Lietuviai sukūrė XXI amžiaus pasaką, kuri „App Store“ pateko tarp lyderių  (8)

Visos pasakos, kaip ir knygos, turi aiškią pradžią, pasakojimą ir pabaigą. Tik ne „Sliekas Bevardis“: ši interaktyvi lietuviška pasaka turi daugybę skirtingų pabaigų, o jos eigą lemia patys skaitytojai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Tai buvo savotiškas meninis projektas – pažiūrėti į pasaką kitu kampu“, – teigė knygos-programėlės autorius Gediminas Cibulskis.

Dvejus metus jo ir penkių kolegų laisvalaikiu kurta programėlė mobiliųjų aplikacijų parduotuvių „lentynas“ pasiekė tik prieš savaitę ir jau šovė į lyderių gretas. Savaitgalį „Sliekas Bevardis“ tapo antra pagal populiarumą mokama programėle tarp Lietuvos „App Store“ vartotojų.

Valdo skaitytojas

Idėjos ir pačios pasakos autorius G.Cibulskis teigė norėjęs išbandyti naujas pasakojimo galimybes ir būdus, kuriuos suteikia išmanieji įrenginiai.

„Prieš kelis šimtus metų niekas pasakų taip nekurdavo, kad eigoje klausytojai rinktųsi, kaip ji turi tęstis toliau. Anksčiau tai buvo neįmanoma, o dabar galima atiduoti iniciatyvą žmonėms“, – sakė G.Cibulskis.

Lietuviškų programėlių vaikams trūksta, o interaktyvių pasakų beveik nėra – dažniausiai tai būna tiesiog populiarios knygos, pritaikytos elektroninei erdvei, arba žaidimai. G.Cibulskiui knietėjo sukurti šį tą kitokio: jis parašė pasaką su daugybe skirtingų eigų. Kaip ji klostysis ir pasibaigs, sprendžia patys skaitytojai.

Pasakojimo metu, pagrindiniam herojui susidūrus su dilema, skaitytojai turi pasirinkti, kuri Slieko charakterio pusė turėtų priimti sprendimą.

Pirma stotelė

Pačią pasaką G.Cibulskis teigia parašęs per maždaug mėnesį, tačiau kiti darbai užtruko. Vien dizaineris Ramūnas Caronkus, kuris animavo ir programavo „Slieką Bevardį“, suskaičiavo dirbęs daugiau nei 400 valandų. Kadangi kūryba vyko po darbo ar savaitgaliais, mobiliosios aplikacijos išleidimas užsidelsė – ji dienos šviesą išvydo tik praėjus dvejiems metams.

Anot G.Cibulskio, programėlė tinka įvairaus amžiaus vaikams. Patys mažiausieji gali klausytis įgarsinto pasakojimo ir mėgaujasi spaudydami įvairiausius veikėjus ekrane bei matydami, kaip jie atgyja. Vyresni ją gali skaityti patys ir nuspręsti, kokį pasirinkimą turėtų priimti kiekvienoje situacijoje.

Mokamą aplikaciją nusprendęs išleisti kūrėjas teigia, kad Lietuva – tik pirma stotelė. „Lietuvoje mūsų tikslas yra paskleisti žinią, pasitikrinti, kokios žmonių nuomonės, idėjos, atsiliepimai ir pasiūlymai. Vėliau bandysime išleisti užsieniečiams skirtas versijas kitomis kalbomis, pvz., anglų ar ispanų“, – sakė G.Cibulskis.

Galima išbandyti

Programėlę galima atsisiųsti iš „Apple App Store“ ir „Google Play“ programėlių parduotuvių – ją rasite paieškoje įvedę pavadinimą „Sliekas Bevardis“. Įsidiegę nemokamą („Lite“) programėlės versiją vartotojai galės naudotis visomis jos galimybėmis iki pirmojo pasirinkimo – po jo bus pasiūlyta įsigyti pilną versiją.

Pasakos skaitytojai gali apsilankyti daugiau nei 20 dailininkės Aušros Kiudulaitės nupieštų scenų su įvairiais veikėjais, augalais ir daiktais.

Laidų vedėja Renata Šakalytė-Jakovleva įgarsino net 11 skirtingų personažų: nuo visų keturių Slieko charakterio pusių iki Mažiausios gėlelės iš lysvės kampo. Garsus muzikantas, garso režisierius Meinardas Brazaitis ne tik pasirūpino pasakotojos garso įrašų kokybe, bet ir pats įsikūnijo į Paukščio personažą.

Dizaineris Ramūnas Caronkus rūpinosi animacija, programavimu ir pasakos-programėlės dizainu. Todėl paspaudus ant paveiksliukų jie atgyja: žuvys ima nardyti, uodai – skraidyti, o žibintai – kratyti savo galvas. Jam padėjo IT specialistas Giedrius Žiura.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Gediminas Gasiulis
(22)
(0)
(22)

Komentarai (8)