14 įspūdingiausių automobilinių prietaisų skydelių parodoje "Paris Motor Show 2008"  (12)

Nors eksterjero stilius paprastai okupuoja visas naujienų apie naujus ir koncepcinius automobilius antraštes, artimiausioje ateityje mūsų vairavimo patirtį labiausiai pakeis būtent interjeras. Parodoje "Paris Motor Show" visi gamintojai tarsi sutartinai siekia atsiriboti nuo nuobodaus juodo plastiko, kurį galima sutikti beveik visuose kainos diapazonuose. Čia tyrinėjamos naujos medžiagos, formos ir būdai vairuotojams ir keleiviams "bendrauti" su savo automobiliais. Pateikiame trumpą 14 įspūdingiausių parodoje pristatytų automobilinių prietaisų skydelių apžvalgą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Iki šiol visi keliais riedantys "Saab" modeliai turėjo praktiškai identiškus skydelius, daugumos kurių stilius sukurtas dar 1994 metais. "9X Air" modelis radikaliai pereina prie balto paprastumo, papuošto žaliais holografiniais indikatoriais. Atkreipkite dėmesį į subtiliai supaprastintą vairo formą - čia nėra papildomų mygtukų pertekliaus. Displėjaus ekranai sumontuoti skydelio viršuje - vienoje aktyviausių vairuotojo regos zonų vietoje. Nors didžiulės pakylančios "Renault Ondelios" durys, galinčios laisvai susodinti šešis keleivius, sukėlė didžiausią lankytojų susidomėjimą, iš tiesų įspūdingiausias čia yra prietaisų skydelis. Nenustebkite - banginį primenanti forma su prizmę primenančiu pagrindiniu displėjumi yra laisvai perkonfigūruojama optinio grįžtamojo ryšio klaviatūra ir iš apačios apšviesti indikatoriai. Visa tai turėtų pakeisti būsimų automobilio savininkų sąveiką su automobilio funkcijomis. Įsivaizduokite galimybę suvesti adresą į navigacijos sistemą naudojant QWERTY klaviatūra, kur bus matoma tik tada, kai jos reikės... "GTbyCitroen" yra grynai koncepcinis modelis, sukurtas virtualiai "Gran Turismo 5" erdvei, o ne realiam pasauliui. Vario spalvos skydelis gerokai trikdytų dėmesį realiomis vairavimo sąlygomis, tačiau čia jis suteikia dramatiškumo pojūtį. Indikatorių išdėstymas primena karinį lėktuvą, o nustatymus galima valdyti F1 stiliaus vaire sumontuotais mygtukais. "Crossover" koncepcijoje klasikinis "Mini" dizainas pakoreguotas - beveik visi mygtukai pašalinti, o jų funkciją atlieka futuristinis rutulio formos lazerinės projekcijos įrenginys; pigi plastmasė pakeista oda, medieną ir kitomis aukštos kokybės medžiagomis. Šis "Crossover" skydelis atrodo taip, tarsi būtų skirtas pateisinti aukštesnei šios markės automobilių kainai. Tachometras pagamintas iš metalo ir atrodo tarsi sukurtast kartu su automobiliu, o greičio matuoklis lanku juosia viršutinę rutulinės vartotojo sąsajos pusę. Galima tikėtis šį variantą pamatyti ateities modeliuose. Nors "Audi" jau seniai yra žinoma kaip vienų geriausių interjerų kūrėja, kompanija vis dėlto dažniausiai linksta link kiek šaltoko, tačiau efektyvaus vidaus dizaino. "Audi A1" prietaisų skydelis tai keičia - atsisakoma aukštos kokybės juodo plastiko, jį pakeičiant balta oda ir poliruotu aliuminiu. Viskas spinduliuoja tokia prabanga ir kokybe, kuriai neprilygsta netgi dabartiniai firmos modeliai. To mes neišvysime serijiniame A1 modelyje, tačiau kai kurie dizaino