Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
gytis13 2022-02-11 18:23
Pradės reikalauti kad saulės elektrines turintys įsirengtų akumuliatorius ir baigsis visas džiaugsmas...
bahuriux 2022-02-11 21:20
O mes neįsirengsim akumų eisim su šakėm prie seimo Jei rimtai kaip įsivaizduoji akumą 5000kWh talpos name ir kiek jis gali kianulti? Nu OK jei padengs 99% kainos įsirengčiau.
gytis13 2022-02-12 11:40
Tiek daug tikrai nebus, pareikalaus kokių 20kWh kad jei dieną gerai generuoji naktį maždaug tiek užtektų. Tinklai gerokai nusikraus, o kiek toks akumas kainuos patys paieškokite. Aišku kartu pakels pasaugojimo mokestį kad akumui pinigų ne taip gaila būtų. Aišku didžiausia nesąmonė kad tu vasarą gamini o žiemą pasiimi ką prigaminai greičiausiai liks, bet ne tokiais mastais kaip dabar
iPienius 2022-02-12 18:30
20 kwh vasaros metu tas pats kaip nieko. 10 kw elektrine per diena gali pagamint netoli 100 kwh, o sunaudot per namuose turbut daugiau tu paciu 20 kwh nelabai ir sunaudosi. lieka 80 kwh perteklius, kuri neaisku kur padet
immortallt 2022-02-12 18:54
Naktį elektros tinklų apkrova siekia kokius 5%, tikrai aktualu naktį vartojimą nukelti 10 kW nu 100 kWh Lietuvoje sunkiai pagamins, bet gali. Akumuliatoriai reikalingi sumažinti tinklų apkrovą saulės piko metu. Jei didesnio galingumo sistema namie įrengta, greičisuiai naudojamas ir šilumos siurblys, galbūt ir elektromobilis. Tai apribojimas elektros atidavimo į tinklą bei suvartojimas per išmanų elektros poreikių valdymą. Pvz., karštą vandenį pasiruošti pasiplanavus tai daryti per piką ir leidžiant vandeniui atvėsti. Savaitgalį pakraunant elektromobilį iškart vietoje, neatiduodant elektros į tinklą. Po kokių 15 metų atiduodamos elektros kiekį į tinklą reguliuos išmaniai ir lubos kis, priklausomai nuo to, kiek šalia sunaudos elektros, ir kainos daug stipriau varijuos. T.y. elektros vartojimo kilnojimas apsimokės, ir tą automatiškai atlikinės įranga.
Prievolė akumuliatoriams nebent gali atsirasti, naujai įsirengiantiems saulės elektrines, jei trūksta įvado galios. Ir tik jei bus paramos intensyvumas pakankamas.
Šiaip daugumai galios atlaisvinti turėtų du ateinantys sprendimai - virtualus galios apribojimas. Pvz., 10kW jėgainė realiai 8 kW momentinę galią viršija kelias valandas per metus. Virtualus apribojimas reikštų, kad būtų galima bent 25% padidinti prijungiamą saulės elektrinių galią. Tada kitas, įvertinimas faktinio piko pasiekimo laiką. T.y. kampas ir kryptis saulės elementų skiriasi, todėl pikas pasiekiamas skirtingu metu. Nėra faktinių duomenų daug Lietuvos rinkoje bet toks sprendimas galėtų padidinti prijungtina galią iki dar 20%.
gytis13 2022-02-12 23:34
Na va, immortal "sąžiningai" man dėsto minusus o pats aiškina tą patį ką ir aš iš principo. Saulės elektrinės piko metu bus išjunginėjamos, reiškia jos nepagamins elektros ir ilgiau atsipirkinės. Kuo daugiau tų elektrinių prisiveis, tuo ilgesniam laikui jos bus išjunginėjamos. Bet čia nieko tokio, va akumuliatorius tai blogai, o priverstinis išjungimas kai elektros gamyba intensyviausia tai gerai. O gal tas pats?O po visais išmaniais tinklais maskuojama tai kad nėra gero sprendimo šiam reikalui, apart nepigaus akumo.
emexas 2022-02-13 00:27
Saules moduliai ant stogu yra gan geras sprendimas - tokiu budu isnaudojamas laisvas nenaudingas plotas, uzuot tuos modulius kazkur laukuose statant.
