Lietuvoje debiutuoja antrosios kartos naujoji Mazda6  (6)

62-oje Frankfurto automobilių parodoje, vykusioje rugsėjo 11–23 dienomis Vokietijoje, japonai pristatė naują „Mazda6“ modelį. Naujos kartos modelis akį traukė puikios išvaizdos interjero detalėmis, o išorės dizainas – rafinuota kokybe. Automobilio salonas pasižymėjo padidėjusia erdve ir iš jo sklindančiu jaukumu. Naujoji „Mazda6“ tapo 35 kg lengvesnė, todėl pagerėjo jos valdymas ir sumažėjo degalų sąnaudos. Visa tai perkėlė automobilį į aukštesnį kokybės lygį. Lietuvoje naujojo modelio premjera – 2008 m. sausio 16 d.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Visiškai naujas „Mazda6“ modelis – tai antrasis naujosios „Mazda“ „Zoom-Zoom“ linijos modelis (po „Mazda2“), kuriuo pereinama į visiškai naują lygį ir kuris yra sukonstruotas taip, kad perduotų tris svarbiausias vertybes klientams:jis yra jaudinantis ir sportiškas, patrauklaus dizaino ir suteikia nepakartojamą vairavimo malonumą. Automobilis yra aukštos kokybės įspūdį sukuriančios išvaizdos ir puikių vairavimo charakteristikų. Jis sukurtas, panaudojus „įžvalgos paketą“, kurio dėka buvo užtikrintas salono erdvumas ir patogumas, nepakenkiant automobilio aerodinamikai. Šių trijų vertybių dermė sukuria stiprų emocinį ryšį tarp automobilio ir jo savininko, tai tarsi artima bičiulystė, kuri japonų kalba vadinama Kizuna. Naujasis „Mazda6“ modelis yra paveldėjęs tą pačią estetinę išvaizdą kaip ir kiti šiuo metu sėkmingai leidžiami modeliai, tačiau jo išvaizdos estetiškumas yra kur kas radikalesnis. Šis modelis už savo pirmtakus yra ilgesnis, platesnis ir aukštesnis, taip pat turi ilgesnę ratų bazę. Jo išorės dizainas skleidžia rafinuotos kokybės ir formos įspūdį, pagrįstą japonų estetika ir patrauklumu, kuris yra išskirtinis „Mazda“ automobilių bruožas. Naujasis „Mazda6“ sedanas yra ilgesnis (4 735 mm + 65 mm), platesnis (1 795 mm + 15 mm), aukštesnis (1 440 mm + 5 mm) ir turi ilgesnę ratų bazę (2 725 mm + 50 mm) už dabar leidžiamą sedaną. Jam būdinga aptaki kėbulo stogo linija, kuri yra statesnė ties užpakaliniu kėbulo statramsčiu, grakščios užpakalinės dalies linijos, suteikiančios sportiškumo ir elegancijos. Naujasis hečbekas yra visai kitoks. Jo matmenys yra tokie patys kaip ir sedano. Aptaki stogo linija ties užpakaline dalimi suteikia automobiliui panašumo į sportinį kupė. Tarp šių modelių pats ilgiausias yra universalas (4,765 mm + 75 mm). Tai platesnis (1 795 mm + 15 mm) ir tik šiek tiek aukštesnis (1 490 mm + 10 mm) už ankstesnį modelį, aptakių atletiškų kėbulo formų automobilis. Lyginant su pirmtakais, „Mazda6“ salonas yra dar erdvesnis ir jaukesnis. Iš puikios išvaizdos interjero detalių ir jų akį traukiančių formų galima spręsti apie jų aukštą kokybę ir praktiškumą. Salono dizainas leidžia vairuotojui pasijusti neatsiejama šio automobilio dalimi, o sumaniai įrengtas dizaino prietaisų skydas suteikia salonui dar daugiau erdvės.

