Kokios gali būti paukščio ir karinio lėktuvo susidūrimo pasekmės?
(20)
Kas atsitiktų, jei karinis bombonešis susidurtų su dideliu paukščiu? Būtent tai atsitiko su F-111. Reaktyvinis lėktuvas Balandžio 11-ąją dalyvavo bombonešių pratybose ir skriejo 900m aukštyje virš Evans Head (NSW, Australija). Netikėtai į mašinos priekį atsitrenkė pelikanas; priekinė iš stiklo pluošto pagaminta korpuso dalis buvo suplėšyta į skutus, negana to, lėktuvui buvo pramuštas sparnas ir paukštis buvo įtrauktas tiesiai į variklį. Po šio incidento pilotai atliko priverstinį įspūdingą nusileidimą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Aviacijos ekspertai teigia, jog toliau skristi lėktuvu buvo ekstremaliai pavojinga, nes transporto priemonė prarado stabilumą. Karinių pajėgų atstovas pripažįsta, jog 30 minučių skrydis į Amberley bazę buvo atliekamas virš gyvenamų rajonų, skrydžio greitis buvo 550km/h.
Laimei, niekas nebuvo sužeistas, o lėktuvo vidinė struktūra nebuvo pažeista. Vienas variklis veikė puikiai, tuo tarpu kitas nebuvo visiškai sugadintas, tiesiog veikė sumažėjusiu pajėgumu.
F-111 yra vienas iš 21 aktyvių Australijoje skraidančių reaktyvinių lėktuvų. Jo remontas preliminariais skaičiavimais kainuos šimtus tūkstančių dolerių. Remontas truks maždaug mėnesį.
F-111 flotilė buvo sudaryta dar 1974 metais, o jų tarnavimo laikas bus baigtas 2010-ais. Tada juos pakeis naujų "Super Hornet" tipo lėktuvų karta.