Bet energijos "pasaugojimas" turetu vykti centralizuotai. Apkrauti buitinius vartotojus akumuliatoriais nera ekonomiskas sprendimas, lyginant su centralizuotomis sistemomis.
AAA000 2022-02-13 00:39
tokio varianto nebus. jei pirks akumus visam balansavimo poreikiui - nuo tinklo vartotojai tiesiog atsijungs isvis. isvis butu elektros tinklu visiskas krachas. teliktu tik del pramones ir komercijos kazkas nebent. kazkokios energetines saleles.
------------
as manau taip ilgai nebus. dabartiniai debilai energetikos formavime . tiesiog dabar vaikosi pelno ir visokiu buhalteriniu "ekonomisku islaidu" parametru - kas yra nesamone viesame interese. su laiku manau keisis padetis. isnyks tokie dalykai kaip "salies energetika" ir pan sudas. bus savokos - "pragyvenimo lygmens" energetika, "tolygus energetikos prieinamumas" ir pan.
kaupimas yra isvis kvaila ir zalinga ideja - nes tinklai niekada nesugebes uztikrint metinio ciklo. daug geriau ir naturaliau reguliuot per kaina. kai energijos daug - ji superkama pigesniais tarifais. ir kaupiama turi but pinigai. pvz specialioje energetineje saskaitoje. o ne kwh. o kai energijos vartotojui truksta - ji perkama tiesiog uz brangesnius tarifus. panaudojant ne sukauptus kwh kiekius, o sukauptus pinigus. va tada susibalansuos TINKAMAI visa energetine infrastruktura. ES tas kazkiek jau daroma - bet tik labai dideliais masteliais - faktiskai tik valstybiu lygmeniu. kai jau dabar reikia instrumentu - kad tas veiktu faktiskai kvartalo ar miestelio lygmeniu...
ka dabar daro - visiska nesamone ir Lietuvos atsilikimas. permokejimas ir svaistymas. kad ten imortalas pakliedi - kad cia kazkokia atseit pazanga ir ismanumas - nereiskia kad ji tokia ir yra jis tiesiog per kvailas suprast energetikos pamatines problemas...
remt reikia tinkama energetikos modeli. o ne buhalterinius svaigalus... tinkama yra kai didinama gamintoju kiekis rinkoje ir ju ivairove. kad didetu konkurencija del kainos. tam reikia supaprastint pardavima ir pirkima, vartojimo prieinamuma - elgiamnasi priesingai... kazkokios nesamoningos grupes formuojamos, tarpininkavimai pertekliniai. ilgalaikiai isipareigojimai ir kitoks sudas...
ir turi but remiama gamyba reikiamu metu. per aktyvesni kainos reguliavima ir ismanesne momentinio valdymo apskaita. dabar remiamas isbalansavimas... kas yra absurdas... ir dar surinktus mokescius svaisto visokiems "valdiskiems" akumams...
---------
as aplamai panaikinciau pvz vartotiju tiekimo sutartis pagal ivada ir asmenini skaitliuka. nes jos jau atsilike bent simtmeciu. turetu but panasiai kaip banko korteles - energetines vartojimo saskaitos = be kokiu limitu ir galios suvarzymu. ir tiesioginis apmokejimas is bet kurio tasko lietuvoje kur yra apskaita. tiesiog ne kazkokie isipareigojimai, o "uzimta viesos infrastrukturos rozete su bendraja apskaita". nusitiesi kabeli ir pasijungi i dezute - pats. suvedi saskaitos koda ir vartoji. o ne ten per skambinimus kazkokiems aptarnavimo centrams ir suderinus kruvas idiotisku leidimu ir projektu ir apmokant per visokius "aptarnautojus" su kruvom pervedinejimu ir abonentu...