„Mazda6“ modelio dizaino patrauklumą nulemia ne vien šiai automobilių šeimai būdingas erdvumas ir praktiškumas, nors jis nestokoja abiejų šių savybių. Padidinus automobilio matmenis, padidėjo vieta kojoms tarp priekinės ir užpakalinės sėdynių (+20 mm) ir salono plotis keleivių pečių lygyje (+ 9 mm). Automobilio gamintojai žymiai padidino vairuotojo matymo lauką (matomumo atžvilgiu, tai vienas geriausių šios klasės automobilių). Jame įrengtos naujo dizaino galvos atramos, o šoniniuose veidrodėliuose puikiai matosi, kas vyksta už automobilio.

Dar daugiau patogumo suteikia kur kas platesnė užpakalinė kėbulo dalis (1050 mm) ir Karakuri užpakalinių sėdynių sulankstymo sistema, kuri ne tik nuleidžia (60/40) užpakalines sėdynes žemyn, patraukus fiksatorių užpakalinės dalies apdailoje, bet taip pat ji turi naują Karakuri užpakalinės kėbulo dalies dangtį, kuris automatiškai pakyla atidarant arba uždarant bagažinės duris (tik universalo modeliuose). Patobulinus sėdynių karkasus ir jų šonines atramas, taip pat įdiegus naują apšildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo (HVAC) sistemą su atskira temperatūros kontrole, vairuotojas ir keleiviai jausis dar patogiau, ir jiems bus patogu keliauti net ir ypač didelius atstumus. Vairuotojas salone jaučiasi tarsi būtų tapęs neatsiejama automobilio dalimi. Prietaisų skydas yra su gintaro spalvos apšvietimu, apjuostas mėlynos spalvos apšvietimu. Pirkėjams patiks naujas sportinio tipo vairaratis ir pavarų perjungimo svirtis, įrengta arčiau vairuotojo, tad pavaras tapo dar lengviau perjunginėti.

Visa tai buvo atlikta norint pateikti aukštesnės kokybės „Mazda“ automobilį. Automobilių salone sumažintas triukšmo lygis (2.5 dB). Kai važiuojama 60 km/h greičiu, triukšmas tesiekia 67.5 dB–70 dB. Salone naudojama odos ir audeklo apdaila, grindų skydas yra apmuštas aukščiausios kokybės medžiaga su duobutėmis, o slankiojamasis porankis yra aptrauktas smulkiai raštuota oda (priklausomai nuo įrangos). Galimas variantas su nauja „Action Illumination“ sistema, kai šviesa sustiprinama arba nuslopinama, ir kai naudojama interaktyvi šviesos reakcija klausantis CD grotuvo arba radijo.

Bus siūlomi keturi variantai (priklausomai nuo rinkos), kurių kiekvienas turės ilgą įrangos sąrašą. Kai kurie įrangos elementai „Mazda“ automobilyje panaudojami pirmą kartą.

Įdiegus daugiafunkcinį tinklą (CF-Net), tapo įmanoma panaudoti kur kas daugiau vairaratyje montuojamų valdymo funkcijų (garso reguliavimo, navigacijos, oro kondicionavimo, kelionės kompiuterio ir Bluetooth® sistemos funkcijų). Įdiegta tokia nauja įranga: „Bi-xenon“ priekiniai žibintai, pasukami priekiniai žibintai (AFS), padangų slėgio stebėjimo sistema, Bluetooth® mobilaus telefono sistema su septyniomis kalbomis, automobilio statymo jutiklinė sistema, aukščiausios kokybės BOSE® garso atkūrimo sistema ir navigacijos sistema su jutikliniu ekranu, balso komandų sistema ir 7 colių segmentinis ekranas.

Variklis ir pavarų dėžė – naujaS MZR 2,5 litrų benzininis variklis

Nuo išskirtinės „Mazda6“ išvaizdos neatsilieka ir modernus naujas MZR 2,5 litrų benzininis variklis, kuris pakeitė MZR 2,3 litrų benzininį variklį. Jis yra ne tik yra galingesnis (125 kW/170 AG (+ 4 AG), esant 6000 apsisukimų per minutę) ir turi didesnį sukimo momentą (226 Nm, esant 4000 apsisukimų per minutę (+ 19 Nm)) už 2,3 l variklį, bet ir naudoja 6,9 procentais mažiau degalų 100 km/h (sedanas).

