Buvęs elektromobilių rinkos lyderis planuoja sugrįžimą - paskelbtas labai ambicingas planas 2030-iems (3)
„Tesla“ yra elektromobilių rinkos lyderis ir daugeliui turbūt sunku prisiminti, kas juo buvo anksčiau. Tačiau dabar ankstesnio populiariausio elektromobilio gamintojas planuoja sugrįžimą - paskelbtas planas „Ambition 2030“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Nissan Leaf“ dabar atrodo kaip kompaktiškas ekonomiškas elektromobilis - vienas iš daugelio. Tačiau dar visai neseniai tai buvo perkamiausias elektromobilis pasaulyje. Po to nutiko „Tesla“ ir apie „Nissan“ elektromobilių pasaulyje girdime retai.
Tai gali pasikeisti - kompanijos planas „Ambition 2030“ skelbia įdomius tikslus. Jau 2026 metais „Nissan“ nori, kad 75 % kompanijos pardavimų Europoje sudarytų elektrifikuoti automobiliai - įkraunami hibridai ir elektromobiliai. Japonijoje tas skaičius tuo metu turėtų siekti 55 %, Kinijoje - 40 %. Iki 2030-ųjų „Nissan“ ketina pristatyti 15 naujų elektromobilių modelių ir kelis konceptinius automobilius matote šio straipsnio iliustracijose.
Žinoma, tokie tikslai nepasiekiami savaime. „Nissan“ į elektrifikaciją investuos 2 trilijonus jenų - 15,6 milijonus eurų. Didelė investicijų dalis yra nukreipta į baterijų gamybą - 2026-aisias kompanija nori pasiekti 52 GWh baterijų gamybos apimtis, 2030-iais - 130 GWh.
Savaime aišku, pagrindinė paskata persiorientuoti į elektromobilius yra nauji griežti reikalavimai ir pasikeitę pirkėjų poreikiai. Tačiau „Nissan“ pabrėžia ir būtinybę spręsti aštrėjančią klimato krizę. Iki 2030-ųjų „Nissan“ planuoja 40 % sumažinti su gamyba susijusias emisijas.
Įdomu, kad „Nissan“ planuoja jau 2024 metais paleisti kietojo būvio baterijų gamybą. Tai - tikriausiai ambicingiausia šio plano dalis. Kietojo būvio baterijos pasižymi didesniu energijos tankiu, trumpesniu įkrovimo laiku, ilgaamžiškumu. „Nissan“ planuoja, kad jau 2028 metais į gatves išriedės automobiliai su kietojo būvio baterijomis.
Savaime aišku, „Ambition 2030“ pavadintas planas yra labai ambicingas. Kita vertus, sunku pasakyti, ar „Nissan“ nevėluoja. „Leaf“ ir dabar yra populiarus elektromobilis, bet atrodo, kad „Nissan“ reikės technologinio šuolio, kad sugrįžtų į elektromobilių rinkos viršūnes.
Tarp „Nissan“ parodytų koncepcijų yra keli įdomūs modeliai. „Surf-Out“ yra kompaktiškas, trumpas pikapas su centrine vairuotojo pozicija. Sprendžiant iš jo išvaizdos, jis bus skirtas aktyvaus laisvalaikio mėgėjams. „Hang-Out“ demontruoja autonomines ambicijas - jame nėra vairo.
Tuo tarpu „Max-Out“ bus greitas sportinis automobilis su nuimamu stogu. Taigi, „Nissan“ galvoja ir apie entuziastus.
„Nissan“, beje, planuoja, kad ateityje elektromobiliai stipriai pigs. Aišku, tai - lengva prognozė, turint omenyje, kaip greitai krenta technologijų kaina. Tačiau kai kuriose JAV dalyse po elektromobilių populiarinimui skiriamos paramos „Leaf“ ir taip yra pats pigiausias arba vienas iš pigiausių automobilių.