„Litgrid“ ir KTU pradeda inovatyvius baterijų testus

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

donatasv 2023-09-13 15:05
1. Ličio baterijos išrastos 1976 metais, jų žala gamtai pastebėta vėliau. Įvesti įvairūs draudimai išmest, rūšiavimo suvaržymai ir t.t. tai čia jau nėra jokia naujiena. 2. Kodėl tu nukreipi visą šitą pasakymą mano linkme? Aš ir sakau turime pradėt statyti gamyklas povaliui ir augant kiekiui plėsti, immortal sako priešingai reik kalnų beterijų, kad jas apsimokėtų perdirbti... Baterijų kiekis regiono mastais bus pakankamas, rūšiuojam jau daugiau nei 10 metų gal. Sumetam į dėžutes krautuvėse jas surenka suveža į centrus ir sudegina.... sudegina vien dėl to, kad prieš tai ardymą reikė atlikt rankiniu būdu, o tai buvo brangu ir niekados neatsipirks. Šis mano nurodytas perdirbimo centras yra pirmas mano žiniomis, kuris tai daro automatizuota linija. Per daugiau nei 10 metų pirmas žingsnis šia linkme, kur sumetei bet kokias baterijas ir galutiniam taške gavai išrūšiuotas medžiagas. Tai galima sakyti elektromobiliai įgauna realią žalią spalvą, o ne dar didesnį užterštumą nei vdv gyvenimo gale.
immortallt 2023-09-13 15:41
Elektromobilių akumus pirma naudos antrinėje rinkoje. Tas jau dabar pilnu tempu vyksta. Dabar mūsų gale dauguma dėl kažkokių priežasčių pažeistų elektromobilių akumuliatorių iškeliauja mobilių akumuliatorių pavidalu į Ukrainą. Perdirbti iš visokiausių įrankių, elektronikos ir t.t. daug sunkiau, nei pvz. perdirbti 10 tūkst. to pačio modelio akumuliatorių. Tada kiek kitaip atgavimas vyks. Sudeginus akumuliatorių, metalai niekur nedingsta, nudega polimerai tik.
donatasv 2023-09-13 18:28
Vienas dalykas. Jei elektromobilį ir baterijas deklaruojame kaip žaliąjį rytojų, tai viso šito žalio paveikslo kontekste svarbu ne tai kas sudega ir kas lieka bet tai kas išsiskiria deginant.
immortallt 2023-09-14 08:03
Ar žinai kokie reikalavimai yra emisijoms ir kokie filtrai sudedami? Tuoj ateis į ES reikalavimai pramoniniams objektams išgaudyti ne tik kietas daleles, bet ir susimesti absorbcinius ŠS, kad net garo nemestum. Ar galvoji, kad jei atliekas degini, tai gali mesti į aplinką ką nori ir kiek nori?
donatasv 2023-09-14 09:15
Net ir co2 nusodina?
immortallt 2023-09-14 10:15
CO2 nėra teršalai. CO2 yra ŠESD, šiltnamio efektą sukeliančios dujos, kurios nėra savaime nuodingos. ŠESD kontrolė vyksta per kitą kampą - apmokestinimą. Labai svarbu atskirti taršą ir ŠESD, ir dar patį ŠESD nuo iškastinio ir "atsinaujinantį". Vargu ar kada ŠESD emisijos bus nulis apskritai, nes deginant malkas iš beržo nupjauto elektriniu pjūklu, ištempto elektriniu traktoriumi ir atvežto elektriniu sunkvežimiu, kurių gamyba buvo naudojant 100% AEI elektrą, o žaliavos atsinaujinančios, degant vis tiek išmesi CO2, tik ŠESD pėdsakas bus artimas nuliui. Bet nulio mums pasiekti ir nereikia, reikia leisti gamtai atsistatyti ir iki 20-30% dabartinių antropogeninės veiklos emisijų gamta pati gali sugerti.
donatasv 2023-09-14 10:46
Tai tikslas ir yra co2 emisijos, mažint taršą ir panašiai. Net ir kogeneracinės jėgainės neišvalo visko taip, kad būtų švaru. Išmeta kietųjų dalelių, siunkiųjų metalų tame tarpe ir CO2. Perdirbant malimo, plovimo būdu tarša lieka vandenyje, vandenį jie ten kaip sako suka ratu.
Benediktas 2023-09-14 11:05
Kodėl tu taip nesi susirūpinęs dėl ekologiškumo senų technologijų. VDV pvz. Ir nelygini jų su elektrifikacija - C02 atžvilgiu.
immortallt 2023-09-14 12:03
Ne, tikslų yra daug. Ir vienas iš jų yra CO2 emisijos. Niekur nesakiau, kad dabar reikalavimai yra tokie, kad 0 KD. Bet jei palyginsi kietąsias daleles per pagaminamą šilumos kiekį atliekų deginimo įmonėse ir pvz. individualių namų kvartale paimsi vidurkį, tai net skiedžiant tais, kurie naudoja gamtines dujas, vis tiek gausi blogesnį rezultatą. Nes koks vienas kūrenantis paprastą krosnį ir dar ne per sausiausiomis malkomis, kietųjų dalelių išmes bent 100x daugiau per tą patį energijos kiekį. O jei iš viso naudoja klijuotą medieną, rudas anglis ar pan., tai ir 1000x gali pasiekti. Danijoje prasidėjo įrengimai kaminų, kurie net garo neišmeta. Iki mūsų kol ateis praeis 30 metų turbūt, nes čia jau ekstremalus filtravimas, kurio prasmės nežinau ar yra, kol nepakeitėme viso iškastinio kuro.
donatasv 2023-09-14 12:46
Ką tu čia dabar suvėlei? Tai ką aš čia lyginu? Yra paskaičiuota kiek metų turi važiuoti su EV, kad su EV išliptume į pliusą lyginant CO2 emisijas. Tai jei galų gale gaunam tapatį tai kam vargintis?
Benediktas 2023-09-14 12:48
Tai kur palyginimai? Kaip jie skaičiuoja?
immortallt 2023-09-14 15:14
Galų gale gauname tą patį po ~120k km su dabartiniu elektros mix'u, po 10 metų bus ~80k km, išvysčius perdirbimą ir antrinį panaudojimą bus arčiau 40k km. Elektromobilis intensyviai eksploatuojamas (ne po 8k km į metus) nuvažiuos kol subyrės nuo 500k km iki 2kk km. Lygini per keliamus super aukštus reikalavimus naujoms technologijoms, kurios taip kaip yra dabar jau yra švaresnės, ir jokių reikalavimų esamoms.
donatasv 2023-09-14 18:01
Galėsi važiuot pats su auto kuris prasukęs 500kk. Prisiskaito kosmoso elektromobilis su didesniu svoriu ir apkrovomis atlaikys daugiau nei vdv... tai gal nepradėk burt. Pas elektromobilį vidus nesidėvi? Kėbulas iš titano? Prisiskaitė musko kliedesių kuris žolės apsirūkė ir buri visiems... 15k km 1% 40kwh baterijos talpos nėra. 20k km 60kwh 1% nėr. 25k km 80kwh baterijos 1% nėr. Po pirmų 8k km 5% nėr. Tai kiek tu čia buri su tais 2kk? Iš piršto laužti skaičiai pas tave eilinį sykį.
donatasv 2023-09-14 18:11
Pilnas internetas use google,youtube rasi pakankamai medžiagos.
Benediktas 2023-09-14 18:52
prasideda. Eilinį kartą
donatasv 2023-09-14 18:55
Tai benediktai čia net ir t.lt man rodos šitas straipsnis buvo kur apie 7 metus apskaičiavo reik važiuot, kad pažaliuotų ir eitų toliau švarei ev. Tikrai nekuisiu ir neieškosiu jei tingi pats netikėk.
immortallt 2023-09-14 19:44
Pievos ten buvo, su nerealistiškomis prielaidomis. Kas dėl 500k km, tai dar tdi BMw 7 ar Audi a6 tokius tempia į Lietuvą, iškastruotus ir dūmijančius eksploatuoja ir kažkaip daugumai tinka. Priusai ir su daugiau km atvažiuoja. Prie ko čia Muskas? Bjorną pasižiūrėk.
donatasv 2023-09-14 20:08
Sėkmės važiuojant galėsi lėkt su lavonais. Jei tokias nesamones kliedi tai nėr į ką žiūrėti. Aš tikiu, kad gali ir 5kk pas rusus dar ir dabar žigulių pilna.
immortallt 2023-09-15 08:00
Jei vairuoji kokį tdi kurį nusipirkai su ~200k km, tai pats ir vairuoji tą lavoną. Savo vairuojamo automobilio rida esu tikras, nesiekia dar 200k km, bet ir ne tdi, ir ne limuzino klasės, ir ne 3 litrai. Bjorn'as lavoną vairuoja, nuvažiuodamas per metus daugiau, nei didžioji dalis populiacijos Lietuvoje per 10-metį?
donatasv 2023-09-15 14:50
Kad mašina būtų tik variklis tada taip nediskutuočiau. Bet už to variklio dar stovi krūva komponentų kurie dėvisi...