Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Pumper 2010-12-24 15:43
Žinoma, kad keisčiau mašinas, bet dėl to, kad mašina susidėvi, dėl ko jos savybės keičiasi, dingsta privalumai, o mašinų panaudotų tai nėra kur kaupti + pradinė ir pardavimo vertė didelės, todėl apsimoka ją parduoti. Žaidimo savybės nekinta - gameplay, grafika, garsas ir kt. išlieka tokie pat, kaip ir visiškai naujo, o ir pardavinėti neverta, nes užima nedaug vietos, o ir vertė nedidelė, o gal dar ir ateitį norėsi jį vėl įsijungti (prastos mašinis - lyginant su nauja - tikrai nebus noro vairuoti).
Be to, parduodamas mašiną, tu neturi jokių galimybių jos kopiją pasidaryti ar tiesiog į HDD išsisaugoti, o žaidimą gali. Taip pat, gal tu daug važinėji, mašina greit susidėvi, todėl parduoti ir perki iš gamintojo naują lygiai tokį pat modelį, ko niekas nedaro su žaidimais.
Dar ir reikia atsiminti, kad mašinos tai negausi nemokai iš intereneto, o žaidimus visus gali gauti, todėl neišvengiamai mašiną (naują ar naudotą) tu turi iš kažko pirkti, o tas kažkas paskui perka geresnę. Mašinų kiekis ribotas, nes jom pagaminti ištekliai riboti, žaidimų kiekis neribotas, nes jiem dauginti nereikia jokių išteklių. Kas reiškia, kad žaidimų kūrėjai, pardavus atitinkamą skaičių kopijų, atgauna investuotus pinigus ir pradeda gauti pelną (žaidimą pagaminti tereikia vieną kartą), o mašinų gamintojai niekad nepasiekia tos ribos, kai vien pelnas be papildomų išlaidų keliauja, nes kiekvieną naują mašiną reikia gaminti iš naujo.
sirex 2010-12-24 17:27
Permečiau akimis komentarus ir žiūriu, kad žmonės lygina fiziškai apčiuopiamus daiktus su virtualiais. Žmonės! Skaitmeninė informacija nėra fiziškai apčiuopiamas dalykas, todėl negalima filmams, muzikai ir programoms taikyti tų pačių apmokestinimo principų, kaip kopūstams, morkoms, mašinoms ir pan.
Mašinų pardavinėtojai, turi nuolat dirbti, kad uždirbtų, kopūstų pardavinėtojai turi nuolat sodinti, kad turėtų ką parduoti. Tačiau tokių pačių pardavimų negalima taikyti virtualiems ir tuo labiau idėjiniams dalykams.
Ar suprantate prie ko veda tokie plėšrūnai kaip LANVA? Įsivaizduokite, kad Vardenis Pavardenis padarė savo dainos įrašą. Vardeniui sukurti įrašą reikėjo šiek tiek laiko sąnaudų ir technikos. Tada Vardenis savo dainos įrašą išplatino internetinėse parduotuvėse ir kiekvienas norintis atsisiųsti dainą, turėjo už ją sumokėti 2 LTL. Jei Vardenio daina turi pasisekimą, tai Vardenis visą likusį savo gyvenimą gali nieko nedirbti, nes kiekvienas norintis paklausyti jo dainos, turės jam mokėti.
Negana to, Vardenis nusprendžia, kad reikia apmokestinti ne tik pačią dainą, bet ir dainoje naudojamą melodiją, kitaip sakant, Vardenis nusprendžia užpatentuoti dainoje naudojamą melodiją. Tai reiškia, kad kiekvienas muzikantas, kuris bandys panaudoti tokią pačią melodiją savo sukurtoje dainoje, nepriklausomai ar tą melodiją atsitiktinai pats sugalvojo ar nukopijavo, turės mokėti mokestį Vardeniui.
Ar suprantate, iki kokio absurdo tai veda?
Webbus 2010-12-24 18:39
Puikiai suprantu ir zinau kaip tai is tiesu yra neteisinga. Reikia kazkokios naujos, visiskai atskiros apmokestinimo sistemos. Bet ka jus tam pasiulytumet?
