5 priežastys, kodėl vartotojai šalina programas iš savo kompiuterio  (5)

Jeigu užsiimate programinės įrangos kūrimu ir jūsų klientai yra paprasti piliečiai, kurie gali patys spręsti, ar diegti jūsų programas, tai turite kariauti dėl jų pasitikėjimo. Turite skaičiuoti ne tik kiek vartotojų įdiegia jūsų produktą, bet ir kiek pašalina.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Maža to, būtų gerai sužinoti, kodėl jie taip daro, kad galima būtų ateityje tobulinti produktą. Kompanija „DeskMetrics“, stebėdama įvairios programinės įrangos diegimo procesus, pateikė savo penketuką priežasčių, kodėl žmonės dažniausiai pašalina programas iš savo kompiuterio.

  1. Senokai programos nenaudojau, tai gal ji ir nereikalinga
    Jeigu jūsų kuriama programa turi labai didelį „pašalinimo procentą“, tada, turbūt, ji vartotojams nepakankamai naudinga. Ir tai yra reikšminga problema. Ką galėtumėte padaryti – tai suprasti savo potencialių klientų poreikius, ir kokias funkcijas iš jūsų programos jie naudoja dažniau ar rečiau. Tokia informacija gali būti surenkama, pasitelkiant analitines programas, ir tai padės jums atrasti būdus, kaip pagerinti jūsų produktą.
  2. Turiu seną kompiuterį, kuris „nebepaveža“
    Technika turi savybę gesti arba senti. Ir jeigu kompiuterio atnaujinimui žmogus pinigų neturi arba iš principo nenori to daryti, tai riboti techniniai ištekliai gali tikrai nulemti dalies programų pašalinimą. Jeigu jūsų programa pateks į tą kategoriją, tai vėlgi kažkiek susiję su prieš tai išdėstytu punktu apie naudingumą. Aišku, čia jau keliamas labai aukštas reikalavimas – tapti viena naudingiausių programų vartotojui, kad jis net nepagalvotų jos atsisakyti, arba mažinti programos „suvalgomus“ kompiuterio išteklius. Bet būtent to reikia siekti. Šiuo požiūriu tiesiog stenkitės, kad reikalavimai klientų kompiuteriui būtų kuo mažesni.
  3. Programa veikia per lėtai ar „stabdo“ kompiuterį
    Netgi jeigu vartotojo kompiuteris yra pakankamai geras, yra tikimybė, kad žmogus bus išlepintas. Pripratęs, kad visos programos „skraido“, ir jeigu jūsų produktas neatitiks to reikalavimo, tai gali būti priežastis pašalinimui. Pavyzdžių nereikia ieškoti toli – viena iš priežasčių, kodėl interneto naršyklių rinkoje vyksta pasikeitimai, yra tai, kad „Firefox“ tapo „per sunki“ ir gali naudoti ir kelis šimtus megabaitų RAM atminties ar net daugiau, „Chrome“ šiuo atveju pranašesnis. O ir tos pačios antivirusinės programos – juk vienas iš pasirinkimo kriterijų yra, kad nestabdytų kompiuterio darbo ir „neįkyrėtų“. Tai pagalvokite, ar jūsų konkurentai šiuo atžvilgiu neturi pranašumo prieš jus, ir nepamirškite, jog situacija programinės įrangos rinkoje kinta kasdien.
  4. Programa neveikia arba veikia su klaidomis
    Jeigu jūsų programa turi klaidų savo programiniame kode, arba pateikia nekorektiškus rezultatus, arba – dar blogiau – pradangina kokius nors svarbius duomenis, tai tada nesitikėkite, kad ilgai išsilaikysite rinkoje. Kai kuriais atvejais klaidos yra nežymios ir atleistinos, bet tai vis tiek erzina. Klaidų taisymas ir stabilus veikimas yra bene elementariausi reikalavimai bet kokiai IT sistemai, bet konkrečiu atveju viskas priklauso nuo sistemos duomenų „jautrumo“ ir konkurencijos lygio rinkoje. Sakykime, toje pačioje interneto naršyklių sferoje žmonės yra dažnai pripratę prie tam tikros naršyklės, ir jeigu kokį kartą-kitą ji „nulužta“ ir reikalauja perkrovimo, tai dažniausiai nėra didelė tragedija. Bet jeigu kokia nors buhalterinės apskaitos programa pateikia neteisingus duomenis arba – dar blogiau – neteisingai įvykdo pinigines operacijas, tada jau gali kilti didelis skandalas.

  5. Sunku suprasti, kaip naudotis programa
    Net jeigu programos idėja yra labai gera ir puikiai realizuota, tai bus naudinga tik tada, kai žmonės nesunkiai supras, kaip naudotis programa. Taigi, jeigu sudėtinga surasti kažkokią funkciją ar suprasti kokią nors informaciją jūsų programoje, yra didelė pašalinimo tikimybė. Šiuo atveju apgalvokite „patogumo naudoti“ (angl. usability) aspektą, vėlgi tas pačias dažniausiai ar rečiausiai naudojamas funkcijas (prisiminkite „Office 2007“ radikalų atnaujinimą), ir pasirūpinkite tinkama pagalbos sistema.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: SkaitykIT
SkaitykIT
(0)
(0)
(0)

Komentarai (5)

Susijusios žymos: