Europos Komisija imasi sankcijų prieš Didžiąją Britaniją dėl oro taršos (1)
Prieš savaitę Europos Komisija ėmėsi teisinių veiksmų prieš Didžiąją Britaniją, kuriai nepavyko sumažinti azoto dioksido išmetimo į aplinką, siekiant neviršyti Europos Sąjungos nustatytos normos. Maža to, kelios kitos šalys taip pat rizikuoja užsitraukti Europos Komisijos nemalonę.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pagrindinis azoto dioksido (NO2) šaltinis – automobilių dyzeliniai varikliai. Šie teršalai gali sukelti astmą ir kitas kvėpavimo takų bei plaučių ligas. „Oro užterštumas lemia beveik 4 200 priešlaikinių mirčių Londone (kiekvienais metais),“ sako Jenny Jones – Žaliųjų partijos atstovė Londono Asamblėjoje. Pagrindiniuose keliuose, esančiuose Čelsio rajone ir Londono mieste, oro užterštumas viršija leistiną normą.
Daug šalių yra viršiję oro užterštumo normas, nustatytas Europos aplinkos agentūros (EAA) Kopenhagoje, Danijoje. Europos Komisija nusitaikys į jas vėliau. „Mes atliekame tyrimus Prancūzijoje, Danijoje, Švedijoje, Rumunijoje ir Olandijoje,“ sako Europos Komisijos atstovas. „Pažeidimai yra sekami ir fiksuojami.“
Didžioji Britanija yra baudžiama pirmoji, nes labiausiai atsilieka nuo užsibrėžtų tikslų. Europos Sąjungos narės per 2010 metų susitikimą susitarė įgyvendinti tam tikrus tikslus. Nors šiems tikslams buvo skirti 5 papildomi metai, tačiau Didžioji Britanija nespės jų įgyvendinti.
„Didžioji Britanija yra vienintelė valstybė iš kurios nesitikima, kad oro užterštumas sumažės iki nustatytos ribos iki 2025 metų Londone ir iki 2020 metų kitose 15 zonose Didžiojoje Britanijoje,“ sako Europos Komisijos atstovas. „Kalbant apie NO2 neigiamą poveikį gyventojams, Londonas pirmauja tarp visų Europos Sąjungos miestų ir labiausiai atsilieka, mažindamas šį poveikį.“
Smogo mažinimas
Didžiosios Britanijos aplinkos, maisto ir kaimo reikalų departamentas (DEFRA) šiuo metu svarsto kokių priemonių imtis. Per du mėnesius jie turi atsakyti Europos Komisijai. „Mes norime bendradarbiauti, tačiau taip sieksime ir tam tikrų nuolaidų,“ sako DEFRA atstovai.
Europos aplinkos agentūra teigia, kad geriausias šios problemos sprendimo būdas yra eismo ribojimas. Taip sumažės ne tik NO2, bet kitų kenksmingų dalelių kiekis.
„Eismo ribojimas ir transporto priemonių skaičiaus mažinimas yra efektyviausia priemonė, siekiant sumažinti smogą. Be to, reikia skatinti naudojimąsi viešuoju transportu, važinėjimą dviračiu bei išmetamųjų dujų filtrų įdiegimą automobiliuose,“ sako Alberto Gonzalez Ortiz iš EAA.
DEFRA sako, kad Didžioji Britanija jau dabar finansuoja šias priemones, skirdama 900 mln. £ oro užterštumą mažinančių priemonių įdiegimui transporto priemonėse, 2 milijardus £ – traukinių linijų elektrifikavimui bei 107 mln. £ – dviračių transporto skatinimui.
Parengta pagal:
http://www.newscientist.com/article/mg22129582.100-european-commission-sues-uk-over-polluted-air.html