Ko vertas pirmasis robotas humanoidas šeimai – „Alpha 1S“ (Video, Apžvalga)  (1)

„UBTECH Robotics Corp.“, įkurta 2012 metais Kinijoje, yra aukštųjų technologijų įmonė, tyrinėjanti ir vystanti, taip pat skatinanti ir populiarinanti robotus visame pasaulyje. Tai pirma kompanija Kinijoje, nusprendusi sukomercinti robotus humanoidus, paversdama juos prieinamais paprastiems žmonėms.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Korporacija per penkerius metus roboto humanoido „Alpha“ pagrindinių valdymo komponentų ir robotiškos jutiklių sukūrimui išleido 50 milijonų juanių ir išaugo į gerai žinomą tarptautinę kompaniją, tiekiančią humanoidus robotus.

„Alpha 1S“ yra naudojimuisi namuose pritaikytas humanoidas robotas, kuris gali vystytis ir linksminti interaktyviais pasirodymais. Jis suprojektuotas su dideliu tikslumu, kai kalbama apie servo sąnarius ir programinės įrangos redagavimą.

„Alpha 1S“ turi platų pritaikomumą, kaip pramogos, ugdymas, buitis, tyrinėjimai ir t.t. Robotas leidžia naudotojui užprogramuoti jį be kompiuteriui reikalingos programinės įrangos. Judesių seką galima išaugoti programėlėje telefone/planšetiniame kompiuteryje, taip supaprastinat roboto užprogramavimą.

Pakuotė ir komplektacija

Robotas pristatomas didelėje tvirtoje kartoninėje dėžėje stabiliai supakuotas.

Į komplektaciją įeina:

  • „Alpha 1S“ humanoidas robotas
  • Naudotojo instrukcija
  • USB kabelis
  • Įkroviklis
  • Micro SD 128 MB atminties kortelė

alpha-1s-1 alpha-1s-2

Specifikacijos

Tai pirmas pramogai skirtas robotas, kuris su išmaniuoju telefonu/planšetiniu kompiuteriu jungiasi per Bluetooth 4,0, su kompiuteriu – per micro USB kabelį. Programėlė, kurią galima parsisiųsti iš „UBTECH robotic“ puslapio, „Google Play“ ar „App Store“, yra pritaikyta Windows / iOS / Android operacinėms sistemoms.

Robotas yra varomas ARM® Cortex®-M3, 72MHz dažnio procesoriaus. „Alpha 1S“ neturi vidinės atminties, tik išorinę (komplekte pridedama 128 MB micro SD kortelė), kuri gali būti išplečiama iki 32 GB.

Robotas turi pilvo ertmėje įmontuotą ličio jonų 2200 mAh akumuliatorių, kurį įkrauti, kaip nurodo gamintojas, užtrunka iki 2 valandų. Instrukcijoje rašoma, kad „Alpha 1S“ akumuliatorius vidutiniškai turėtų atlaikyti valandą naudojimo, bandant produktą intensyviai naudojant akumuliatorius išsikrovė po daugiau nei dvejų valandų. Robotas gali atlikti ne tik judesius, tačiau ir skleisti garsus per galvoje sumontuotą 3 W mono garsiakalbį.

„Alpha“ serijoje montuojamos Servo motorai, kiekvienas jų turi fiksuotą identifikacijos numerį (ID), kiekvienas iš 16 sąnarių turi savo valdymo kampą ir greitį. Servo motoras – tai uždaras elektros prietaisas, kuris suka ar stumia įrenginio dalis su dideliu tikslumu.

Robotas yra nemažas – beveik 42 cm ūgio ir sveria 1,65 kilogramo.

alpha-1s-specifikacijos

Išorinis dizainas

„UBTECH Alpha 1S“ yra pagamintas iš aliuminio lydinio konstrukcijos, ant kurios sumontuoti termoplastinio polimero Servo technologija grįsti sąnariai ir balti apsauginiai gaubtai. Robotas turi nejudančią galvą, kurioje įjungus mėlyna spalva šviečia akys ir ausys dėl viduje paslėptų LED lempučių. Pakaušyje randame garsiakalbio skylutes.

alpha-1s-3 alpha-1s-4

Aliuminio korpuse slepiasi procesorius, akumuliatorius ir kitos dalys, reikalingos roboto valdymui. Iš torso išeina rankos ir kojos, kurios yra sutvirtintos aliuminio detalėmis, prie kurių prijungti Servo sąnariai ir pavaros, tarp kurių „nutiesti“ laidai, kurie vietomis visiškai atviri, todėl kyla rizika juos nutraukti.

alpha-1s-5 alpha-1s-6

Kiekvienas sąnarys pažymėtas skaičiumi (programavimui), po ratais išgręžiota aliuminio plokštele slepiasi LED lemputės, mirksinčiomis vis kita spalva.

Nugaroje plastiko korpusas yra atsikišęs į priekį; dešiniame viršutiniame kampe yra LED lemputė – įkrovimo metu šviečiantis indikatorius, kuris rodo, kada robotas pilnai įkrautas (iš raudonos spalvos pasikeičia į žalią). Viršutinėje dalyje sumontuotas perkrovimo mygtukas, micro USB jungtis, įjungimo/išjungimo svirtis ir įkrovimo jungtis. Apvertus robotą apatinėje nugaros korpuso dalyje randame micro SD kortelės jungtį ir į komplektaciją įeinančią 128 MB atminties kortelę. Kadangi tai stabili ir nejudanti dalis, naudojantis robotu jį rekomenduojama imti/kelti/sukioti laikant būtent už nugaros korpuso dalies, kad būtų išvengta pažeidimų.

alpha-1s-7 alpha-1s-9 alpha-1s-8

Naudojimas

„Alpha 1S“ išėmus iš dėžutės yra visiškai laisvais sąnariais, juos galima sukioti kiek tai leidžia konkreti dalis. Tačiau vos įjungus mėlynai įsižiebia akys ir ausys, ir robotas staiga atsistoja į vadinamąją „Reset“ arba pradinę poziciją – ištiesia rankas į šonus, suglaudžia ir ištiesia kojas. Jei iki tol jis buvo kaip lėlė, galinti tik sėdėti paremta, įjungtas jis išsitiesia ir gali stabiliai stovėti. Dabar lankstyti jo nebegalima. Paspaudus „Reset/Start“ mygtuką įsijungs pristatomoji programa, į kurią įtrauktas prisistatymas, dainavimas, šokimas, Kung Fu judesių demonstravimas ir t.t. Dabar belieka parsisiųsti išmaniąją programėlę, užsiregistruoti (jei norėsis parsisiųsti demonstracijų, pasakojimų vaikams ir dainų) ir pradėti naudotis šiuo robotu.

Programėlė yra gana paprasta, joje pradžiai yra tik futbolo žaidėjo ir gladiatoriaus judesiai („Gamepad“), kad naudotojas galėtų apžiūrėti, kokie yra baziniai judesiai. Toliau jau galima pačiam programuoti judesius duoti jiems pavadinimus („Create Actions“) ir siųsti į bendrą bazę, iš kurios suteikiama galimybė parsisiųsti ir kitų naudotojų ar gamintojo suprogramuotus judesius – jogos pratimus, pasakas ir istorijas, šokius („Action Square“). Visi jie turi vieną bendrą bruožą – robotas atkartoja jau sukurtus judesius, prie kurių dar ir pridedama muzika, kuri, priklausomai nuo parsisiųsto ar sukurto elemento, groja arba iš pačio roboto, arba iš telefono/planšetinio kompiuterio.

alpha-1s-10 alpha-1s-11 alpha-1s-12

Ko gero įdomiausia dalis yra susijusi su „Create Actions“ skiltimi, kur galima visiškai paprastai programuoti įvairios trukmės judesius. Pradžioje tai padaryti gana sunku, nes reikia priprasti prie to, kad programuojant judesius roboto sąnariai vėl atpalaiduojami, ir jis žaibiškai krenta ant žemės, dėl korpuso svorio praradęs savo statiškumą. Reikia atkreipti dėmesį, kad nors jis laikomas, kol kiekvienas judesys užfiksuojamas programėlėje, tačiau kartojant visą įdiegtą programą gali lengvai nugriūti. Bet tai ko gero įpratimo reikalas, nes įgudus galima užprogramuoti gana plastiškus judesius ar netgi šokti stovint ant galvos. Štai čia pasitarnauja visi 16 Servo sąnarių – po 5 kiekvienai kojai ir po 3 kiekvienai rankai, kurių dėka galima užprogramuoti nuo pritūpimų, atsispaudimų ar aukšto spyrio koja iki kompleksinių judesių, kaip šokiai. Jei pabosta pačiam lankstyti robotą, galima parsisiųsti jau paruoštų judesių.

Kita programa yra skirta kompiuteriui. Parsisiuntus iš gamintojo puslapio „Alpha 1S PC programming software“ ir suinstaliavus „Alpha Robot 1S“ programą galima programuoti iš kompiuterio, jame matant visus 16 sąnarių, veiksmų blokų sąrašą, juostą, kurioje galima judesius derinti prie muzikos. Programa suteikia galimybę rinktis iš jau paruoštų judesių bazės. Pagrindiniame lange sužymėti visi sąnariai (sunumeruoti ir ant pačio roboto) nuo 1 iki 16, ir čia galima rankiniu būdu keisti laipsnius, kokiu kampu reikėtų pasukti sąnarį ir kiek ms turėtų užtrukti šis judesys. Dešinėje pusėje dvejuose paveikslėliuose pavaizduotas robotas (viršuje realus „Alpha 1S“ atvaizdas, žemiau – visi sąnariai, kuriuos galima virtualiai „lankstyti“), kuris vizualiai parodo judesį, kurį nori užprogramuoti. Apatiniame paveikslėlyje koreguojant sąnario sulenkimo laipsnį, viršutiniame atitinkamai pavaizduojama užprogramuota poza, kurią sukinėjant galima apžiūrėti iš visų kampų. Kai kiekvienas norimas sąnarys yra sulenktas taip, kaip norisi, visus duomenis galima surašyti į centrinį langą, o viršutinėje juostoje peržiūrėti judesius, sujungtus į vieną visumą, pritaikyti muziką. Išsaugojus užprogramuotą veiksmą jį galima perkelti į robotą per USB kabelį.

alpha-1s-project2

Galima teigti, kad pačiam lankstyti robotą ir programuoti per telefoną yra įdomiau, nes realiai matai, ką darai, tačiau programuojant per kompiuterį lengviau redaguoti judesių seką, ji yra daug sklandesnė, tikslesnė, judesiai tolygesni.

Kas užkliūna, kad tie judesiai yra tikrai labai triukšmingi, kartais net užgožia iš garsiakalbio grojančią muziką – į vienas kitą besitrinantys sąnariai skleidžia nemažą garsą.

Robotą įsigyti galima www.topocentras.lt

Išvados

Atidarius „Alpha 1S“ dėžę nesitikėjau, kad tai bus ne tik kamuolį spardantis robotas. Tačiau, pasirodo, tai yra interaktyvus žaislas, kurio išnaudojimo galimybės yra labai plačios. Užprogramuojamų judesių spektras gali būti ribojamas tik fantazijos ir supratimo apie kūno fiziką ir pusiausvyrą. Pagrindinis šio roboto uždavinys nėra šokti pagal kažkieno suprogramuotas dainas, jis skirtas kiekvienam, kas domisi programavimu. Viską susumavus, šis daiktas tikrai daro neblogą įspūdį, nes tai protingas žaislas, skirtas ugdymui ir gebantis sudominti bet kokio amžiaus asmenis. „Alpha 1S“ gali judėti kaip tikrai triukšmingas žmogus ir tinkamas programavimo pradžiamoksliui, nes žaidimo kokybė priklausys nuo to, kokį robotą pats susikursi. Deja, pats didžiausias jo minusas ko gero yra kaina – nors ir teigiama, kad šis robotas humanoidas yra prieinamas kiekvienam, bet ko gero ne visi pasirengę sumokėti 450€.

Pliusai:

  • Inovatyvus daiktas, pritaikytas naudojimui namuose.
  • Lankstumas.
  • Grafinis programavimas.
  • Fizinis programavimas.
  • Lengvas naudojimas.
  • Galima parsisiųsti paruoštų judesių/šokių.

Minusai:

  • Kyšantys laidai.
  • Judesių, dainų ir kitų parsisiunčiamų dalykų nėra daug.
  • Gana triukšmingas.
  • Kaina.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technews.lt
Technews.lt
(7)
(7)
(0)

Komentarai (1)

Susijusios žymos: