Kinijos turgelio stebuklai: iš koto verčiančios planšetinių kompiuterių kainos bando paneigti visas rinkos prognozes ()
Daugelis analitikų ir didieji rinkos žaidėjai pripažįsta – planšetinių kompiuterių rinka traukiasi. Analitikų atlikti tyrimai aiškiai parodo, kad planšetinių kompiuterių pardavimai yra gana skaudi tema tiek „Apple“, tiek „Samsung“, tiek „Lenovo“: gamintojai tiesiog priversti kiekvienais metais stebėti mažėjančias pardavimų kreives.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dauguma užsienių apžvalgininkų sutinka, kad planšetiniams kompiuteriams įsitvirtinti rinkoje bene labiausiai trukdo planšetų kaina, neatitinkanti jų funkcionalumo. Žinomiausios kompanijos, tokios kaip „Apple“ ir „Samsung“, siekdamos išlaikyti savo pelną, planšetus pardavinėja pakankamai brangiai, ypač įvertinant tai, jog kol kas pirkėjui vis dar negali garantuoti nešiojamam kompiuteriui prilygstančio funkcionalumo. Tad nekeista, jog planšetus dažnai pakeičia išmanieji telefonai – jie vis tiek dažniausiai po ranka, o dauguma telefonų turi santykinai didelę ekrano įstrižainę, kurios pakanka patogiam naršymui po internetą ir kitiems nesudėtingiems darbams. Žinoma, tikro planšeto jie neatstoja, bet kai nėra protingos kainos variantų, jau verčiau apsieiti vien tik su telefonu.
Štai čia nišą ir mato Kinijos gamintojai ir pardavėjai – jie tvirtai tiki, kad pigūs planšetiniai kompiuteriai neabejotinai bus patrauklus priedas prie telefono ir tokiais pasiūlymais susigundys daug pirkėjų. Tai patvirtina tiek sparčiai besiplečiantis planšetinius kompiuterius gaminančių Kinijos bendrovių sąrašas, tiek nuolatos elektroninių parduotuvių organizuojami įvairių planšetų išpardavimai. Žinoma, kinai pirkėjų dėmesį bando patraukti ypatingai žemomis kainomis. Pavyzdžiui, akcijinių išpardavimų metu kai kuriuos „Android“ planšetinius kompiuterius galima įsigyti vos už 50 JAV dolerių.
Tuo tarpu pasiryžus kiek didesnei investicijai asortimento įvairovė gali dar labiau nustebinti. Akcijos metu apie 90 JAV dolerių kainuojantys 7 ar 8 colių planšetiniai kompiuteriai gali turėti 3G ryšio modulį, o kas įdomiausiai kartais taip pat būna parduodami su dvejomis („Windows 10“ ir „Android“) iš karto įdiegtomis operacinėmis sistemomis.
Įdomiausia yra tai, kad Kinijos rinka ir jų elektroninės parduotuvės su pagrindiniais rinkos žaidėjais jau konkuruoja ne tik kaina, bet ir kokybe. Pavyzdžiui, tokių gamintojų kaip „Onda“, „Chuwi“ ar „Teclast“ planšetiniai kompiuteriai dabar dažniausiai būna aprūpinti „Cherry Trail“ architektūros „Intel“ procesoriais, turi 4 GB operatyviąją RAM bei 64 GB vidinę ROM atmintis ir taip pat išsiskiria dėl savo 10,1 colio įstrižainės WUXGA raiškos (1920 x 1200) ekranų. Įprastai tokių kiniškų planšetinių kompiuterių kaina svyruoja 270 – 300 JAV dolerių ribose, tačiau esant iškirtiniems pasiūlymams daugumą jų galima įsigyti kur kas pigiau.
Be to, pelningos Kinijos elektroninės parduotuvės vis dažniau nori savo logistikos sandėlius atsidaryti ir Europoje. Tai įneša nemažai naujų vėjų, nes pigūs ir santykinai patikimi kiniški planšetiniai kompiuteriai pirkėjams nuo šiol jau gali būti pristatyti pastebimai greičiau nei buvo įprasta anksčiau. Ar ši strategija pasiteisins - pamatysime per artimiausius kelis metus.