Gal reiktu pvz dainu autoriams nustatyti maksimalia riba iki kol jie gali gauti pelna uz viena daina:
Tarkim autorius X sukure daina, ir uz ja gali gaut pelna tik kol tas pelnas nevirsyja kazkokios sumos, pvz 500k LT/USD/EUR... Jei autorius patyre 200k kastu, tai viso uz daina jis galetu gauti 700k. Bet jei autoriui nesiseka pardavineti savo dainos, jis anyway negali uz ja imti mokescio ilgiau nei pvz. 4 metai po jos isleidimo. Taigi jei daina labai populairi, ji greitai surinks ta suma ir taps nemokama, o jei ji nera tokia populiari, tai po 4 metu anyway taps nemokama.
na cia aisku utopine ideja kuri niekad nebutu igyvendinta, bet manau kazkas panasaus ar panasios koncepcijos turetu buti realiai padaryta.
karakana7 2010-12-24 18:40
Pumper 2010-12-24 18:52
" - http://www.penny-arcade.com/2010/8/25/
Ar angliškai nesupranti?
sirex 2010-12-24 22:58
Vienas iš sprendimų yra flattr: http://flattr.com/
Tikriausiai daugeliui atrodo, kad niekas savo noru nemokės autoriui, jei jiems to autoriaus kūrinys patiko, bet net ir dabar, kai toks principas nėra įsivažiavęs, jis jau veikia (pvz.: http://www.jamendo.com/ , https://creativecommons.net/figures/ , http://bit.ly/bZMroA ir t.t.).
Įsivaizduokite, jei savanoriškas patinkančių autorių rėmimas, būtų priimtas, kaip koks aukojimas bažnyčioje. Bažnyčioje niekas neprivalo nieko mokėti, bet aukojimas yra priimtas dalykas ir kiekvienas aukoja kiek gali.
Palaikau flattr principą ir manau, kad tai yra laiko patikrintas ir teisingais būdas mokesčiams surinkti.
Mortifer 2010-12-25 17:29
Kai prasidėjo visas šitas širšių lizdas pastebėjau du įdomius dalykus: anksčiau tik kažką parsisiuntęs iškart išjungdavau torrent seedinimo funkciją, dabar seedinu iki ratio 10 pagal default, jei matau kad daug siunčiasi, seedinu dar daugiau. Kitas dalykas - tapau pastoviu linkomanijos VIP klientu ir seedinu jų torrentus non stop. Ačiū lanvai už tai, kad įkvėpė man samoningumo piratavime
ERo-T 2010-12-25 18:41
TV3 kažkokie prikolistai, raukia LM'ą su žiniom nors tas pačias žinias siūlo savo tinklalapy žiūrėt. Tai čia turbūt tv3 saitui reikia daugiau lankytojų, labai jiem liūdna kai nieks neateina, o siunčias laidas iš LM'o.
cNduo 2010-12-25 18:49
Čia natūralu, jog LANVA nori parodyti, kad jie nemiega. Tačiau, vis galvoj netelpa vienas klausimas, ką LM jiems tokio blogo padarė, kad jie tik LM mini savo veiklos raportuose? Juk Lietuvoj yra ir kitų torrent tinklapių.
Pumper 2010-12-25 19:43
Aš taip niekaip nesuprantu, kas išvis gali specialiai eiti į interą ir siųstis jų tas žinias, kai pusę laiko ten savo lievus "projektus" reklamuoja. TV3 mažiausiai rūpi naujienos, todėl žiniomis jų to ilgo realybės šou anonso pavadinti liežuvis neapsiverčia.
demanas 2010-12-25 22:29
jei kurie provideriai blokuos priejima tai jie automatiskai praras klientus, nes jie pereis pas tuos kurie neblokuos vnz tik durniai sutiktu taip daryt
DJ_LFS 2010-12-25 22:37
programines irangos nelegaliai kopijuot negalima, bet akivaizdu kad programines irangos prilyginimas fiziskam daiktui yra klaidingas, uz ja reiktu moketi, bet ne tokias kosmines kainas, kaip pvz microsoft, as niekaip nesuprantu ju supainiotos licenziju politikos, ta pati office (na word excell powerpoint) pavadines skirtingais pavadinimais mokykloms atidavineja praktiskai uz dyka, juridiniams asmenims pardavineja nuo 600lt iki 1500lt (priklauso ar tai oem ar retail) o namu vartotojams uz 200lt, ta pati programa o kainos zveriskai skirtingos, tokia politika yra visiskai netinkama
technologas 2010-12-26 11:04
Tiek tu, tiek sirex, na jūs teisingai mąstot, gal ir nėra gerai, bet... Visa šita patentų industrija sudaro didelę dalį JAV ekonomikos, darbo vietų. Ne tik Bilas milijardus užkalė, yra dar Adobe, Autodesk ir krūva kitų programerių, pramogų industrija. Iš tų patentų JAV užkala trilijonus ir taip lengvai jų neatsisakys, nesvarbu, kiek mes jas bemoralizuotumėm, kad va, taip negerai, darykit taip. Daro pinigą ir tiek, this is business. Todėl ir globoja jie visokias autorinių teisių gynimo organizacijas nesikeikiant po visą pasaulį.
KeeperMustDie 2010-12-26 16:13
Kodel? Kaiptik labai teisinga politika. Tiesa mokykloms turetu uz dyka duoti, o namu vartotojams uz simboline kaina, na bet manau dar ateis tokie laikai(kai openoffisas ir kitos alternatyvos smarkiai prispaus). O kolkas - taip ir turi buti, imones gauna pelna arba sutaupo pinigu naudodamo offiso paketa - todel turetu susimoketi, tuo tarpu mokyklos nieko negauna o MS gauna potencialiu klientu jei mokyklose naudojamas MS offisas, namu vartotojai gauna ne komercines naudos todel turetu irgi siektiek susimoketi arba isvis nemoketi. Viskas logiska. Va tik manau OpenOffice turetu buti uzdraustas imonems kaip nesazininga konkurencija ir apmokestintas nors simboliskai.
Mauras 2010-12-26 19:21
Va tik manau OpenOffice turetu buti uzdraustas imonems kaip nesazininga konkurencija ir apmokestintas nors simboliskai.
Persshviesk galva zmogau, kai pats versla kursi kitaip uzgiedosi.
gedas 2010-12-26 20:37
aš manau, kad reiktų labai aiškiai atskirti:
žaidimai
muzika
filmai
programos
...
ir kiekvienam atskirai kurt naudojimo/pirkimo taisykles. Webbus labai gerą idėją davė, kad po kažkiek laiko dainos taptų nemokamos, tą patį galima padaryt ir su filmais, pvz. jei filmo kūrėjai gauna 1 mln. eur pelno, filmas tampa nemokamas ir visi jį gali siųstis. Realiai taip turėtų būti su visa virtualia produkcija, nes kai galima padaryti bet kiek kopijų ir už kiekvieną imti tą patį mokestį, tai tikrai kertasi su logika.
Dėl virtualios produkcijos skolinimo/pardavimo irgi yra keblus dalykas, jeigu aš mašiną pardaviau, aš jos tikrai nebeturiu, bet jeigu pardaviau žaidimą, kurį buvau 3 kartus perėjęs nuo pradžios iki galo, arba filmą du kartus peržiūrėjau ir tada pardaviau, tai išeina taip, kad gavau tą produkciją nemokamai.
DJ_LFS 2010-12-27 01:11
o kodel tas pats kompiuteris mokyklai, biurui ar namam kainuoja tiek pat? juk gi galetu gamintojai mokyklom juos uz dyka atidavinet, is firmu prassyt 10k uz kompa, na o is namu vartotoju po 1k lt?
lygiai ta pati logika, bet nelogiska
ir dar prie to pacio, suprantu kad softu gamintojai i kainas itraukia tos programos pagaminimo islaidas, gi programeriams reik moket ir t.t. bet tada uz lygiai ta pati turi daryt ir procesoriu, pagrindiniu ploksciu, kietu disku ir kitu komp daliu gamintojai, nes i ju kuryba kartais ir milijardai investuoti buna, o dabar ima tik uz to produkto pagaminima ir transportavima, o programine iranga jau sukurta gamykloj stampuoti pora centu tekainuoja, o kai kurie is vis jau kaip "ora" pardavineja tik koduka pasako, softa parsisiusk is ten ir ten, ivesi koda aktyvuosi, sumokek 1000
Zodziu bet kokios programines irangos kaina turi nesiekti 100lt, nes kitaip cia jau gaunasi oro pardavinejimas
blizzard 2010-12-27 09:57
reiktų pritart, jeigu belenkiek kopijų galima padaryt už dyką ir jas po to pardavinėt, tai gaunasi tas pats kas pardavinėt orą.. dėl tokio dalyko turėtų automatiškai krist ir prekės vertė.
O ir pats faktas kad įmonės, mokykloms ir vartotojams yra skirtingos programos kainos parodo kad tie kurie pardavinėja visiškai nesuka galvos už kiek parduoti... ko nepasakysi apie realias prekes kuomet gamintojas nustato tokią kainą kuri jam atpirktų gamybos išlaidas.
KeeperMustDie 2010-12-27 10:27
Skeleton 2010-12-27 19:48
Oi kaip tu klysti
Už fizinį iPhone surinkimą gamykla Kinijoje gauna berods 4 USD nuo vieno telefono.
Didžioji dalis pinigų perkant hi-tech įrangą irgi išleidžiama intelektinei nuosavybei.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kalėdų staigmena: LANVA užsimojo užblokuoti prieigą prie „Linkomanijos“, eilėje – kitos „torrent“ svetainės