Kompaktiškesnis variklio blokas, tvirtesni alkūninis velenas užtikrina tolygų ir tylų variklio darbą. Jame įdiegtas nuoseklusis vožtuvų sinchronizavimas (S-VT) ir kintamo įsiurbimo sistemos (VISP). Tuo pačiu metu naujajame MZR 2.5 litrų variklyje buvo sumažintas išmetimo pasipriešinimas, dar labiau padidinę šio variklio efektyvumą.

Antrosios kartos „Mazda6“ paveldėjo tris puikius ir taupius variklius iš ankstesnių modelių, kurie buvo atnaujinti, ir naudoja mažiau degalų.

Pats naujausias šio asortimento automobilių variklis jau naudojamas: MZR-CD 2,0 litrų turbodyzelinis variklis su „Common-rail“ įpurškimo sistema ir dyzelio daleles sulaikančiu filtru (DPF). Jis pasiekia 103 kW/140 AG galią, esant 3 500 apsisukimams per minutę ir 330 Nm maksimalų sukimo momentą, kai apsisukimų per minutę skaičius tesiekia 2000; be to, jis naudoja 6,7 procentais mažiau degalų nei šiuo metu naudojamas 2,0 turbodyzelinis variklis (sedanas). Iš ankstesnių modelių bus perkelti du MZR 1,8 ir 2,0 l benzininiai varikliai. 2,0 l variklis suteikia 108 kW/147 AG maksimalią galią, esant 6500 apsisukimų per minutę ir maksimalų sukimo momentą, lygų 184 Nm, esant 4000 apsisukimų per minutę, tuo tarpu degalų sąnaudos sumažėja 10,3 procentais (sedanas).

MZR 1,8 l bazinis variklis suteikia 88 kW/120 AG maksimalią galią, esant 5500 apsisukimų per minutę ir maksimalų sukimo momentą, lygų 165 Nm, esant 4300 apsisukimų per minutę. Degalų sąnaudos sumažėja 11,7 procentais (sedanas), lyginant su dabar naudojamu benzininiu varikliu.

Antrosios kartos „Mazda6“ automobilis bus gaminamas su trimis greičių dėžėmis (atsižvelgiant į modelį), įskaitant „Mazda“ penkių pavarų ir šešių pavarų dėžes visiems modeliams. Kartu su jais bus diegiama penkių pavarų automatinė pavarų dėžė su rankiniu režimu 2,0 litrų benzino varikliams, kur bus įdiegtas ir rankinis kiekvienos pavaros perjungimas.

Važiuoklė ir saugumas

Norėdami suteikti „Mazda6“ modeliui daugiau emocionalumo ir sportiškumo, inžinieriai patobulino šio modelio mechanizmų priežiūrą ir vairavimą. Tai nebuvo lengva, nes automobilis yra didesnis, ir jame yra daugiau modernios įrangos. Nenorėdami padidinti automobilio svorio (kas neigiamai paveiktų automobilio valdymą ir padidintų degalų sąnaudas), inžinieriai jo projektavimo metu didelį dėmesį skyrė detalių svoriui, kaip tai buvo daroma kuriant „Mazda MX-5“ ir naująjį „Mazda2“ modelį. Pavyzdžiui, visiškai atnaujintas „Mazda6“ kėbulo karkasas yra 7 procentais aukštesnis ir pagamintas iš ypatingai tvirto plieno, todėl jo lenkimo ir sukimo tvirtumas visų tipų kėbulams padidėjo dviženkliu skaičiumi. Šių pastangų dėka naujasis „Mazda6“ tapo 2,4 procentais arba 35 kg lengvesnis už savo pirmtaką, todėl pagerėjo jo valdymas, atsparumas smūgiams ir sumažėjo automobilio degalų sąnaudos.

Priekinėje pakabos sistemoje su aukštai montuojama skersine pakabos svirtimi įdiegti dviejų rėmų, sutampančių su automobilio kėbulo perimetru, montavimo taškai (iš viso jų yra šeši, kai pirmtake – tik keturi), nauji dinamiški amortizatoriai viršutinėms svirtims ir panaudotas standesnis amortizatorių reguliavimas, siekiant užtikrinti didesnį tvirtumą ir komfortą. Visa tai suderinta su nauja priekine pakaba, vienos ašies apatine svirtimi (dabartiniuose modeliuose naudojama dviašė svirtis), dėl kurios vairavimas tampa tikslesnis ir labiau nuspėjamas. „Mazda“ E tipo kelių svirčių pakaba yra įrengta prie užpakalinės ašies su keletu atnaujinimų, įskaitant ir didelio skersmens (+ 10 mm) išilginės svyruojančiosios svirties įvores, kurios dabar yra patalpintos 25 mm aukščiau, kad pagerintų užpakalinės dalies pakėlimo kontrolę ir greičiau išlygintų ratų kampą atšokimo metu. Užpakaliniai amortizatoriai yra įstatyti vertikaliai, tai užtikrina tiesiaeigį automobilio judėjimą ir suteikia stabilumo jausmą.

Krumpliastiebinės pavaros pagalbinė elektrinė vairavimo sistema (EPAS) – tai nauja sistema, užtikrinanti efektyvesnį vairavimą ir kartu sumažinanti degalų sąnaudas (2 procentais). „Mazda6“ kūrėjai, suteikdami šiam automobiliui aptakią formą, žymiai pagerino ir aerodinamines jo savybes bei stabilumą, važiuojant dideliu greičiu. Visi išoriniai elementai skirti priešpriešinio pasipriešinimo koeficientui (Cd) sumažinti: sedanui ir hečbekui tik 0,27, o universalui– 0,28.

Aktyvios ir pasyvios saugos sistemos apvainikuoja puikų „Mazda6“ priedų paketą. Automobilyje įrengti didelio skersmens aušinami priekiniai diskiniai stabdžiai (dabar: 299 mm + 16 mm) ir efektyviai veikiantys 280 mm užpakalinių stabdžių diskai; tai pat visuose modeliuos standartiškai įdiegtos ABS, EBD, avarinio stabdymo, DSC ir TCS sistemos.

Įdiegta reguliuojama priekinio apšvietimo sistema. Automobilio kėbule įmontuotas rėmas, kurio perimetras sutampa su automobilio kėbulo perimetru automobilio priekyje, taip pat padidintos jungtys tarp priekinės pusės perimetro rėmo elementų, todėl, lyginant su ankstesniu modeliu, automobilio kėbulas 10 procentų geriau sugeria smūgį.

Viduje virš sėdynių pritvirtintos naujo tipo galvos atramos, apsaugančios kaklą užpakalinio smūgio atveju, šešios oro pagalvės, priekinių sėdynių diržai su automatinėmis įtraukimo ritėmis ir apkrovos ribotuvais, sustumiami stabdžių ir sankabos pedalai, kurie sumažina pavojų susižaloti kojas avarijos metu. Automobilyje taip pat įrengtos vaikiškų sėdynių tvirtinimo sistema ISOFIX, vizuali priminimo sistema ant užpakalinių sėdynių sėdintiems keleiviams, kad būtina prisisegti saugos diržus, statramsčio apdaila su energiją sugeriančiais rumbeliais ir dar labiau patobulintos pėsčiųjų apsaugos priemonės.

Oficialaus „Mazda“ atstovo Lietuvoje „Inchape Motors“ (kurios įmonių grupės dalimi yra „Vilniaus Vista“, „Kauno Vista“ ir „Klaipėdos Vista“) duomenimis nuo 2002 m. Lietuvoje parduota per 1 800 vnt. pirmosios „Mazda6“ kartos modelio. Naujoji „Mazda6“, tikimasi, sulauks didelio pasisekimo dėl išskirtinio „japoniško“ dizaino, puikios surinkimo kokybės ir patrauklių kainų. Naujosios „Mazda6“ sedano kaina prasideda nuo 64 090 Lt, hečbeko - 65 480 Lt, universalo - 66 870 Lt. Prekyba naujuoju modeliu jau prasidėjo.

Naujoji Mazda6 įranga

Išorė

  • Japonų estetika pagrįstas dizainas.
  • Trijų skirtingų stilių kėbulas – sedanas, hečbekas ir universalas – visi jie ilgesni, aukštesni, platesni ir turi ilgesnį tarpuratį.
  • Pagerintos aerodinaminės savybės, sumažinus pasipriešinimo koeficientą (Cd), kuris dabar tesiekia 0,27 (sedanas ir hečbekas) ir 0,28 (universalas). Tai geriausio šio segmento automobilių rodikliai.
  • Itin maži tarpai tarp atskirų kėbulo dalių suteikia vientisumo įspūdį.
  • Sedanas ir hečbekas yra ilgesni (4735 mm + 65 mm), platesni (1,795 mm + 15 mm), aukštesni (1440 mm + 5 mm) ir turi ilgesnį tarpuratį (2725 mm + 50 mm)
  • Universalas yra ilgesnis (4765 mm + 75 mm), platesnis (1795 mm + 15 mm), aukštesnis (1490 mm + 10 mm) ir turi ilgesnį tarpuratį (2725 mm + 50 mm).
  • Priekinis bamperis su naujo dizaino priekiniais žibintais, dideliu apatiniu įleidimu ir vertikalaus tipo rūko žibintais.
  • Užpakaliniai žibintai su europiniu LED (šviesadiodžių indikatorių) standartu.

    Salonas

    • Aukščiausios kokybės ir meistriškos apdailos salonas.
    • Grindų pultas su slankiojamuoju odiniu porankiu.
    • Dar daugiau patogumo suteiks didesnė erdvė kojoms tarp priekinės ir užpakalinės sėdynių (+ 20 mm) ir didesnis salono plotis keleivio pečių plotyje (+ 9 mm).
    • Dar platesnė užpakalinės kėbulo/bagažinės dalies anga (1066 mm), kad būtų galima lengviau sudėti krovinius.
    • Matomumas už automobilio tapo geresnis, pritaikius naują šoninių veidrodžių formą ir naujas užpakalinių sėdinių galvos atramas.
    • Sumažintas vairaračio kampas patogesniam vairavimui.
    • Pavarų perjungimo svirtis yra arčiau vairuotojo, todėl lengviau perjunginėti pavaras.
    • Nauja „Action Illumination“ apšvietimo sistema, kuri pašviesinama arba pritemdoma naudojant garso komandas.
    • Karakuri užpakalinių sėdynių sulankstymo sistema su Karakuri užpakalinės kėbulo dalies dangčiu (universalams)

    Transmisija

    • Senasis 2,3 litrų benzininis variklis pakeistas nauju MZR 2,5 litrų benzininiu varikliu. Maksimali 125 kW/170 PS (+ 4 PS) galia esant 6 000 apsisukimų per minutę ir maksimalus 226 Nm sukimo momentas, esant 4000 apsisukimų per minutę (+ 19 Nm).
    • Lengvi stūmokliai ir visai laisvi skiriančiojo stūmoklio kaiščiai, didelio patvarumo blokas, padidintas alkūninio veleno patvarumas, dvipusio veikimo amortizatorius ir lankstusis smagratis, skirtas tolygiam ir ramiam galios perdavimui.
    • SV-T optimaliam variklio efektyvumui ir VIS (kintamos indukcijos sistema) maksimaliam sukimo momentui išgauti esant bet kokiam variklio greičiui.
    • Sumažintas išmetimo pasipriešinimas išmetimo kolektoriuje, siekiant užtikrinti optimalų variklio darbą ir sumažinti jo triukšmingumą, esant mažam greičiui.
    • MZR 2,5 litrų variklis naudoja 0,6 litrais mažiau degalų 100 km, nei ankstesnis 2,3 litrų variklis (sedanas)
    • Du pereinami benzininiai varikliai ir vienas dyzelinis variklis. Jie visi naudoja mažiau degalų už ankstesnius tokio tipo variklius.
    • MZR-CD 2,0 litrų turbodyzelinis variklis su DPF suteikia 103 kW/140 PS galią, esant 3,500 apsisukimų per minutę ir 330 Nm maksimalų sukimo momentą, kai apsisukimų greitis tėra 2000 per minutę. Jis naudoja 0,4 litro mažiau degalų.
    • MZR 2,0 litrų benzininis variklis, sukuria 108 kW/147 PS galią, esant 6500 apsisukimų per minutę ir maksimalų sukimo momentą, lygų 184 Nm, kai variklis sukasi 4000 apsisukimų per minutę greičiu. Naudoja 0,8 litrais mažiau degalų.
    • MZR 1,8 litrų benzininis variklis, sukuria 88 kW/120 PS galią, esant 6500 apsisukimų per minutę ir maksimalų sukimo momentą, lygų 165 Nm, kai variklis sukasi 4300 apsisukimų per minutę greičiu. Naudoja 0,9 litrais mažiau degalų.
    • Penkių greičių automatinė transmisija, suderinta su MZR 2.0 l benzininiu varikliu.

