Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
AAA000 2022-02-14 12:38
grybiksas straispnis...
elektromobiliams palankia aplinka lems ne suskaiciuotas kwh kiekis ir rozeciu galingumas, o ar bus pakankamai fiziniu vietu su patogia ikrovos vieta.
kas kad pristatys greituju ikrovos stoteliu greitkeliuose - jos nebus panaudojamos normaliai. visu pirma - brangi kwh, visu antra - ka ten veikt vairuotojui - kol kraunasi jo elekrine tacke?
viena kuro ipylimo degaline aptarnauja iki keliu simtu auto kasdien. plius yra kas veikt - dauguma turi parduotuves - net jei trumpam sustojama. jei degaline per mazai aptarnauja - ji naikinama. arba automatizuojama. ar keliasi i geresnes vietas vartotojams...
o cia paskaiciavo - 360 tasku turi... is kuriu kokie 200+ aiskiai nepatogus ir mazai naudojami. dalis net neveikia... ar uzimti... net esamam elektromobiliu kiekiui per mazai... Lietuvos visos veikiancios degalines kiekvienu momentu gali aptarnaut ne maziau 10-20k automobiliu kas 15 minuciu... ir palyginimui kazkokie 360 tasku kur aptarnavimo greitis ne maziau 2-3 valandos vidurkis... ir didele dalis nepalankiose vietose...
cia tipo afigienna pletra...? kiek pletros "studijai" isleido - puse milijono minimum? scenarijai...
cia pinigu plovimo filmo scenariju isspausdino, o ne pletros studija... gal elektromobiliu ateities burimo salona jau atidarinekit... nes analogiska veikla straipsny aprasyta...
Benediktas 2022-02-14 13:01
AAA000 yra specialistas, kaip visame kame surasti kas netobula.
Jaučiu, kad tame, kad Saulė šviečia irgi kažką galėtų neigiamo surasti.
pozitronas 2022-02-14 13:15
Kas dėl pakrovimo stotelių, tai arba turi kažkaip matytis, pvz per app'sa, kiek toje vietoje yra laisvų ir veikiančių vietų, arba statyti iš kart po 5+ stotelių vienoje vietoje, nes dabar važiuodamas matysi kad toje vietoje yra pakrovimo stotelė, o atvaręs pamatysi, kad užimta arba neveikia. Nepatogu. Stotelės tūrėtų būti max galingos ir vietose kur būtų ką veikti bent 45min. Minimum kas 50km pagrindiniuose įskaitant rajoninius kelius.
FtBall 2022-02-14 14:01
Prie ~1000kW galingumo EV įkraut bus greičiau nei benzino įsipilt.
Dabartinėm sąlygom, kol valgysi dešrainį ar paninį, pasidarysi kavos ir pasisiosi - įsikraus 350km. (Porsche 5%->80% per 23min su 350kW ir 500km full range)
Šaras 2022-02-14 14:26
Kiek tokių turim Lietuvoje?
AAA000 2022-02-14 14:38
kolkas 0
immortallt 2022-02-14 15:19
1 MW lengviesiems dar ilgai negalės pasiimti.
>50kW krovimo stotelės reikalingos maigstraliniuose keliuose tik. Jei automobilis stovi kol dirbi, miegi, turistauji - tai užtenka ir lėtesnio krovimo.
Krovimo kaina skirsis priklausomai nuo galios. Kuo didesnė galia, tuo brangiau už 1 kWh. Brangiau, nes įvadas brangus, plius akumuliatorių dar reikia. Įranga pati brangesnė. Aišku, jei pasiektų ~70% apkrovą įrangos, tai kainų skirtumai sumažėtų, bet tokios apkrovos būt negali. Autostradoje automobilių skaičius per valandą paroje skirtis gali iki 100 kartų.
Vidutinis nuvažiuojamas atstumas ES siekia apie 12k km, Lietuva kažkur į tą vidurkį pataiko. Eilė šalių, kur nuvažiuojamas atstumas ir tik 8k km. Taip pat antri automobiliai dažniausiai ir 8k km nenuvažiuoja. Kol pakeisime antrus automobilius vien tik, praeis daugiau laiko, nei kol susilygins elektromobilių ir VDV įsigijimo kaina.
Marius.brn 2022-02-14 15:20
Kolkas nulis.
NIO bateriju keitimo stotele gali aptarnauti 300 EV per diena. Kinai turi ju jau virs 700, yra padare virs 5 mln bateriju pakeitimu. Iki 2025 tokiu kinijoje zada tureti per 4000. Kas duotu galimybe 1,2 milijono bateriju pakeitimu per diena.
