Bendravimas mobiliuoju vairuojant pražudo virtualius pėsčiuosius (5)
Jau įrodyta, kad pokalbiai telefonu ar SMS rašymas vairuojant kelią pavojų. Tai dar sykį patvirtino ir nauji tyrimai, atlikti su jaunaisiais vairuotojais.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
21-erių metų vairuotojai, simuliacinio važiavimo metu rašę trumpąsias žinutes (SMS) ar naršę savo MP3 grotuvus, drastiškai sumažindavo važiavimo greitį, išvažiuodavo į priešingą eismo juostą ar net partrenkdavo virtualius pėsčiuosius.
Panašios studijos įrodė, kad suaugusiųjų, kurie vairuodami kalba mobiliuoju telefonu, vairavimo įgūdžiai būna tokie patys, kaip ir girtų vairuotojų. Jutos (JAV) universiteto mokslininkai įrodė, kad laisvųjų rankų įranga vairavimo nepadaro saugesnio.
JAV Nacionalinė saugumo taryba 2009 metų sausį ragino valstybinę ir federalinę valdžią uždrausti vairuotojams pokalbius telefonais ir SMS rašymą. Prie šių priemonių taip pat buvo raginami prisidėti ir verslo atstovai.
Žurnalas „Live Science“ rašo, kad Amerikoje per metus avarijose žūva 5 tūkst. paauglių nuo 16 iki 20 metų. Teigiama, kad jaunuoliai avariją gali padaryti keturis kartus dažniau nei suaugę vairuotojai.
Publikuotoje studijoje buvo tirtas 21 jaunuolis nuo 16 iki 18 metų, kurių vairavimo patirtis yra 6 mėnesiai. Savanoriai, turintys dėmesio sutrikimų ar jau padarę avariją, tyrime negalėjo dalyvauti. Tyrime nedalyvavo ir jaunuoliai, kurie vartoja didelius kiekius kofeino ar vartoja alkoholį.
Kiekvienas tyrimo dalyvis turėjo įveikti keturis važiavimo etapus po 10 min. Pirmajame vairuotojo dėmesys buvo netrikdomas, antrajame vairuotojai kalbėjo mobiliuoju telefonu, trečiajame – rašė SMS, ketvirtajame – naudojo MP3 grotuvą. Kiekvienas važiavimo etapas buvo padalintas į miesto ir užmiesčio aplinkas.
Tyrimo rezultatai, skelbti žurnale „Pediatric Academic Societies“, atskleidė, kad paaugliai, rašę SMS ar reguliavę MP3 grotuvą, dažniau iškrypdavo iš važiuojamosios dalies ir neišlaikydavo pastovaus greičio – dažniausiai sulėtindavo.
„Tyrimas parodo, kad greitis šokinėja aukštyn ir žemyn, bet ir tai, kad vairas sukinėjamas į kairę ir dešinę. Tai pavojingas vairavimas savo ir kitų gyvybei“, – teigia tyrimą atlikęs dr. Donaldas Lewisas.