    Važiuoklė ir saugumas

    • Nepaisant didelių matmenų ir dar daugiau įrangos, naujoji Mazda6 sveria 35 kg mažiau už ankstesnį modelį.
    • Kėbulo gamybai panaudotas ypač didelio atsparumo 7 procentais stipresnis plienas.
    • Dviem skaitmenimis padidintas lenkimo ir sukimo tvirtumas visų tipų modeliams, dėl ko žymiai palengvėjo valdymas ir padidėjo saugumas.
    • Priekinė pakaba su aukštai montuojama dviguba skersine pakabos svirtimi.
    • E-tipo kelių svirčių užpakalinė pakaba.
    • Krumpliastiebinės pavaros pagalbinė elektrinė vairavimo sistema (EPAS) užtikrina efektyvesnį vairavimą ir kartu sumažina degalų sąnaudas.
    • Patobulintos aktyvios apsaugos priemonės su didesniais priekiniais diskiniais stabdžiais (dabar 299 mm + 16 mm).
    • ABS, EBD, avarinio stabdymo, sukibimo jėgos kontrolės (TCS) ir DSC sistemos, standartiškai diegiamos į visus modelius.
    • Didelio stiprumo Bi-xenon priekiniai žibintai, priekinių žibintų pasukimo sistema, padangų slėgio stebėjimo sistema ir stovėjimo jutiklių sistema (pasirinktinai).
    • Naujos aktyvios galvų atramos, kurio sumažina kaklo sužeidimo galimybes užpakalinio smūgio atveju (europinis standartas).
    • Nauji sustumiami sankabos ir stabdžių pedalai, kurie sumažina kojų sužalojimo pavojų avarijos atveju.
    • Priekinio keleivio, šoninės ir užuolaidinės oro pagalvės diegiamos kaip standartas į visus modelius.
    • Siekiant labiau apsaugoti pėsčiuosius, tarp variklio gaubto ir variklio padidinta energiją sugerianti erdvė.
    • Specialus putplasčio sluoksnis bamperyje ir plastikiniai sutvirtinimai priekinio bamperio apačioje sumažina pėsčiųjų kojų sužeidimo galimybę.
    • Įranga
    • Nauja apšildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo sistema (HVAC) su atskiru valdymu priekinėms sėdynėms.
    • Daugiafunkcinis tinklas (CF-Net) leido įdiegti į vairaratį daugiau valdymo funkcijų.
    • Keturios įrangos klasės.
    • Moderni beraktė durelių atidarymo sistema („Advance Keyless Entry“) ir beraktė užvedimo sistema („Start System“) su uždegimo įjungimo mygtuku.
    • Vienu mygtuku valdoma (ant vairaračio) Bluetooth® mobiliųjų telefonų sistema, kurioje įdiegtos septynios Europos kalbos (pasirinktinai).
    • 8 garsiakalbių aukščiausios kokybės Bose® garso atkūrimo sistema su skaitmenine stiprinimo technologija (pasirinktinai).
    • Navigacijos sistema su jutikliniu ekranu, balso komandomis ir 7 colių segmentiniu ekranu.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (6)

Susijusios žymos: