Prancūzijos povandeninis atomlaivis pradėjo ieškoti sudužusio „Air France“ lėktuvo juodųjų dėžių (9)
Prancūzijos atominis povandeninis laivas trečiadienį pradėjo į Atlanto vandenyną nukritusio oro bendrovės „Air France“ lėktuvo juodųjų dėžių paieškas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Povandeninis atomlaivis „Emeraude“ moderniais hidrolokatoriais tirs vandenyno gelmes į šiaurės rytus nuo Brazilijos krantų. Skrydžio duomenis ir lainerio pilotų pokalbius įrašančius prietaisus skubama rasti, kol neišseko jų akustinių švyturių baterijos.
Jeigu juodųjų dėžių nepavyktų aptikti per tris savaites, galimybė jas rasti taptų labai maža, todėl būtų daug sunkiau nustatyti, kodėl birželio 1 dieną nukrito „Air France“ 447-ojo reiso lėktuvas, skraidinęs iš Rio de Žaneiro į Paryžių 228 keleivius ir įgulos narius.
„Emeraude“ pradės patruliavimą šį rytą, o pirmoji paieškų zona bus 20 jūrmylių ilgio ir 20 jūrmylių pločio, tai yra 36 kilometrų ilgio ir pločio, kurią jis turėtų apiplaukti per dieną“, – trečiadienį sakė Prancūzijos ginkluotųjų pajėgų atstovas spaudai kapitonas Christophe'as Prazuckas.
„Jis kasdien ieškos vis naujoje zonoje, o laiko limitas nenustatytas“, – pabrėžė kariškis ir pridūrė, kad prie „Emeraude“ greitai prisidės karo laivyno vadovavimo ir kontrolės laivas „Mistral“, gabenantis kelis sraigtasparnius.
Įrangos paskolino ir Pentagonas
Brazilija į katastrofos vietą jau anksčiau pasiuntė dideles karo laivyno ir aviacijos pajėgas, kurios rado sudužusio lainerio nuolaužų ir bent 41 žmogaus palaikus. JAV Pentagonas paskolino ieškotojams hidrolokatorių įrangos, kuri padės ieškoti į vandenyno dugną nugrimzdusių juodųjų dėžių.
Prancūzijos pareigūnai pripažino, jog šios paieškos nebus paprastos, nes juodosios dėžės gali būti nuskendusios iki 6100 metrų gylyje, už 714 jūrmylių nuo Brazilijos krantų.
„Mums reikalinga didelė sėkmė, nes tiksliai nežinome, kur nukrito tas lėktuvas, tačiau verta pamėginti“, – kariškių atstovas sakė praeitą savaitę.
Jeigu „Emeraude“ aptiktų juodųjų dėžių signalus, Prancūzijos mokslo tyrimų laivas „Pourquoi Pas?“ pasiųs jų iškelti nardymo aparatą, kuriuo anksčiau buvo tiriamas nuskendęs jūrų laineris „Titanikas“.
„Emeraude“ veiks panašiai kaip orlaivis, skraidantis virš kalnagūbrio ir ieškantis žiūronais“, – Prancūzijos karo laivyno atstovas Jerome'as Erulinas Paryžiuje sakė naujienų agentūrai AFP.
Šiuo atveju žiūronus atstos povandeninio laivo pasyvieji hidrolokatoriai – labai jautrūs povandeniniai mikrofonai, pritaikyti aptikti priešo povandeninius laivus, tyliai plaukiojančius jūrų gelmėse.
Taip pat ruošiamasi įtaisyti iš JAV kariškių pasiskolintus velkamus hidrolokatorius, kuriais taip pat bus mėginama išgirsti juodųjų dėžių akustinius signalus.
Šie duomenų kaupikliai, kurie iš tikrųjų yra ryškiai oranžinės spalvos, turėtų visą mėnesį po lėktuvo katastrofos siųsti juos rasti padedančius signalus. Tikėtina, kad juodosiose dėžėse įrašyta informacija padės atskleisti, kodėl nukrito į audrą patekęs lėktuvas „Airbus A330“.
