Dėl nuotraukos „Facebook“ svetainėje prarastas draudimas skatina atidžiau viešinti asmeninę informaciją (7)
Vystantis internetinei žiniasklaidai, pamažu nyksta riba tarp privačios ir visuomeninės informacijos. Tai ypač pastebima didžiausiame pasaulyje socialiniame tinkle „Facebook“, kuriame neatsargiai publikuota asmeninė informacija savininkams sukėlė nemažai problemų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jau nebestebina pranešimai, kad kai kurios kompanijos kruopščiai tikrina savo darbuotojus ar potencialius būsimu darbuotojus „Facebook“ svetainėje. Jie nori įsitikinti kaip jų darbuotojai elgiasi neformalioje aplinkoje, koks yra jų požiūris į gyvenimą bei vertybės. Na, o paskutinysis pavyzdys rodo, jog „Facebook“ svetainėje esančią informaciją seka ir draudimo bendrovės: viena kanadietė negavo sveikatos pašalpos, kai jos draudimo kompanija „Facebook“ svetainėje pamatė laimingą moters nuotrauką.
29 metų Nathalie Blanchard gavo nedarbingumą, kai jai 2008 metų vasario mėnesį jai buvo diagnozuota depresija. Iki šio rudens moteris kiekvieną mėnesį gaudavo išmokas iš kompanijos „Manulife“. Staiga šios išmokos buvo nutrauktos. Kai Nathalie Blanchard paskambino kompanijai pasiteirauti apie jas, „Manulife“ patvirtino, kad moteris gali dirbti, nes nuotraukos, paskelbtos svetainėje „Facebook“, rodo, jog ji laiminga: jose moteris nufotografuota Čipendeilų šou metu, per jos gimtadienio vakarėlį ir atostogų metu. Šie kadrai patvirtino kompanijai „Manulife“, kad Nathalie Blanchard jau nebeserga depresija ir nebeturi teisės gauti naudos iš išmokų.
Moters advokatas Thomas Lavin teigė, kad moterį gydytojas paskatino pasiimti trumpas atostogas ir jų metu išvaduoti savo mintis nuo rūpesčių. Be to, jis patarė moteriai bendrauti su draugais socialinėje aplinkoje.
„Manulife“ kompanija apie Nathalie Blanchard atvejį kalbėti nenori. „Mes nepaneigiame ir nenutraukiame teisėto reikalavimo remdamiesi vien informacija, pateikta tokiose svetainėse kaip „Facebook“, - rašė kompanija pranešime. „Manulife“ patvirtino, kad naudoja populiarias socialinių tinklų svetaines, kad ištirtų savo klientus.
Taigi, ką reikėtų kaltinti šioje situacijoje? Pirmiausia, Nathalie Blanchard nebūtų nukentėjusi, jei ji būtų naudojusi įvairius būdus, leidžiančius apsaugoti privatumą. Prieš pateikiant pranešimą reikia pagalvoti, su kuo jūs bendraujate. Be to, reikėtų savo paskyrą padaryti privačią. Pastarasis būdas yra pats patikimiausias, norint išvengti tokių nemalonumų.
„Manulife“ taip pat turėtų palaikyti ryšius su moterimi ir suteikti jai galimybę pasiaiškinti. Jei kas nors serga depresija, dar nereiškia, kad jis turi nuolat būti namuose.
Mes gyvename tuo metu, kai daugelis yra susidarę skirtingą saugumo ir laisvės supratimą - tad pakankamai nauja sritis kaip socialinių tinklų puslapiai gali smarkiai mus nustebinti. Todėl visuomet reikia gerai apgalvoti savo veiksmus, kadangi jie gali sąlygoti pokyčius mūsų gyvenime – dažniausiai tokius, kokių visai nesitikėjome.
Žinoma, jaunimui tokios situacijos gali pasirodyti juokingos, tačiau pagyvenusiems žmonėms įsigilinti į visus dabartinių technologijų pliusus ir minusus tiesiog nėra nei laiko, nei galimybių. Tad tenka pripažinti, jog valstybinės švetimo sistemos daugeliu atveju neturi ko pasiūlyti su labai greitu technologijų tobulėjimu nespėjantiems žmonėms.