, žinoma, turintys politinių ryšių. Tai sukėlė didelį visuomenės pasipiktinimą.

Honkongo-Džuhajaus-Makao tiltas taip pat bus vienas pirmųjų kelių, kur vairuotojai, kirsdami tiltą, turės dėvėti širdies ritmo ir kraujospūdžio stebėjimo prietaisus. Informacija bus išsiųsta į tilto valdymo centrą. Taip pat bus įrengtos apsaugos kameros, kurios aptiks žiovavimą. Anot „The Guardian“, jei vairuotojas žiovauja daugiau nei tris kartus per 20 sekundžių, „žiovulio kamera“ duos įspėjimą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(28)
(0)
(28)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)