Interneto reklamos suasmeninimo sistema pažeidžia Europos privatumo taisykles (1)
Didžiosios Britanijos kompanija „Phorm“ planuoja pritaikyti reklamas individualiems vartotojams interneto svetainėse, kuriose jie lankosi. Kompanija ir toliau spartina bandymus, nors buvo perspėta, jog tai pažeidžia Europos privatumo taisykles.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kompaniją „Phorm“ valdo Didžiosios Britanijos interneto paslaugų tiekėjas. Atliekamuose bandymuose testuojami algoritmai išskiria interneto adresus, kuriais domisi vartotojas ir po to robotas, norėdamas sužinoti tinklapio turinį, nueina į tą svetainę. Paskutiniame etape pagal svetainės turinį sudaromas lankytojų pomėgių sarašas ir vėliau pagal jį bus rodoma atitinkama reklama.
Žinoma, nieko keisto, jog tokie algoritmai yra ne kas kitas, kaip asmens sekimas, todėl sulaukė audringos reakcijos. Įdomu tai jog praėjusią savaitę interneto gigantai „Amazon“ ir „Wikipedia“ pranešė, jog uždraus bendrovei „Phorm“ prieigą prie savo tinklapių. Tikimasi, kad kitos svetainės taip pat paseks šiuo pavyzdžiu.
Europos komisija pranešė, kad kompanijos „Phorm“ sistema pažeidžia Europos direktyvą, saugančią piliečių ryšių konfidencialumą. Ji kompanijai davė porą mėnesių sugriežtinti taisykles, reglamentuojančias priėjimą prie privačios vartotojų informacijos.
Nežiūrint audringos institucijų ir gyventojų reakcijos, vis dėlto tikslinė reklama pagal asmeninius pomėgius yra tikrai saldus kąsnelis visoms reklamų agentūroms. Nors interneto reklamose neabejotinai pirmauja milžinas "Google", tačiau kol kas jis tokias sistemas diegia labai atsargiai. Nesenai mes rašėme, jog „Google“ paieška stebės vartotojų IP adresus ir pateikiamus rezultatus susies su IP adreso lokalizacija. O kokia bus internetinė paieška ir reklamos pateikima po 5 ar 10 metų, prognozuoti tikrai sudėtinga...