[Žinios trumpai] Iš „Mig“ į F-35: Kanados atsargos pulkininkas teigia, kad šis perėjimas Rytų bloko pilotams bus beveik neįmanoma užduotis  ()

„Lockheed Martin F-35 Lightning II“ yra labai pajėgus penktos kartos naikintuvas su STEALTH technologijomis, moderniomis ugnies valdymo sistemomis ir daugybe kitų privalumų. Kur veikia F-35, priešo orlaiviai įprastai nesirodo. Tačiau F-35 negali lengvai pakeisti lenkų, slovakų ir bulgarų naudojamų „Mig-29“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kanados oro pajėgų atsargos pulkininkas-leitenantas Billie Flynnas teigia, kad Rytų bloko šalys negali tiesiog įsigyti didelio F-35 kiekio ir tikėtis juo pakeisti senstančius „Mig'us“.

Tačiau Lenkija būtent tai ir planuoja padaryti. Lenkija ketina atsikratyti savo „Mig-29“ ir jau yra užsakiusi 32 vnt. F-35. Lenkija taip pat naudoja F-16 naikintuvus. Flynnas teigia, kad tokia orlaivių įvairovė vienose pajėgose nėra gerai, ypač pereinant nuo „Mig-29“ prie F-35. Lenkų pilotams tiesiog nepavyks peršokti iš vienos sėdynės į kitą.

Flynnas teigia, kad įgūdžių galima išmokti, bet perėjimas nuo „Mig-29“ prie F-35 yra tarsi šuolis į erdvėlaivį. „Reikėtų radikalaus mentaliteto pasikeitimo“, teigia Flynnas. F-35 ne šiaip skraido ir yra valdomas kitaip - ir jo naudojimo būdai bei galimybės moderniame mūšio lauke skiriasi. Taigi, pilotams tektų ne tik išmokti valdyti naują naikintuvą (o tai būtų labai sudėtinga, nes įranga yra visiškai kitokia), bet ir perprasti naujas taktines subtilybes.

„Mūsų lėktuvai nuo rusiškų skiriasi viskuo - nuo pilotavimo filosofijos ir kabinos konfigūracijos, iki informacijos valdymo“, teigia Flynnas.

F-16 pilotams bus lengviau. F-16 ir „Mig-29“ pasižymi panašiomis galimybėmis. Tiksliau, „Mig-29“ buvo sukurtas kaip atsakas į amerikiečių F-15 ir F-16. Tiek F-16, tiek „Mig-29“ yra ketvirtos kartos naikintuvai. Tačiau perlipti iš F-16 į F-35 bus lengviau, nes bent jau išlaikoma ta pati vakarietiška dizaino ir valdymo filosofija.

 

Tai negi tai reiškia, kad Rytų bloko šalys turėtų likti prie senų sovietinių naikintuvų? Tikrai ne. Tiesiog jos turėtų suprasti, kad pilotai turės būti perprogramuojami iš naujo - jų mokymai nedaug kuo skirsis nuo visiškai naujų pilotų rengimo.

 

(42)
(8)
(34)

Komentarai ()