„Volvo“ nuo šių metų diegs pėsčiųjų saugos sistemas (Video) (10)
Švedijos automobilių gamintojo naujuose „Volvo“ modeliuose nuo 2010 m. bus montuojamos saugos sistemos, kurios pastebės prieš automobilį staigiai išnirusį pėsčiąjį ir operatyviai imsis priemonių išvengiant galimo susidūrimo – automobilio greitis ims automatiškai lėtėti, o jei to bus mažai, sustos iš viso.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tiesa, kol kas naujoji sistema užtikrintai veikia važiuojant ne didesniu kaip 25 km/h greičiu. Pasak automobilių saugos specialistų, apie 50% susidūrimų su pėsčiaisiais vyksta važiuojant mažesniu kaip 25 km/h greičiu, todėl iš pradžių ir kuriamos sistemos, veikiančios tokiu diapazonu.
Šiuo metu įvairių gamintojų modeliuose jau įprastos tapo automatinės, radarų sistemos, kurios stebi priešais važiuojantį transportą ir kylant grėsmei su juo susidurti prieš vairuotojo valią nutraukia degalų tiekimą, tai yra, pristabdo automobilį. Kitos sistemos šviesos ar garso signalais įspėja vairuotojus apie juos lenkiančias iš šonų mašinas.
„Mūsų sukurta pėsčiųjų aptikimo ir automatinio stabdymo sistema – didelis žingsnis pirmyn“, – apie naująją sistemą pasakojo Thomas Brobergas, „Volvo“ saugos specialistas, pristatydamas kompanijos saugos tendencijas. – Tokia sistema pirmiausia bus montuojama į naujos kartos „Volvo S60“, kurių prekyba prasidės 2010 m.“
Pasak „Volvo“, minėta sistema kuriama ir tobulinama 10 metų, automobiliai su jomis bandomi įvairiose šalyse, nuvažiuota per 0,5 mln. km. Šių tyrimų vizija grandiozinė - „Volvo“ iki 2020 m. užsibrėžė tikslą pasiekti, kad niekas nežūtų ar būtų sunkiai sužeistas važiuojant šios markės automobiliu.
Apie paskutinius sistemos tyrimus ir bandymus galite pažiūrėti šiame video siužete:
Susidūrimo padedanti išvengti sistema, realizuojanti ir automatinio sustojimo funkciją, turi radarą, kuris montuojamas už variklio apdailos grotelių, į kelią nukreiptą vaizdo kamerą, kuri tvirtinama galinio vaizdo veidrodėlio antroje pusėje ir centrinį valdymo bloką. Radaras ir vaizdo kamera stebi priešais automobilį esantį kelią, judančius objektus, centrinis valdymo blokas pagal gautą bendrą informaciją išmatuoja atstumą iki jų, nustato, kokio tipo yra objektai.
Kilus avarinei situacijai, vairuotojas įspėjamas garsiniu ir šviesos signalais, kurie eksponuojami priekiniame stikle. Jei vairuotojas nereaguoja į įspėjimą, sistemai nustačius, kad susidūrimas neišvengiamas, automobilis stabdomas visa jėga. Panašiai įranga veikia ir vengdama susidūrimo su priekyje esančiu automobiliu.
Jeigu automobilis važiuoja greičiau nei 25 km/h, sistemos veikimas nėra garantuotas, tačiau pasak inžinierių, padės kaip įmanoma sumažinti susidūrimo poveikį. Jeigu susidūrimo greitį pavyksta sumažinti nuo 50 km/h iki 25 km/h, pėsčiojo žūties tikimybė sumažėja nuo 8% iki 1%, teigia jie. Tad aklai pasikliauti tokia sistema neverta – nepastebėjus didesnio nei 25 km/h greičio ir aklai pasitikint sistema, galima greitai sukelti nelaimę.
Švedai tikina, kad jų įranga pajėgi daugeliu atvejų sumažinti susidūrimo jėgą apie 75%. Kaimyninėje šalyje iš visų eismo įvykiuose žuvusių žmonių apie 16% sudaro pėstieji, kitose Europos šalyse – nuo 10% iki 25%. 2007 m. ES sostinėse žuvo 1.560 žmonių, iš jų 43% pėsčiųjų.