Neįtikėtinas paradoksas: kaip sumažinti išmetamo CO2 kiekį, kai tūkstančiai lėktuvų Europoje skraido visiškai tušti? Ir ES neketina nusileisti  ()

Norite daugiau įrodymų, kad gyvename vėlyvojo kapitalizmo pragaro scenoje? Pažvelkite į Europą, kur skrenda dešimtys tūkstančių tuščių lėktuvų be reikalo teršdami dangų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaip praneša anglų kalba leidžiamas belgų žurnalas „The Bulletin“, Vokietijoje įsikūrusi aviakompanija „Lufthansa“ vien šią žiemą įvykdė 18 000 tuščių skrydžių dėl Europos Sąjungos taisyklių, reikalaujančių, kad oro linijos vykdytų bent pusę suplanuotų skrydžių.

Prieš prasidedant COVID-19 pandemijai, ES reikalavo, kad oro transporto bendrovės įvykdytų 80 procentų suplanuotų skrydžių, kitu atveju rizikuodavo užleisti pozicijas konkuruojantiems vežėjams. Nors 2021 m. šis skaičius buvo sumažintas iki 50 procentų, jis vis dar yra per didelis keleivių paklausai, pažymėjo „The Bulletin“.

„Lufthansa“ jau sumažino 33 000 skrydžių, nes dėl omikron varianto visame pasaulyje buvo atšauktos atostogų kelionės – ir vyriausybės atstovai bei pati „Lufthansa“ prašo ES dar kartą persvarstyti taisyklę dėl aplinkosauginių klausimų.

„Beveik visose kitose pasaulio dalyse pandemijos laikais buvo rasta klimatui palankių išimčių“, – Vokietijos laikraščiui „Frankfurter Allgemeine Zeitung“ sakė „Lufthansa“ grupės vadovas Carstenas Spohras. „Bet ES to neleidžia“.

Tiek ES, tiek „Lufthansa“, bent jau popieriuje, įsipareigojo per ateinantį dešimtmetį perpus sumažinti išmetamo anglies dioksido kiekį. Tačiau įgyvendinti šiems įsipareigojimams kyla iššūkis, nes vienas bilietas iš Niujorko į Europą reiškia beveik toną išmetamo anglies dioksido.

 

Belgijos Mobilumo ir transporto ministras Georgesas Gilkinetas taip pat paprašė ES sumažinti tarifą, nes šios mažos šalies „Brussels Airlines“, kuri priklauso „Lufthansa“ grupei, sudaro 3 000 iš tų 18 000 „skrydžių vaiduoklių“.

Tačiau reguliuotojai nenusileidžia. Kaip pažymėjo „Euronews“, Europos komisija pranešė, kad 50 proc. yra daugiau nei pakankamai, ir daugiau skrydžių neketinama mažinti.

 

Visas šis liūnas, patraukęs JAV žiniasklaidos ir net klimato kaitos aktyvistės Gretos Thunberg dėmesį, yra tobula kapitalizmo audra, įklimpusi į biurokratiją.

Žinoma, sprendimas paprastas: šie nereikalingi vaiduoklių skrydžiai turi būti sustabdyti, bet ar situacija bus greitai ir sklandžiai išspręsta, labai abejotina.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(16)
(3)
(13)

Komentarai ()