5 kartos Rusijos naikintuvas Su-57 turėtų konkuruoti su F-22: bet kodėl jo nematome oro mūšiuose? Kaip atrodo šis orlaivis (Foto, Video) (6)
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
T-50 palaipsniui išsivystė į Su-57. Nors jis neturi oficialaus rusiško slapyvardžio, NATO jam suteikė šaukinį „Felon“. Su-57 skirtas išbandyti visas penktosios kartos naikintuvų savybes, įskaitant radarų išvengimą, galimybę skrieti viršgarsiniu greičiu nenaudojant kurą ryjančių degiklių (afterburner), pažangią aviacijos elektroniką ir galingą kelių režimų radarų sistemą. Lėktuvas gaminamas Rusijos Tolimuosiuose Rytuose Komsomolsko prie Amūro lėktuvų gamykloje, kuri yra „Sukhoi“ dukterinė įmonė.
Su-57 yra plokštesnis, kampuotessnis nei ankstesnių reaktyvinių lėktuvų korpusas, kurio sparnų ir kėbulo konfigūracija sumaišyta, kad būtų užtikrintas slaptumas. Iš pradžių orlaivyje buvo sumontuoti du „Saturn/Rybinsk AL-31F1“ turboventiliatoriniai varikliai. 2017 m. Su-57 skrido su nauju varikliu – didesnio našumo „Izdeliye 30“.
„Felon“ skirtas kovoti su priešais ore ir ant žemės, išlikdamas slaptas, o kaip ir F-22 „Raptor“, jis saugo ginkluotę keturiose vidinėse ginklų skyriuose, įskaitant dvi dideles pagrindines ir dvi mažas. Pagrindinės erdvės gali gabenti dideles „oras-oras“ raketas, tokias kaip vidutinio nuotolio K-77M radaru valdomas „oras-oras“ raketas.
Orlaivis taip pat gali gabenti antiradiacines raketas, skirtas nukreipti antžeminius radarus, elektrooptines valdomas bombas ir priešlaivines raketas. Lėktuvas gali neštis ginklus išorėje ant savo sparnų ir fiuzeliažo, jei slaptumas nekelia susirūpinimo.
Su-57 taip pat greičiausiai bus ginkluotas „Vympel R-73“– didelio nuotolio hipergarsine raketa „oras-oras“, skirtą numušti didelius priešo pagalbinius lėktuvus. Su-57, ginkluotas R-73, bandytų įsiskverbti į JAV ir NATO gynybą, prasiskverbdamas pro išankstinio perspėjimo lėktuvus ir kovotų su oro patruliais, kad atakuotų išankstinio perspėjimo lėktuvus ar tanklaivius.
Sunaikinus tanklaivį, sutrumpėtų priešo orlaivių nuskridimo laikas ir atstumas, todėl jie būtų priversti skristi arčiau savo bazių.
Iki šiol yra apie tik keliolika prototipų/pradinės gamybos Su-57 (pagal vienus duomenis 10 skirtų bandymams ir 5 koviniai). Lėktuvai buvo išsiųsti į Siriją 2018 ir 2019 metais realaus pasaulio misijoms ir bandymams, tačiau į bandymus tariamai nebuvo įtrauktos tikrosios kovinės misijos. Pirmasis serijinis orlaivis sudužo 2019 m., todėl reaktyvinis lėktuvas nebuvo įtrauktas į Rusijos oro erdvės pajėgų tarnybą.
Pagal viską, Su-57 yra neblogas penktos kartos naikintuvas, tačiau dėl vienokių ar kitokių priežasčių rusams nepavyko jų pagaminti daug. Su-57 kūrimą ne kartą stabdė lėšų trūkumas ir techninės problemos. Tai dar labiau apsunkina, tai kad Rusija niekada anksčiau nebuvo sukūrusi stealth naikintuvo.
Tuo tarpu Rusijos planuojamų įsigyti orlaivių skaičius smarkiai sumažėjo – nuo šimtų iki vos 76. Naujai įvestos sankcijos Rusijai dėl jos invazijos į Ukrainą greičiausiai sužlugdys šalies ekonomiką, belieka išsiaiškinti, ar Rusija vis dar gali sau leisti visus 76 lėktuvus.