Mygtukas automobilyje, kuris gali išgelbėti gyvybę. „Nedaug vairuotojų žino apie šią funkciją“  (1)

Šiuolaikiniuose automobiliuose vis rečiau matome tradicinį „rankinį stabdį“, t. y. mechaninį stovėjimo stabdį, kuris dešimtmečius buvo valdomas rankine svirtimi arba kojiniu pedalu.


Elektroninis stovėjimo stabdys
Elektroninis stovėjimo stabdys
© Kārlis Dambrāns, CC BY 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2013_Volkswagen_Golf_Variant_(10186100644).jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šiais laikais beveik visuose šiuolaikiniuose automobiliuose sumontuotas elektra valdomas stovėjimo stabdys, atpažįstamas pagal mygtuką arba mažą svirtelę su stabdžių simboliu, dažniausiai esančiu centrinėje konsolėje. Tačiau tik nedaugelis vairuotojų supranta, kad daugeliu atvejų jis turi paslėptą funkciją, galinčią išgelbėti gyvybes.

Elektroninis stovėjimo stabdys atlieka visas klasikines funkcijas, pavyzdžiui, riedėti automobiliui nuokalnėje. Jis veikia paprastai – paspaudus mygtuką arba paspaudus jungiklį, dažnai automatiškai, jei automatinio sulaikymo funkciją galima pasirinkti transporto priemonės meniu arba naudojant papildomą mygtuką.

Paslėpta elektroninio stovėjimo stabdžio funkcija

[Vokietija] Tik 26,03€! Nuostabus dronas. 4K, su 3 baterijomis, APP ir kt. Ribotas kiekis (Video, „YLR/C S65“)
6165

Fantastiškai žema kaina

Iš Vokietijos, kas tokiems dronams būna labai retai

Greitas ir saugus pristatymas

Puikių galimybių dronas

Išsamiau

Daugelis vairuotojų nežino papildomos stovėjimo stabdžio jungiklio funkcijos. Šiuolaikinis elektromechaninis stovėjimo stabdys siūlo avarinio stabdymo funkciją, kuri gali išgelbėti gyvybes kritinėse situacijose. Kai įjungiama vairuojant, sistema atpažįsta tai kaip avarinį stabdymą ir imasi atitinkamų veiksmų. Siekiant išvengti galinių ratų užsiblokavimo ir potencialaus slydimo, visi keturi ratai periodiškai stabdomi naudojant ABS sistemą.

Kai tik transporto priemonė juda didesniu nei ėjimo greičiu, valdiklis daro prielaidą, kad vairuotojas sąmoningai nori atlikti avarinį stabdymą. Sistema atpažįsta avarinę situaciją ir reaguoja ne tik galiniais stabdžiais, bet ir inicijuoja visišką visų keturių ratų stabdymą. ABS ir ESC sistemos užtikrina maksimalų stabilumą ir saugumą. Priklausomai nuo automobilio modelio, avariniai žibintai taip pat gali įsijungti ir įspėti kitus eismo dalyvius. Transporto priemonė yra kontroliuojamai stabdoma iki visiško sustojimo.

Avarinio stabdymo funkciją gali įjungti ir keleivis

 

Kritinėse vairavimo situacijose nežinoma elektroninių stabdžių funkcija gali veikti kaip gelbėjimo sistema. Pavyzdžiui, staiga kilus grėsmei arba kai vairuotojas yra neveiksnus, keleivis turi galimybę įjungti avarinį stabdymą stovėjimo stabdžio mygtuku. Tai gali būti tikras išsigelbėjimas, kai transporto priemonės vairuotojas dėl sveikatos staiga netenka sąmonės ar netenka galimybės vairuoti.

Apsauga pagrindinės stabdžių sistemos gedimo atveju

 

Ši funkcija taip pat suteikia papildomą apsaugą pagrindinės stabdžių sistemos gedimo atveju. Sugedus standartiniam stabdžiui, elektroninis stovėjimo stabdys gali veiksmingai sustabdyti transporto priemonę ir užkirsti kelią galimam susidūrimui ar avarijai.

Informacijos apie šią saugos funkciją galite rasti savo transporto priemonės vadove, paprastai skyriuje, skirtame stovėjimo stabdžiui. Su šiais patarimais verta susipažinti ir netgi pasidalinti su artimiausiais ir dažniausiai pasitaikančiais keleiviais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(24)
(3)
(21)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)