Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2012-04-19 12:55
Vis dar mulkina zmones 7ct - pasaulyje minimumas 8ct praktiskai. Nematau prielaidu, kodel pas mus turetu buti maziau, nes neturim nei specialistu, nei industrijos.
Atlieku saugojimas visiskai pamirstamas. Dabartine atlieku saugykla gales veikti tik 50 metu. Po to vel is naujo reikes tvarkyti viska. Tegul Hitachi investuoja kaip imone ir pardavineja elektra po to rinkos kaina - momentaliai prapuls.
Strong_Bad 2012-04-19 17:27
kai buvo pasirasyta sutratis, gerai sekmokas uodega raite. Vietoj to, kad eilini karta pasakytu "bus pigiau", jau sako "kaina bus tokia, kokia bus rinkos kaina" ar tai "priklausys nuo rinkos, kas aiskiai pasako, kad nih*ja nebus pigesne ir kainuos tiek kiek nores. Buvusi atomone buvo dovanele ir kastavo tik eksplotacija, o dabar gi reiks ne tik eksplotuot o ir uz savo statyba uzsimoket + dividentai, tai pigesne elektra i logikos remus netelpa paprasciausiai.
blizzard 2012-04-19 18:23
Gerai sakai, visai buvau pamiršęs kad realiai senoji atominė mum nieko nekainavo, todėl ir elektra kainavo pigiau..
Vienu žodžiu visi logiški faktai rodo kad atominė išeis brangiau bet kokiu atveju + nebūsim išnaudoja alternatyvių šaltinių kurie tikėtina būtų pigesni ir sukurtų daugiau darbo vietų vos ne visoje lietuvoje.. (kalbu būtent apie biokurą)
Creatium 2012-04-19 18:57
D Neturim specialistų.. Dar pasakykit, kad neturim ir infrastruktūros, patirties AE valdyme ir t.t.
Juokingai skamba porinimai, jog mokėsim tiek, kiek kažkas norės. Man rodos pamirštat, jog jau 2015 bus jungtys su kitomis šalimis, pilnai įsitrauksim į šiaurės šalių elektros biržą, vėliau ir į visos Europos sąjungos. Tai kaip, jūsų manymu mes būsim priversti mokėt brangiau už savo elektrą, jeigu bus visos galimybės įsigyti elektrą iš kitų šalių?
P.S. Čia gal kiek ne į temą, bet prisiminiau čia pat Uspaskicho protavimus apie SGD terminalą, neva jis ekonomiškai yra visiškai nenaudingas ir iš Rusijos gautume tikrai pigesnes dujas. Nu tai čia su atomine beveik tas pats. Dar pasakykit, kad nereikia tų jungčių, juk iš Rusijos sėkmingai galėsim viską pirkt.
sigun 2012-04-19 19:51
Tai kad jau dabar, kol dar daug nepanaudojamo biokuro, o naudotojų palyginus nedaug, tas tavo biokuras tėra 15-20% pigesnis ne "brangiosios" dujos.
Strong_Bad 2012-04-19 19:53
Taip, bus jungtys ir visa kita ir galesim elektros pirkt uz rinkos kaina BET. Kuriu galu mum tada statyt elektrine ir investuot milijardus? Kad gaut elektros galbut GALBUT keliais centais pigiau,o gal ir tapacia kaina. Gal dabar jauciamas elektros trukumas? Gal planuojama kazkokia daug elektros ryjancia infrastruktura pletot? O gal paprasciausiai pasijuto kazkokiais impotentais uzdare senaja, tai reikia susigrazint potencija. Gal tas "branduoline valstybe" vardas turi neikainojama verte ir reik zutbut susigrazint? "Kaiminystej zada statyt, mum reik perspjaut ir greiciau pastatyt" - nu jopsikmat, kaip mazi vaikai. Dumina akis eilini karta. Siaip ar taip, saukstai po pietu, dabar lieka tik sulaukt tos dienos, ir pamatysim kas ir kaip.
sigun 2012-04-19 20:20
Iš ko pirksi, jei nieko negamini? Nesu tikras ar nuo nepriklausomybės atgavimo buvo bent metai, kai eksporto/importo santykis buvo >1
Vytax 2012-04-19 20:29
Taip. Kasmet už elektros energijos importą iš Lietuvos ekonomikos iškeliauja po kelis milijardus litų.
