Skelbiama apie milžinišką „šešėlinio laivyno“ atsiradimą. Užduotis – pagelbėti Rusijai. Tačiau bus problemų – ypač Baltijos jūroje  (1)

Pasaulinės kompanijos formuoja „šešėlinį laivyną“ Rusijos naftai gabenti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Antirusiškų sankcijų kontekste pasauliniai naftos prekiautojai ir tanklaivių kompanijos kuria didžiulį „šešėlinį laivyną“ Rusijos naftai gabenti.

Tuo pačiu metu pagrindiniai naftos rinkos dalyviai vis dar susiduria su klausimu, ar alternatyvių tiekimo grandinių sukūrimas gali išspręsti naftos tiekimo iš Rusijos Federacijos problemą, kad būtų išvengta sukrėtimo dėl žaliavų trūkumo.

Apie tai rašoma agentūros „Bloomberg“ medžiagoje.

Žurnalistai rašo, kad JAV jau kelis mėnesius skambina pavojaus varpais dėl Europos sankcijų Rusijai, kurios gali išprovokuoti tokį šoką. Vašingtonas siekia, kad įmonėms būtų leista teikti ES paslaugas, ypač draudimą, kad būtų išvengta naftos kainų šuolio prieš lapkritį vyksiančius JAV Atstovų rūmų rinkimus.

Agentūros stebėtojai tvirtina, kad didžiąją dalį Rusijos krovinių srauto vykdys sudėtinga ir gana slapta laivų, savininkų, uostų ir saugių eismo juostų grandinė, kurioje dominuos įmonės, vis dar norinčios užmegzti verslo ryšius su Rusija.

Kartu akcentuojama, kad šiems tikslams tanklaivius perkančios įmonės lieka šešėlyje ir neatskleidžia jokių detalių apie sandorius.

„Jei pažvelgsite į tai, kiek laivų per pastaruosius šešis mėnesius buvo parduota neskelbtiems pirkėjams, akivaizdu, kad laivynas kuriamas gabenti Rusijos naftą“, – sakė „Maersk Tankers“ generalinis direktorius Christianas Ingerslevas.

 

Apie tai kalbėjo ir Braemar rinkos tyrimų vadovas Anoop Singh. Anot jo, prieš prasidedant karo veiksmams Ukrainoje smarkiai išaugo neskelbiamų organizacijų, įsikūrusių tokiose šalyse kaip Dubajus, Honkongas, Singapūras ir Kipras, prekyba tanklaiviais.

Ekspertas mano, kad siekiant užtikrinti 4 mln. barelių per dieną Rusijos eksportą į Tolimuosius Rytus, bus suformuotas šešėlinis apie 480 naftos vežėjų laivynas.

Laivai bus išrikiuoti į tam tikrą grandinę, žaliavos bus perpumpuojamos iš vieno tanklaivio į kitą vamzdžiais. Tačiau tokia schema yra susijusi su sankcijų rizika.

Apibendrinant leidinys rašo, kad visos šios operacijos turės logistinių problemų, ypač Baltijos jūroje – pagrindiniame Rusijos eksporto regione. Kai sankcijos įsigalios, Europos jūros beveik neabejotinai bus uždarytos Rusijos eksporto laivybos bendrovei „STS Logistics“.

 

Todėl prekeiviai ieškos tų vandenų ir uostų, kuriems Kremliui netaikomos sankcijos. Tarp jų, pavyzdžiui, yra Gibraltaras ir Sueco kanalas, nors kai kurios bendrovės tuo abejoja, nes šiuos kanalus gali kontroliuoti JK ir Ispanija, kurios riboja prekybą su Rusija.

Primename, kad spalio 19 dieną Indijos vyriausybė paskelbė esanti pasirengusi svarstyti Vakarų šalių siūlymą apriboti Rusijos naftos supirkimo kainas. Pasak ekspertų, Rusijos naftos kainos ribojimas gali smarkiai paveikti Rusijos Federaciją, nes 38 % Rusijos valstybės biudžeto pajamų šiais metais turėtų ateiti iš naftos ir dujų sektoriaus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(11)
(18)
(-7)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)