Kalti greičio jutikliai?
Lainerio pilotai nepaskelbė pavojaus signalo, tačiau lėktuvas automatiškai per keturias minutes pasiuntė 24 elektroninius pranešimus apie vieną po kitos sugedusias sistemas.
Ištyrus šias žinutes nustatyta, kad pilotams buvo pateikiami klaidingi lėktuvo greičio rodmenys, o autopilotas netikėtai išsijungė. Taip pat sugedo lainerio navigacijos ir elektros sistemos.
Išanalizavus šią informaciją buvo iškelta prielaida, jog pagrindine katastrofos priežastis galėjo tapti netinkamai veikiantys lėktuvo išorėje įtaisyti greičio jutikliai, vadinami Pito vamzdeliais.
Manoma, kad šie jutikliai galėjo apledėti skrendant dideliame aukštyje, todėl „Air France“ pilotai nežinojo tikrojo orlaivio greičio, kai įskrido į smarkią audrą, siaučiančią virš Atlanto vandenyno.
Jeigu lėktuvas skrido per lėtai, jis galėjo staiga smukti žemyn, o dėl per didelio greičio galėjo suirti jo apvalkalas, sako aviacijos ekspertai.
Lėktuvą pagaminusi kompanija „Airbus“ ir „Air France“ profsąjungos atstovai sakė, kad senesnės konstrukcijos Pito vamzdeliai, naudoti laineriuose „Airbus A330“ ir „A340“, jau anksčiau laikyti nepatikimais, o Prancūzijos oro linijos paspartino jutiklių keitimo darbus, kai šios bendrovės pilotai pagrasino atsisakyti darbo.
Europos skrydžių saugumo agentūra antradienį nurodė, kad lėktuvus „Airbus“ „saugu eksploatuoti“, tačiau pridūrė, kad oro bendrovėms buvo išsiųsta atmintinė, kurioje nurodoma, kaip elgtis „netekus arba esant nepatikimiems greičio rodmenims“.
Tačiau Prancūzijos oro bendrovės „Air France“ direktorius ketvirtadienį sakė nesantis įsitikinęs, ar jų lėktuvas „Airbus“ Atlanto vandenyne sudužo dėl sugedusių greičio jutiklių, tačiau nurodė, kad jie vis tiek bus pakeisti.
Žurnalistų paklaustas, kodėl kompanija plačiau nekomentavo pranešimų apie nepatikimais laikomus jutiklius, naudojamus laineriuose „Airbus A330“, Pierre'as Henri Gourgeonas piktai atsakė: „Nes nesu įsitikinęs, kad šie jutikliai buvo nelaimės priežastis.“
Pasak P.H.Gourgeono, tik nuo oficialios Prancūzijos lainerio katastrofos tyrimo komisijos priklauso, kokie pranešimai bus skelbiami apie „Air France“ 447-ojo reiso lėktuvą, kuris birželio 1 dieną nukrito į vandenyną, skraidindamas iš Rio de Žaneiro į Paryžių 228 keleivius ir įgulos narius.
Tačiau oro bendrovės vadovas patvirtino susirūpinusios pilotų profesinės sąjungos pranešimus, kad „Air France“ paspartino jau anksčiau pradėtą vadinamųjų Pito vamzdelių keitimą ir modernizavimą visuose bendrovei priklausančiuose tolimųjų reisų lėktuvuose „Airbus A330“ ir „Airbus A340".
„Ši programa buvo paspartinta, nes žinome, kad per šį nelaimingą atsitikimą buvo problemų dėl greičio matavimo, – sakė jis. – „Airbus“ tvirtina, kad jie teisingi, kad šie jutikliai yra saugūs. Tikėtina, kad incidentų dėl apledėjimo sumažės naudojanti naujo tipo jutiklius.
„Galbūt nebus jokio pagerėjimo. Mes apie tai kalbamės su katastrofos tyrėjais“, – pridūrė P.H.Gourgeonas.