WWTWO 2012-04-19 22:40
1. . AE statys N metų... Bijau, kad kai jau ją tūrėsim, alternatyvių šaltinių panaudojimas bus pasiekes dar didesnes tobulumo viršūnes... Tad, kad dešimt metų stačius nereikėtų, dar po kelių metų vėl uždarinėt... Be to vis dar neaišku, kokia bus tikroji kaina...Girdėjau gandų, kad reali kaina gali būti netgi brangesnė nei dabar...
7. Nepasitikiu konservatorių argumentais. Iš premjero elgesio man susidarė nuomonė, kad tai jo antikrizinis gelbėjimosi planas... Jis pastoviai pareiškia, kokia bus didžiulė nauda verslui, kiek bus daug įdarbinta bedarbių ir t.t. Bet čia aišku, tokie argumentai tik iškelt elektrinės pliusus prieš žmones.
Nežinau, man susidarė nuomonė, kad visa Lietuva smarkiai abejoja naujuoju projektu. Projektu nedvejodami pasitiki valdantieji ir dar tuom susiję valdininkai...
Žodžiu, aš tai referendume balsuosiu PRIEŠ AE. Būtų įdomu susilaukti argumentų, kurie įtikintų mane persigalvoti...
Analog 2012-04-19 22:55
Referendume balsuoti gali tik pilnamečiai
Creatium 2012-04-20 09:57
Jeigu neklystu, tai viena iš sąlygų norint prisijungti prie bendros Europos sąjungos biržos yra ta, kad tu taip pat gamini elektrą ir ją pardavinėji. Kitaip tariant, norint prisijungt pilnai prie Europos biržos mums reikia turėti savo el. energijos šaltinį, kuriuo galim patys apsirūpinti ir dar parduoti.
Kitas dalykas dėl statybų Lietuvos pašonėje, tai tokie dalykai tėra politiniai žaidimai. Kažin kam tam rajonui reikia tokios elektrinės, kai tos elektros nebus kur dėt? Jie tai gi nepasijungs prie Europos tinklo ir negalės pardavinėt. Mūsų statybų nutraukimas būtų Rusijos laimėjimas prieš mus, taip jie mus ilgiau išlaikytų prie savo Rusijos elektros sistemos (kurioje dabar esame). Jiems gi taip nenaudinga, kad mes atsijungtume nuo jų (pereitume prie Europos), tai jiems pigiau yra fiktyvią elektrinę pastatyt.
Ir trečias dalykas - energijos poreikis didės. Nepamirškime, kad Vokietija uždaro visas savo AE. Iš ko jie manai gaus el. energiją? Iš kosmoso?
Creatium 2012-04-20 10:07
Būčiau premjero vietoje, taip pat norėčiau prastumti šį projektą. Kodėl? Todėl, kad visokie Uspaskichai ir Soc demai taip pūčia miglą visiems į akis dėl "neatsiperkamumo", kad ojojoj. Lygiai dėl tos pačios ir referendumo idėjos. Patys žmonės, greičiausiai, sau pasirašytų nuosprendį. Lygiai dėl tos pačios priežasties norima viską patvirtinti ir pradėti dar prieš naujuosius rinkimus. Nes yra nemaža galimybė, kad lietuviai lips eilinį kartą ant grėblio ir išsirinks kokius socdemus ar rusus, tai tokiu atveju išvis nieko nepasistatysim (nei sgd, nei ae, nei tų pačių net ir atsinaujinančių - garantuotai!).
Ir tavo 6 punktas prieštarauja tau pačiam. Jeigu atsinaujinantys šaltiniai taip tobulėja, tai jų gi neapsimoka statyt dabar, ar ne? Jeigu po 10 metų jie bus tarkim trigubai efektyvesni, tai kam statyt juos dabar, leist pinigus, jeigu galėsim po 10 metų pasistatyt? O tuo tarpu tuos 10 metų toliau dovanosim pinigus Rusijai, ane?
