Baikščius pirkėjus privilioja kaina, o vėliau jie grįžta dėl patogumo: bene didžiausia lietuviška el. parduotuvė apie savo patirtį ir pamokas ()
Internetinės prekybos užuomazgos Lietuvoje prasidėjo nuo atsargių planų internetu pardavinėti mobiliuosius telefonus ir kitą įrangą. Tačiau per pastarąjį dešimtmetį technologijos ir rinka patobulėjo taip, kad e. prekyba linksta į pačių įvairiausių prekių, įskaitant ir telefonus, pardavimą pasitelkus mobiliąsias programėles, t. y. per išmaniuosius telefonus. Ir tokia tendencija, pasak rinkos atstovų, tik stiprės.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Mobilieji telefonai po dešimties metų tikrai taps pačiu svarbiausiu e. prekybos kanalu ir kiekvienas pirkėjas galės turėti po parduotuvę savo kišenėje“, – sako „Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys, prasitardamas, kad ir „Pigu.lt“ tarp artimiausių investicijų numatė daugiau dėmesio skirti prekybai pasitelkus mobiliąsias programėles.
Mobilieji telefonai buvo ta prekė, kuria „Pigu.lt“ iš pradžių planavo remti visą savo verslą, tačiau prieš dešimtmetį internetu perkančių lietuvių dalis buvo labai maža, siekė vos apie 7%, tad todėl tokios minties buvo atsisakyta.
Pradėta prekiauti įvairiomis prekėmis, pirmiausia, įvairia įranga, elektronika. Pavyzdžiui, pirma iš e. parduotuvės įsigyta prekė buvo kietasis išorinis diskas, antra – 168 MB USB laikmena.
Dabar rinkoje tokios talpos laikmeną net rasti būtų net sudėtinga, mažiausia parduodama talpa siekia bent 4GB. Dabar internetu galima išsirinkti ir įsigyti net virtuvės baldų komplektą.
Pasak D. Liulio, per pastaruosius metus sparčiai pasikeitė daugelis e. prekyboje taikomų technologijų, atsivėrė galimybės taikyti patogesnius atsiskaitymo būdus, kur kas greičiau pristatyti prekes.
Jau dabar galima per mobiliąsias programėles prisijungti prie savo profilio, naršyti, užsakyti prekes ir atsiskaityti už jas mokėjimo kortele, elektronine bankininkyste, grynaisiais pinigais gavus užsakytas prekes, pavedimu ar lizingu.
Vartotojui tai reiškia pastebimai sutrumpėjusį laiką, kurį reikia skirti apsipirkimui, ir patogumą, nes nereikia taikytis prie vieno griežto būdo atsiskaityti. O patogumas perkant šiandien jau dažnai nurungia net ir mažesnės kainos kriterijų.
„Stebint priežastis, kodėl žmonės perka internetu, matome, kad tarp svarbiausių yra įvardijama galimybė sutaupyti laiko, apsipirkti bet kuriuo metu, galimybė gauti prekes į namus. Kaina – tik viena iš priežasčių.
Tai yra brandžios rinkos požymis. Kai žmonės pradeda pirkti internetu, dažniausiai susidomi tik kaina. Pirkdami jie mato riziką, bet rizikuoja išbandyti e. prekybą dėl kainos. Bet vėliau sprendimą pirkti jau nulemia patogumas ir kita“, – sako D. Liulys.
Netolimoje ateityje, pasak D. Liulio, technologijos dar patobulės. Jau dabar yra galimybių pasimatuoti drabužį internetu, t. y. kuriami įrankiai, kurie leidžia įsitikinti, kad konkreti prekė žmogui tikrai tiks. Jau atliekami ir bandymai, kaip internetu atpažinti kvapus.
Prognozuojama, kad 2027 m. ir Lietuvoje prekes internetu jau užsakys išmanieji prietaisai, šaldytuvai, skalbyklės, spintos, o pasitelkus dronus ir kitus naujus būdus transportuoti, prekės visoje Lietuvoje pirkėjus pasieks vos per tris valandas.