energetika yra labai didele sritis - nusipelno turet is esmes savo centralizuota bankine sistema. nes toks yra viesas interesas. kuris visiskai netenkinamas... o musu viesi tinklai visiskai atsilike... faktiskai valdzia kuo uzsiima - tai musu energetini interesa perpardavineja draugeliams ir uz tai dar is musu papildomus mokescius plesia... kad sunkina prieinamumo vartot situacija ir brangina energetinius isteklius...o visi "judesiai" pateikiami kaip kazkokia "pazanga", imortalu ir panasiu lupytemis...
gytis13 2022-02-13 08:51
Dėl elektrinių ant stogų tai aš nesutinku- namo stogas yra pakankamai atsakingas dalykas ir jį reikia saugoti, o ne apdėlioti elementais. Kai pradės stogas vandenį praleisti, su saulės elementais nežinosit už kurio galo griebtis, stogas yra šventas dalykas kuris turi dirbti garantuotai. Valdiškus stogus noriai apdeda tais elementais, kur už nieką niekas neatsako. Saulės elementais reikia pavėsines, mašinų stogines, kitus mažiau atsakingus objektus apdėlioti
immortallt 2022-02-13 10:51
Apribos galią, kurią pasieksi kokius 20 valandų per metus, ir jei sistemą normaliai naudosi - tą elektrą tiesiog sunaudosi to metu. Kiti apribojimai, nepalies gamybos iš viso, tik tiksliau skaičiuos, ir skaičiavimą garantuos sisteminiais apribojimais.
Akumuliatoriai namuose gali atsirasi, jei įvado galios neužteks, o didinti galią brangiau nei akumuliatorius. Taip pat jei tos galios trūksta tik trumpam laikui. Pramoniniuose objektuose, pvz. įjungiant stakles gali sunaudoti iki 3x daugiau elektros, nei joms jau dirbant. Namuose, na nebent kokia elektrinė pirtis.
Gyčiui minusas saulės elementų tai, kad sistemos namuose pačios pasirinkinės efektyvų darbo laiką. Minusas turbūt ir tai, kad perdavimo ir paskirstymo kaina mažės, kaip ir elektros kaina.
Stogą reikia saugoti... Ir kuo saulės elementai normaliai sumontuoti nesaugo stogo? Kaip tik nuo krušos ir saulės poveikio saugo, bei lietuaus mažiau bėga per patį stogą. Sniegas iš viso nespaudžia dangos. Ir šiaip, net jei pradėtų per kurią nors tvirtinimo vietą leisti (kas mažai tikėtina naudojant spec varžtus su tarpinėmis), vanduo turėtų būti nuvestas. Jei nėra, tai tavo stogas blogai įrengtas. Saulės elementus gali dėti ir vietoje stogo dangos, tik elementų tvirtinimas ir patys elementai brangesni, ir sunkiau efektyvų vėsinimą užtikrinti, tai vidurvasarį efektyvumas bus šiek tiek mažesnis.
evaldosia 2022-02-13 15:47
čia visiškai sutinku.pats montavau savo stogą su 6 vnt stoglangių.suprantu kad reikia laikytis montavimo taisyklių.ar laikosi taisyklių saulės panelių montuotojai,nežinau.
sulės panelės sumontuotos ant pavėsinės su antikondensacine plėvele 12 vnt. žiemą ,po pūgos ,kažkokios šlapios dėmės vis atsiranda.neteka, bet ant stogo kur apšiltinimas,aš nedėčiau saulės panelių.
immortallt 2022-02-13 20:05
Nežinai - todėl kritikuoja saulės paneles
O tu nebijai, kad maistą su žiurknuodžiais parduotuvėje kas sumaišys? Gi nežinai, ką su juo daro.
AAA000 2022-02-13 23:57
cia isvis debilizmas, kur buvo dar remiamas papildomai... tipo fotovolto integracija i namo konstrukcijas... kas rodo, kad sistema sukure infrastrukturos istekliu grobstytoju gauja kazkokia... labai gerai organizuota...
daba nezinau - bet seniau buvo. cia net rysio nera su energetika - tokio tipo parama... kas ta sugalvojo - kalejime turetu senai sedet uz visuomenes interesu pazeidima.
as manau cia architektu klaneliai prasuko - kur su giminem savivaldose sedi ir patys sau projektavimo uzsakymus dalinasi - parazitu kontoros konkrecios... net paramos ikainiai paskaiciuti mazdaug tiek, kiek kainuoja "integracija" jus gal akli, jei nematot tokiu akivaizdziu dalykeliu Lietuvoje...
korupcija visur kur tik monopolis + valdzios kontrole...
o "vystom atsinaujinancia" tipo... nu ir kur tie vystytojai? tik uzsakomose antrastese blizga... kur gamybos rodikliai gerejantys ir energetinis skurdas mazejantis? kur energijos suvartojimo normu kilimas iki ES vidurkio bent?
skandinavijoj leidimus sutvarko per pora paru... pas mus turi pasiskyre maziausiai nuo menesio iki 3 menesiu "teises" tik pazvelgt i vartotojo uzklausima ir pasakyt "ne"... ar isvis kazkokius pasitvirtine - susiliekimo budas "netinkamas" - o i esamas priemones nereguoja...
immortallt 2022-02-14 08:26
Kas tave sukūrė, AAA? Paranojikai, šizofrenikai satanistai?
Žmonės turi ne tik funkcinius, bet ir estetinius poreikius. Ne visiems atleikų krūvoje priimtina gyventi.
AAA000 2022-02-18 06:03
feikine sistema - kuri rodo kas per sudas vyksta su atsinaujinancia energetika Lietuvoje...
feikine estetika, kurioje nori gyvent imortalai...
Pumper 2022-02-18 07:54
Kur tu čia tokią elektrinę matei? Pas mus 6,4kw ir nebuvo dar net 40kwh per dieną pagaminus.
Pumper 2022-02-18 07:58
Kodėl? Tik labai nedidelė dalis namų ūkių turės saulės elektrines, todėl pagaminta ir neišnaudota dienos metu energija keliaus tiesiai į elektros tinklus kietiem vartotojam. Akumai rekalingi nebent pačiam elektrinės savininkui, kad galėtų visai nepriklausomas nuo tinklų būti ir nakties metu, ar apniukusią dieną, bet gi ta jo nepanaudota elektra neišgaruoja į orą.
gytis13 2022-02-18 10:28
Va tokia ir yra ta žalioji energetika. Skatinama statyti saulės elektrines viliantis kad ne visi jas statysis. Tuomkart gerai, užsidedama varnelė kad vystoma atsinaujinanti energetika, o ateityje neaišku kas bus ir nelabai kam rūpi. O jeigu visi užsimanys turėti tas elektrines, kas tada? Išrinktųjų luomas gali atsirasti gana greitai kuriems galima generuoti elektrą, o kitiems bus negalima. Maždaug feodalinė visuomenė gausis su privilegijomis.
immortallt 2022-02-18 10:59
Pumper, blogai grafiką pažiūrėjau, 80 kWh iš 10 kW Lietuvoje turėtum spausti kaip nėr ką, jei arti idealaus kampo.
Gytis, nu ką tu nusišneki, a? Nusišneki du kartus per vieną sakinį, po to stebiesi, kodėl minusus dėlioju? Pradžioje dar planuoju kontrargumentuoti, bet parašius pirmą sakinį suprantu, kad nėra prasmės.
gytis13 2022-02-18 11:26
Jeigu apie straipsnio pavadinimą kur minimos žuvys ir meškerės, tai geriausiai saulės energetiką apibūdintų žodis "brakonieriavimas''. Juk brakonieriauti ekonomiškai labai efektyvu, ar ne?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Gyventojų susidomėjimas investuoti į nuosavas saulės elektrines – rekordinis: „Skatindami gyventojus investuoti į žaliąją energetiką, siūlome ne žuvį, bet meškerę“