Dirbtinio intelekto ir žmogaus proto sąjunga – jau ir Facebook sistemoje (0)
Skaitmeninius asistentus jau pristatė kompanijos „Apple“ (Siri), „Microsoft“ (Cortana), „Google“ (Now) bei „Amazon“ (Echo). O dabar šią strategiją pasirinko ir „Facebook“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dirbtinio intelekto pagalbininkų gretas papildė programa pavadinimu „M“, tapusi „Messenger“ „priedu“. Vis dėlto tam tikrų skirtumų, lyginant su kitomis sistemomis, yra. Priešingai nei ankstesnės programos, „Facebook“ sistema „M“ nėra paremta vien skaitmeninėmis galimybėmis. Tai – mašinų potencialo ir žmogiškos pagalbos derinys.
„M“ unikalumas slypi ypatingose asistavimo paslaugose. Kadangi dirbtinį intelektą prižiūri žmonės, rūpinimasis klientais žengia į kitą, aukštesnį, lygį. Žmonės bendrauja ne tik su autoatsakikliais, bet su ir darbuotojais, galinčiais išspręsti jų problemas, o dėl techninių aspektų tobulumo bei dirbtinio intelekto potencialo, kiti procesai tampa aktyvesni bei spartesni.
Pavyzdžiui, ši „sąjunga“ leidžia paslaugoms teikėjams (šiuo atveju „Facebook“) atlikti užsakymą vietoj sistemos naudotojo (algoritmai išanalizuoja, darbuotojai patikrina, o vartotojas – gauna). Kaip gali pakrypti tokio veiklos modelio taikymas ateityje – nuomonės skiriasi.
Pasak kompiuterijos mokslo profesoriaus, Sterlingo universitete, Leslie Smith, Facebook turi neįtikėtino dydžio duomenų bazes, kuriose saugoma kontekstinė informacija apie vartotojo pomėgius bei pageidavimus. Būtent šios duomenų bazės, jeigu sistema „įsitvirtintų“, taptų pagrindiniu informacijos šaltiniu „M“ algoritmams. Straipsnio autorius teigia, kad duomenų bazėse saugoma informacija būtų ypač naudinga tokiu atveju, kai dvi komunikuojančios šalys (pirkėjas ir gavėjas) yra Facebook platformos vartotojos.
Vis dėlto idėjinė technologijos evoliucija reikalauja itin pažangios dirbtinio intelekto sistemos, galinčios perprasti nuotaikas, emocijas, ketinimus ir prasmę vartotojo parašytuose tekstuose. Kol kas algoritmai nėra pajėgus tai padaryti.
Tačiau nepaisant siekiamo pagalbos teikimo, vis dažniau kyla klausimas, ar tokia technologija nepažeistų vartotojų teisių ir neskatintų kitų negatyvių veiksmų? „Facebook“ pranešimų departamento viceprezidentas ir „M“ plėtros vadovas David Marcus neigia negatyvius sistemos aspektus ir patikina, kad be aiškaus vartotojo sutikimo algoritmas negalėtų imtis jokių veiksmų.
Verta paminėti ir tai, jog paslaugų teikimo sąrašas, kurias „M“ galėtų atlikti automatiškai yra pakankamai trumpas. Daugumai veiksmų būtinas žmogaus darbas. Darbuotojai reikalingi tam, kad sunaikintų dirbtinio intelekto kalbos ir bendro suvokimo spragas, be to, kad patikrintų pirkimo patikimumą.
Vis dėlto apžvalgininkas Leslie Smith mano, kad nors „M“ idėja siekia mokytis tinkamo elgesio motyvų suvokimo, susiejant vartotojo tikslą ir „Facebook“ kompanijos darbuotojų sprendimo pasiūlymą, dirbtinis intelektas kol kas nėra pasiruošęs absoliučiai pakeisti žmones. Visgi tikėtina, kad ateityje „M“ taps absoliučiai autonominiu virtualiu asistentu, kuriam nebereikės žmogaus pagalbos.