7. Kieno argumentais pasitiki? AE projektas puikiai gali būti laikomas vienu iš antikrizinių projektų. Investicijų nauda ekonomikai ir šiaip privačiam verslui milžiniška.
blizzard 2012-04-20 10:37
Creatum, noriu patikslinti kad jau prieš socdemų rėkimus, ar netgi prieš senos atominės uždarymą, buvo galimybė plėtoti atsinaujinančius energijos šaltinius ir skaičiai buvo paskaičiuot ir jie tikrai ne pirmus metus interneto erdvėje sklando. Kas liečia socdemus na aš politikais jokiais netikiu, paskutinį kartą kažkokioje debatų laidoje uspaschikas sakė kad reikia mums elektrinės, bet nereikia pamiršti ir atsinaujinančių šaltinių, jis kategoriškai neteigė kad tik atsinaujinantys mus išgelbės ar kažkas panašaus..
gerejai_lt 2012-04-20 11:09
Nesunaudosim mes tos elektros, jau dabar suvartojimas abejotinas
Achema jau 2 kogeneracines elektrines pasistate, savo poreikius patenkina turbut.
Klaipedoj statoma elektrine siukslem kurianama.
Elektrenai issiplete, 25% elektros zada gaminti
Panevezys 2007 nauja duju turbina nusiveze
vejo jegainiu parkai statomi
Kruonio hidroakumuliacine dar isplesti zada, kad subalansuoti vejo jegainiu tinkla.
o elektros suvartojimas mazeja kiekviena diena, jau namuose saldituvas a++, skalbykle a++, taupiosios lemputes ir panasiai.
Pramone Lietuvoj mazeja, o likusi irgi tusciai el. varikliu nesuka.
gerejai_lt 2012-04-20 11:12
Daug protingiau butu pasistatyti siuolaikines kogeneracines ir dar namus sildytis su salutininiu produktu nuo elektros, juk gruodis ir siemet ateis.
immortallt 2012-04-20 12:37
Atomines finansavima, pasiskaiciuokit patys su excel'iu, kiek sudaro optimistines 7% palukanos ilgalaikio finansavimo. Po to pasiskaiciuokit dar ir kas bus, jei elektrine veluos paleisti 3 metus (suomiai jau veluoja berods 6 metus). Taip pat prisiminkit, kiek kainavo elektra is Ignalinos pries uzdaryma ? Neprisimenat ? Tai galiu priminti - gerokai daugiau nei 16ct/kwh, o tais laikais visai kitos kainos buvo.
Kas del pinigu isplaukimo svetur, o tai dabar jie neisplauks ? Technologija - Japonu, Metalas - nu neturim... Cementas - klausimas ar turesime reikiamos specifikacijos. Statybininkai - nu cia ne kreiva siena sumuryt reikia, keleta alko..., tai yra statybininku gal paims, griovius kasti ir administraciniam pastatui plytas veziot. Specialistai, kurie valdys atomine, nu po 10 metu, nemanau, kad liks bent vienas gyvas lietuvis, kuris galetu ten dirbti, velgi pinigai uzsienieciams. Finansavimas - uzsienio. Kuro kasetes - uzsienis. Tai parodykit, kuri vieta cia nera importas ?
Vejo jegaines galetu generuoti tuos pacius 500MW (statant 1500MW parka), finansuojant verslo lesomis, galetu bus pastatyta per 5 metus nuo SIANDIEN. Jei butu supaprastinta dokumentu procedura, tai butu imanoma padaryti per 3 metus. Joms moket reikes iki 28ct/kwh pirmus 12 metu. Po to elektra bus perkama rinkos kaina. Tuo tarpu atomine pardavines po ~28ct/kwh gal 20 metu, kol susitvarkys su finansavimu, o tada kainuos kaip minimum 10-14ct/kwh (vidutine kaina, o jei nakti neis parduoti, pardavines diena brangiau). Tuo tarpu vejo jegaines po 12 metu kastai yra 3-5ct/kwh. Jas aptarnautu, projektuotu statyma ir t.t. Lietuvoje. Tai sudaro 30-40% visos elektrines pastatymo kainos bei didzioji dalis prieziuros. Kodel tai nevystoma ? Nes Lietugoje turi buti organizuojami aukcionai, kai vejo energija butu superkama uz ta padidinta kaina (uz dujas mokam dar daugiau), bet deja tokie aukcionai jau nesurengiami keli metai. Beje, vystydami veja, po 15 metu nuo dabar turetume svaria ir pigia energija rinkos kaina. Atomine turesim geriausiu atveju po 28 metu rinkos kaina. Man tada bus 54 metai - nebetoli ir pensija. Kai kurie is jusu tikrai jau busit pensijoj.
Beje, per pastaruosius 5 metus tiek vejas, tiek saule pinga labai sparciai. Kaip manot, atomines pinga ? Kitas dalykas, po keliu metu turetu but pastatytas 4 kartos reaktorius, kurie prognozuojama bus pigesni bei efektyvesni. Planuojami berods ir Bario (ar kazko pan.) reaktoriai dar si desimtmeti, kuriu taip pat turetu but pigesni ir nepaliks branduoliniu atlieku (ai gal beje situ norit priglausti pas save sklype ar po lova pakist kokia dezute)?
Biokuras, visi vis meta argumenta, kad biokuru vasara negaminsi elektros, bet vat pamirsta, kad biokuro kaina 1kwh energijos pagaminti yra 8ct. Karsto vandens reikia ir vasara. Taip pat kai kuriuose miestuose dar tiekiamas karstas garas. Kai kurioms imonems reikia karsto vandens/sildymo technologiniuose procesuose. Beje, idomumo delei: http://www.leka.lt/index.php?content=pa ... f6b09a0c44 Lietuvos energetiniuose poreikiuose ~65% sudaro SILUMA, butent siluma, o ne elektra! Kas is to jei elektra atpigs, kad ir 50%, o sildymo kaina ir toliau augs ? Jei sildymas pabrangs per 20 metu 25%, o elektra atpids 50%, tai vis tiek nieko nebusim pasieke. Jei investuosim i biokura ir atpiginsim sildyma 25%, tai mums tai kompensuos elektros brangima.
Del prisijungimo prie elektros birzos ES. Tai jei visi gali eksportuoti elektra, tai kur ja eksportuoja ? Gal i konservus uzdarineja ? Tad nemalk sudo, o galvok su galva.
Beje atomine elektrine naudoja tarsos kvotas, nes jos pastatymas ir kuro sodrinimas baisiai nesvarus procesas. Biokuras ir vejas - ne. Nes jei imsi vien ju pastatyma, tai yra 3-5 kartus svaresnis procesas. Kuri aprupinimu desimtis, jei ne simtus kartu svaresnis (lyginant biokura), o potencialiai, su laiku bus visiskai svarus.
Paskaiciuokit bent minimaliai su excel finansavima, palyginkit su tuo, ka jums sako, prisiminkit, kaip nemokama atomine "pigiai" pardavinejo mums elektra. Prisiminkit, kad dabartinis atlieku saugojimo budas leidzia atliekas saugot TIK 50 metu, o po to is naujo reikes kazka su jomis daryti, o finansavimas atlieku tvarkymui bus is MUSU kiseniu. Mes tik paslepiam bauba i spinta ir apsimetam, kad jis neegzistuoja.
P.S. draudimas nuo atomines nelaimiu kainuoja 15-20ct/kwh Japonijoje. Kaip manote, ar tai iskaiciuota i kaina ? Sufleruoju - draus valstybe. Pakisu minti - pasiskaitykit kiek Japonijai atsieis Fukusimos nelaimes likvidavimas (sufleruoju vel: ~100mlrd. Lt). Suveskit taskus patys.
WWTWO 2012-04-20 13:44
Tai tu nebalsuosi?
Analog 2012-04-20 13:54
, o jei AE bus nepastatyta, tai tavo, tai yra pilnamečio ( ) sunkiai uždirbami pinigai plauks rytų kaimynui. O jei referendume bus nubalsuota prieš AE, aš įsitikinęs, kad jokio biokuro elektrinės nebus statomos, nes ta pati šaika, kuri prieš AE, bus suinteresuota pirkt brangiausias Europoj dujas. Tai va ir renkiesi, arba palaikai Lietuvos interesus arba šelpi rusus.
immortallt 2012-04-20 14:26
Analog, sutikciau su atomine, jei mes is jos ka nors gautume Gaus visi, tik ne mes
Analog 2012-04-20 14:32
Nu Visagino rusai bent darbo turės Negi visai nieko mes negausim?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
KTU profesorius abejoja naujos atominės konkurencingumu, projekto įgyvendintojai jį žada