Šiuolaikinio meno muziejuje eksponatais taps kompiuteriniai žaidimai (1)
Ar kompiuteriniai žaidimai – meno forma? Niujorko šiuolaikinio meno muziejus mano, kad taip. Nuo kovo keli žaidimai taps muziejaus kolekcijos dalimi. Muziejus įsigijo 14 vaizdo žaidimų, o netrukus šią kolekciją tikisi išplėsti iki 40-ies, teigia Paola Antonelli, muziejaus Architektūros ir dizaino departamento vyresnioji kuratorė.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai bus nauja meno kūrinių kategorija muziejaus kolekcijoje, kuri ateityje augs, pranešime teigia muziejus.
Pirmieji įsigyti žaidimai, kuriuos visuomenė galės pamatyti kuo kitų metų kovo – „Pac-Man“ (1980), „Tetris“ (1984), „Another World“ (1991), „Myst“ (1993), „SimCity 2000“ (1994) ir „The Sims“ (2000), o taip pat „vib-ribbon“ (1999), „Katamari Damacy“ (2004), „EVE Online“ (2003), „Dwarf Fortress“ (2006), „Portal“ (2007), „flOw“ (2006), „Passage“ (2008) ir „Canabalt“ (2009).
P. Antonelli manymu, kompiuteriniai žaidimai – neabejotinai menas, tačiau jie taip pat dizaino pavyzdžiai. „Žaidimai atrinkti kaip išsiskiriantys sąveikos dizaino pavyzdžiai“, – teigė ji.
„Ekspozicijos tikslas – ne tik pabrėžti kiekvieno žaidimo vizualinę kokybę ir estetinę patirtį, bet ir daugybę kitų aspektų, pradedant kodo elegancija, baigiant žaidėjo elgesio dizainu“, – muziejaus tinklaraštyje rašė ji.
Muziejus taip pat norėtų įsigyti vieną pirmųjų žaidimų „Spacewar!“ (1962), o taip pat „Pong“ (1972), „Super Mario Bros“ (1985 ir „Street Fighter II“ (1991).
Jei žaidimai trumpi, muziejaus lankytojai galės juos sužaisti iki galo. Ilgesniems žaidimams bus parengtas interaktyvus demonstravimas, leisiantis juos žaisti ribotą laiką.