Jeigu kinai turi tam pinigu, tai europoje tikrai bus irgi is ko irengti.
Norvegijoje pastate pirma keitimo stotele, zada siemet irengti 20 tokiu.
Tesla/Hyundai/Kia jau dabar per 5 minutes gali pasikrauti 100km range.
Tai kad, baikim myzti i bata del krovimo spartos. Sprendimai jau yra, technologijos jau pakankamai toli pazengusios, kad kasdieniam naudojimui nebutu jokiu problemu. Dabar yra tik pletojimo klausimas. O jei norisi paverkti del savo smirdanciu degaliniu, tai tada bent pasakokite apie tai kad kiekviena diena vaziuote po 500km su tonos tonos priekaba. Bus bent kiek itikinamesnes dejones.
donatasv 2022-02-14 19:11
Tarkim važiuojam 100km į darbą ir 100 atgal, dar gal 100 pasisukinėjame kažkur, nu tai 300 per akis, pusvalandis krovimui kelionėje ne bėda. Bėda kaina, 30k eurų eiliniam lietuviui toli gražu nuo įperkamos sumos. Pirkt dėvėtą reik būt gerai durnam, kada batareikos kaina 50% auto kainos... Atpigt turi kur? Pasvajokit Musko teigimu reikia pasiekti 100$ už kwh, dabar turim 150... Dėvėtos rinkos beveik nėra, viskas atgal į gamyklas perdirbt ir gamint CO2 išnaujo. Žali klounai... džiaugiasi žaliu auto, tik vos spėjo atpirkt CO2, o jau reik perdirbt..
immortallt 2022-02-14 19:20
30k eurų pirkti VDV užtenka, 35k eurų pirkti elektromobilį - jau neužtenka. Ne esmė, kad perkant naują automobilį elektriniam palūkanos mažesnės, ir įmoka skiriasi dar mažiau. O ką jau kalbėti, apie eksploatacines išlaidas.
Ir čia net nepradedant kalbėti apie tai, kad elektromobilių masinės gamybos mastas toks kaip VDV nepasiektas, t.y. ir pigti yra kur vien dėl masto ekonomijos, nevystant naujų technologijų net. O technologijos vystosi, ir sparčiai.
Kas dėl baterijų keitimo, tai bus brangesnė paslauga nei tą akumuliatorių krauti namie ar net mieste. Ir tai aktualu gali būti labai daug važinėjantiems arba daug važinėjantys ir neturintys galimybių prie darbo ar namie krauti. Jei tiek daug nevažinėji, pigiau bus pirkti akumuliatorių ir jį įprastai krauti. Na nebent labai neturi pinigų čia ir dabar, tai neva nuomojiesi jį, bet nuoma bus brangesnė, nei lizingas.
Benediktas 2022-02-14 19:48
Man irgi užkliūna, kai kažkas sako, kaip įpirkti 35K? Atrodo, kad lygina su 7K dėvėtu VDV ir sako, kad naujas EV brangiau, tai labai blogai.
donatasv 2022-02-14 19:57
https://www.audi.lv/dam/nemo/lv/Sales/P ... _CL_LT.pdf
VS
https://renault.sostena.lt/modelslt/sho ... 6VEALw_wcB
Už 30k eur vdv jau ne kibiras, o padorus sedanas, ar karavanas. Pagal batareikų kainas krist nelabai kur, jei skaičiuotume pagal tavo matmenis 100 KWh baterija, tai pasiekus kad ir 100$ už kwh visvien turėtų būti 2x brangiau už VDV. Dėvėtų auto rinkos nebuvimas galima sakyt papildomai -50% dėvėtos auto kainos parduodant, nes nelabai kas ryšis pirkt su sena batarke ir investuot 10k eur netolimoje ateityje.
Atpigimas tik tuo atveju jei pasiliekam ties 200/300 km nuvažiuojamu atstumu. Bet ir tai tas atstumas atjungus visus pribumbasus kaip kondiškė ir panašiai...
AAA000 2022-02-14 20:41
ka tu cia nusisneki. eilini syki asfaltinio ufonauto pezalai kazkokie, kur nera niekada nieko normalaus uzdirbes savo jegomis
kur dirbu fondai iki 100-120k€ spec technikai ir apie 20-30k€ lengviesiems. desimciai metu/vienetui. perka vistiek tik devetus. imone su pelnu! parkas virs 50 auto vienetu. naujausias auto 2014 metu berods ir traktorius yra 2018 ar 2019. sudetinga technika buna ur 20-30 metu senumo is vakaru. imone nemaza - i uzsieni daug brigadu vazineja. darbuotojai laikosi tik del tu komandiruociu. cia lt uzdirbiai 2x mazesni. bet pskutiniu metu is ten veja konkurencija.
mano aplinkos zmones realiai iperka mazdaug segmente iki 15k€/desimciai metu. turi paprastai po du auto - "darbinis" kokiu iki 5-10k€ vertes, antras "atsarginis" dazniausiai nebetvarkomas - 1-3k€ vertes, kur nors rudyja. tie kas turi naujus - tai dazniausiai loterijose laimeje kokius nors super plikus kibirus uz 15k€... is salono nauja kad pirktu nei vieno nezinau is savo pazistamu. saloninius perka tik imoniu virsininkai ir kokie stambus ukininkai su 200ha+. net prestizo klases perkami naudoti, kur tu cia svaigsti kad prabanga ir reikia apmoket - naudoti seni.
taip kad masinis elektromobilizmas Lietuvoje nesisviecia visur, kur toliau uz vilniaus sudkaimio 10-20km ribos... dar maziausiai 20 metu.
beja maciau tesla nustipusia pries panevezi lauke evakuatoriaus ar kazko maziausia 2 valandas - nes du kartus pravaziavau darbo reikalais... vdv kelkrasciuose pamatai tik sudauzytus...kad kuro pritruktu - kazkaip neatvejis, nors 98% ar daugiau auto - VDV... ir kliedima apie "pakankama" ikrovimo infrastruktura elektromobiliams... net hybridai neturi kur patogiai pasikraut be namu paprastai... apvaziuoja kokias 2 letasias stoteles ir jei uzimta, naudoja kura ir stovi iprastai priparkuota...
net jei ir bus 200k elektromobiliu parkas Lietuvoje 2030m, tai is ju 190k bus pasene ir nudeveti lauzai... kur problema ikraut. greito ikrovimo nepriims. leto nebus infrastrukturos... taip kad elektromobilizmo siknoje velkames ir vilksimes. ypac su tokiom "paramom"... remt turetu nemokama letaji ikrovima, bent iki kokiu 2040m. savivaldos turetu administruot. galetui ivest elektros korteles apmokejimo. pvz nemokamos kvotos vietiniams. kad butu masalas naudotis ir paskata pirkt EV. o ne kazkoki vagiu pvm perkilojima... nauju vistiek neipirksim. vadins ir nepirksim - rems ar ne. sitie Lietuvos "inovatoriai" butu jais - tik jei blaiviai pazvegtu i situacija lietuvos automobilizme. o ne kazka copy-paste is turtingu ES saliu. bus isvystyta infrastruktura ikraut - privaziuos daugiau EV is turtinguju saliu ir gales apmoket elektra dvigubom kainom. uzdirbsim is eksplotacijos+ ekologija. pageres gyvenimas - susipirksim ir EV. daba atbulai daro - is esmes stabdo elektromobilizma vietine valdzia...
donatasv 2022-02-14 21:39
P.S. Tas 5k kompensacija tai kaip nabašniko šildymas, šildys tol kol pradės pūt ir smirdėt. Tendencijų smarvei labai daug mano akimis.
Marius.brn 2022-02-15 00:19
Kas del bateriju keitimo privaciam asmeniui, manau sunku spresti dabar. Ar imti baterija kaip paslauga ar pirkti baterija (nei sutaupys, nei praras) bus pigiau/brangiau/panasiai bus laiko klausimas. Bet uz tat gaus super greita pakrovima. Bent jau ziurint ka pradeda siulyti norvegijoje, pradzia nera bloga. Kita vertus, kaip NIO, gali rinktis arba perki baterija arba imi kaip paslauga. Kas velgi, pagal kiekvieno skoni.
Bet uz tat su bateriju keitimo stotelemis yra kelis esmininiai privalumai nei su SuperChargeriais.
-jie uzima maziau teritorijos
-jie maziau apkrauna tinkla
-100% pakrauta baterija per 3 minutes nebus imanoma net ir labai pozityviai nusiteikus esamam tobulejimui ant SC.
-jie gali buti panaudoti kaip "peaker plants", kai reikalinga labiausiai elektra.
-Devejimosi baterijos klausimas nebeaktualus TP savininkui.
-Galimai isprendziama ir aptarnaujancio transporto problema, kuris turi vaziuoti be sustojimo.
CATL, didziausias bateriju gamintojas pasaulyje, pareiske kad prades savo bateriju keitimo stoteliu projekta. Geely (volvo savininke) taip pat pareiskusi planus bateriju keitimo stotelems. NIO jau turi veikianti tinkla, kuris pradeda plestis ir uz kinijos ribu.
Manau kas del bateriju keitimo stoteliu buvo didziausia problema, tai standartizavimas, kad butu imanoma naudoti tarp skirtingu EV. Tokie CATL manau gali situacija pakeisti.
AAA000 2022-02-15 05:22
nepaminejai svarbiausio - galima but pirkt nauja elektromobili be akumo. ir pirmine elektromobilio kaina vartotojams numust bent dvigubai. akuma pasiskolintu/issinuomotu kad ir is turtingesnio kaimyno. arba dalintusi akumu seimoje su keliais elektromobiliais. nepirktu perteklinio akumo ar dasipirktu/pasikeistu veliau. ir pan. cia butu afigiena elektromobilizmo pletra ir skatinimas.
butu puiku, jei taip masiskai nutiktu
bet vartotojai irgi nedurni. jei bateriju kokybe netycia pakiltu - manau sitas keitimo modelis iskart zlugtu... iskart atsirastu tiekimas pigiu vienkartiniu. kokia maxima, norfa, senukai ir lidlas tikrai pradetu siulyt
bet as irgi esu uz adekvacia akumu nuoma ir keliu gamintoju realia konkurencija. nes matosi kaip tesla issidirbineja su "firminiais"... matom ilgalaikius kitu gamintoju prisirisimus daugiametem sutartimis... matom kaip vyksta akumu "turbinimas" garaziukuose... o turetu gi but reali komplektuojanciu konkurencija ir atsakomybe naudojant... padangas ir pampalius tvarko - o akumu - nesiruosia. nesuprantu kodel ES cia nesikisia auksciausiu lygiu? wtf??? juk deklaruoja zaliuosius kursus visokius, o ekologines naujoves norgej kazkodel tik...
prie suminetu naudu - vartotojas isvengia siukslinimo atsakomybes. as galvoju kai problema paastres - prasides valdzios masinis sekimas - kur nukeliauja nudeveti akumai... daba to nera - nes kiekiu dar nera... plius bando vaidint EV skatinima per pirkima. kai net remimo modelis - akumo riboto kwh kiekio kompensavimas (norma) - butu geresnis uz dabartine nesamone... ir nuomos siulytojai tada galetu toki remima panaudot ir paskatint elektromobilizma.
ziuresim.
but tikrai gerai jei nusistovetu kazkoks kaip padangu standartas akumuose.
parasyk smulkmenu kai daugiau bus norgej - idomi tema. nes cia sitoj atsilikusioj Lietuvoj nebus dar bent 10 metu isvis nieko naujo ir pazangaus elektromobilizme... isskyrus uzsakomuosius straipsnius apie valdzios "nuopelnus". uz mokesciu moketoju pinigus
Pumper 2022-02-15 08:13
Apie baterijų keitimą vietoj krovimo tai galima užmiršti - kol nėra standartizuotų baterijų ir jų montavimo reikalavimų, tai nevertą kažką burti, to tai gausis kiekvieno gaminto atskiros keitimo stotelės, max po vieną kokiem 500k gyventojų. Čia nebent komerciniam transportui pačios logistikos įmonės galėtų įsikurti savo keitimo punktus, kad krovininės auto nestovėtų kelias valandas vidury dienos be darbo.
sub 2022-02-15 08:34
Jei EV kainuoja 35k, tai 5k yra 14 % tos kainos. Visai nemažai, jeigu moki skaičiuot.
AT 2022-02-15 09:56
Dileris autosalone siulo man EV ir sako bus tau kaip antras auto, tuo kaip ir pats patvirtindamas, kad jis ne visai pilnavertis. Aš jam atsakau, kad kol kas labiau norėčiau VDV ir turėsiu du pirmus Sėdau bet kada ir išvažiavau į Europą nesukdamas galvos dėl kelonės planavimo ir kitų EV bedų. Apie kainas, tai normalesnis EV nuo 40K, panašaus lvl VDV apie 20K. Tai asmeninio naudojimo auto kuras vargiai atsipirks, gal komercinis. Manau neverta nakvoti prie HM dūrų, kad buti pirmims, laukiam kol atpigs ir pagerės krovimas. Tie kas iprate pirkti padevetus auto iki 2030 ramiai ir perkat juos toliau, o po to reiks žiurėt.
donatasv 2022-02-15 10:24
Čia gali pažiūrėt ką tesla suvartoja žiemą tau miegant.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Tyrimas: Lietuvoje turėtų atsirasti net 262 tūkst. elektromobilių – plėtrai sąlygos palankios