elementai (tokie kaip propelerius turinčios oro ventiliavimo angos) galbūt pasieks ir A1 pirkėjus. "Heuliez" savo elektriniame "Dump scooter" viską išlaiko elementariame lygmenyje. Kam naudoti sudėtingą elektroniką, kai beveik viską galima padaryti mechaniškai? Kam naudoti galinio vaizdo video kameras ir LED displėjus, kai veidrodžius galima pigiai ir paprastai prisukti tiesiog prie karkaso? Šis motoroleris visa savo esybe demonstruoja, jog funkcionalumas yra aukščiau visko. Su "Hypnos" modeliu "Citroen" bando pažangias technologijas padaryti labiau "žmogiškas" ir suprantamas. Tačiau realiai modelis gavosi kiek kitoks - spalvingame ir kiek per daug "laukiniame" interjere tarsi ne vietoje kabo LCD ekranas. Susidaro įspūdis, jog spalvos yra pernelyg perteklinės. Daugiausia dėmesio skirta pavarų perjungimo svirties ir kitų instrumentų apipavidalinimui. Kompanijos atstovų teigimu, taip siekta sukurti savitą įtaisų lytėjimo pojūtį. Viduje "Kiyora" atrodo tarsi kosminis laivas. Žiedu išdėstyti instrumentai ir indikatoriai radikaliai sufokusuoja visą interjerą ties vairuotoju. Deja, kad ir kiek tai atrodytų įspūdingai, vargu ar tokie dizaino sprendimai pagrįsti praktiškumu. "Nissan Nuvu" vidus lyg ir neturi perteklinių elementų. Vairo forma kiek keistoka, o pats automobilis mažytis, tačiau nepaisant to, tai yra vienas daugiausiai dėmesio sulaukusių "Paris Motor Show" modelių. "Mercedes ConceptFASCINATION" vidus tarsi primena tuos laikus, kada šios kompanijos automobiliai buvo aukščiausios kokybės visoje rinkoje. Prietaisų skydelio išdėstymas suprojektuotas pakankamai atsainiai ir nesivaikant didesnių inovacijų, tačiau tai stengiamasi kompensuoti pakeičiant standartines plastmases oda, mediena ir metalu. "Peugeot" gamina sportiškas ir ekonomiškas mašinas, tačiau pastaruoju metu jis pristato ir kiek nebūdingų šiam gamintojui aukščiausios klasės sportinių automobilių koncepcijų. Ši keturviečio sportinio kupe modelio interjeras gal kiek ir tamsus, tačiau jis atrodo neįprastai išbaigtas ir paruoštas gamybai. Interjeras tikrai nenusileidžia daugumai kitų prabangių automobilių - viskas padengta juoda oda, kampai užapvalinti, o raudona spalva saikingai puošia prietaisų skydelį ir kitus interjero elementus. "Renault ZE" interjeras yra maloniai paprastas, tačiau esminis aspektas čia akivaizdžiai yra gelsvai žalia spalva tonuoti langai. Kol kas neaišku, kokia tokio dizaino sprendimo esmė - kokia nors praktinė funkcija, ar tik kūrybinis polėkis? Nors "Tang Hua XY08 Chika" ir yra elektromobilis, galintis vienu akumuliatoriaus įkrovimu įveikti apie 140km, visomis kitomis prasmėmis tai yra "šedevras" perkeltine prasme. Kėbulas išlietas iš vientisos masės, o vidus daugiau primena grubiai suklijuotų komponentų visumą. Beje, tiesiai vairo viduryje uždėtas besišypsantis veidas - tiesiai ten, kur turėtų būti oro pagalvė... "Honda Insight" pardavime pasirodys ateinantį balandį. Tiesa, jo forma bus šiek tiek mažiau "koncepciška", tačiau esminiai bruožai kaip žadama išliks. Galima tikėtis, jog interjere bus naudojama gerokai daugiau juodo plastiko, tačiau bus išlaikytas paprastumo stilius.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (12)