Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Kirtiklis 2012-10-17 17:12
Kurios tos "normalios šalys"? Ir kas bus jei turėsim iškart sprogs ar čia dar Černobilys visur vaidenasi, na dabar Fukusima tapo tradicija visur ir visada minėt.
blizzard 2012-10-17 17:29
Eikit jūs su ta savo fukušima ir černobiliu pensininkų gasdint. Dar pagasdinkit kad Lietuvoj ir ciunamių būna.
Jokių skaičių susijusių su elektrine nežinom, nežinom kiek elektra kainuos po tos elektrinės statybų. Nežinom kiek pilnai statybos kainuos, nežinom kada ir už kiek bus pastatytas radioaktyvių medžiagų kapinynas, neturim lėšų uždaryt dabartinei elektrinei, o kaip girdėjau ES nelabai jų nori duot.
Taip kad klausimų daugiau nei atsakymų, šiuo metu. O jūs ponai nežinau kodėl balsuojat už? argumentuokit. Kol kas matau tik kelias priežastis kodėl jūs už elektrinę
1. Elektros kainos kils
2. Bijom kad rusai nepabrangintų dujų/elektros
3. Geriau mokėt savam nei rusui ar kitam užsieniečiui.
jeigu turit ką nors logiškesnio norėčiau išgirst.
1. Elektros kainos neišvengiamai kils turėsit jūs tą elektrinę ar ne.
2. Rusas kada nori tada brangina kada nori tada, klausimas ar pastačius elektrinę mum kas nors nuo to pasikeis? kiek Lt poreikių ji aprūpins 30proc? 40proc. geriausiu atveju, taigi iš Ruso dujas vis vien reikės pirkt norit jūs to ar nenorit, o rusas paims ir sakys, jūs dujų perkat X proc. mažiau todėl jum kaina nuo to tik kyla. Vienu žodžiu rusas yra neprognozuojamas, nesvarbu turėsim mes tą elektrinę ar ne, manau turit žmonės suprast, kad elektrinė nereiškia nepriklausomybės nuo Rusijos.
Klausimas, jeigu po elektrinės statybos mum elektra kainuos brangiau nei kad dabar mes ją perkam iš kitų šalių, ar mes turėsim galimybę atsijunkti nuo elektrinės ir pirkti pigesnę elektrą užuot brangesnę? abejoju.
Klausimų daugiau nei atsakymų.. Ir man įdomu kodėl jokie ekonomistai, energetikai ir t.t protingi žmonės per televiziją apie tai nekalba, galima tik per kelias laidas pamatyti ir tai labai mažai tokių žmonių, tačiau politikai kalba labai garsiai ir aš ten asmeniškai nerandu nieko to ko pats negalėčiau pasakyti liaudžiai, taip kad politikai tik dėl šou.
vvv2 2012-10-17 17:40
pld 2012-10-17 17:56
sheip dauguma kurie balsavo priesh manau bijo ne atomines, o labiau patchiu Statybu , paprasciausiai nepasitiki, ir nereikia tais bambaliniais ir runkeliniais metitis...
dabar toks klausimas kyla, ar tikrai rusai gali itakoti musu elektros kaina ? . Lietuvos energija deklaruoja kad jinai nevygdo jokio importo ish rusijos tik exporta i rusija . Importa vygdo kazkokie neaiskus asmenis, bet kur jie deda ta elektra ?
Pagal LITGRID.eu mes pagaminam ~300 mw , improtuojam ~1000 ish latviu(~300) ir baltarusu(~600). Tai dabar kodel gazdinama su ta rusija... tai apie kokia cia nepriklausomybe kalbama ? nuo baltarusu ?
dujas gi vistiek pirksim ar su ae ar be, ar pereisim prie elektros shyldimo ?
Foxman 2012-10-17 17:58
Tai kodėl Vokietija malūnus stato, ko iš rusų neperka o brangina elektros kainas su kiekvienu pastatytu malūnu? Kodėl pati Rusija pasistatė elektrinių? Gal dabar atrodo sakau "kiti turi tai ir aš noriu", bet aš noriu pasakyt, kad geriau savo nei nuo kitų priklausyt.
Jei 40% Lietuvos aprūpins VAE tai manau jau labai didelis šuolis.
Be to mes nieko neturim, nei naftos, nei dujų, nei vertingų metalų. Tačiau galim elektrą gamint pigiai (ir sakau GAMINT, kokia ne kokie kaina bus mums).
Taip pat ši elektrinė bus kaip naujas pagrindas elektros verslui vystyti ir dar kompanija valdanti elektrinę mokesčius mokės Lietuvai.
Taigi, kuo geriau pirkt iš kitų, jei yra galimybė pasidaryt pačiam?
blizzard 2012-10-17 18:54
Parašysiu kiek paprasčiau, jeigu lietuviška elektra tau kainuos 1lt o Rusiška elektra tau kainuos 50ct kokią elektrą naudosi?
Galiu duot ranką nukirst kad jeigu turėsim elektrinę Rusiška elektra mum vis vien kainuos pigiau. Aišku nebent kaip sakiau Rusai dėl to kad mes pasistatėm AE padidins pvz dujų kainą mums ir elektra vis vien brangs nes atominė 100proc. neaprūpina šalies, o tą kitą dalį reikiamos elektros teks gaminti naudojant tas pačias dujas kurias perkam dabar.
Tarkim pasistatysim elektrinę ir kas iš to jeigu laisvose rinkose iš kurių perkame dabar elektros kainos pigesnės bus nei musų elektrinės?
Man atrodo kad reikėjo daryti elektros linijas su skandinavijos šalimis>biokatilines kurios aprūpintų šiluma gyventojus>atominę elektrinę. Va taip buvo galima išspręsti tos priklausomybės nuo rytų problemą. Dabar kas iš to kad turėsim elektrinę, pilnai nepriklausomi nebūsim, o Rusai matydami kad to siekiame, tikrai mum sukels kainas..
O labiausia tai ne elektrinės bijau kaip jau kažkas minėjo, o pačių statybų. Žinant kokie pas mus korumpuoti pas mus politikai ir teisėsauga, būtų gaila tiek milijardų išmest kažkam į kišenę ir gaut už tai apskritą 0. Todėl žmonės ir reikalauja skaičių, bet valdžia kažkodėl jų nepateikia, todėl ir kyla dideli įtarimai dėl korupcijos ir ažiotažo šiuo klausimu, panašiai kaip su LEO Lt buvo, lyg ir statė iš pradžių lyg ir viskas gerai buvo, o kas po to 500mil pyst ir dingo.. 500mil žinot ką už tiek galima padaryt?
Vytax 2012-10-17 19:36
blizzard:
Kuo tu remiesi, kad Rusiška elektros energija išliks pigi? Patys Rusijos energetikai teigia, kad elektra pačioje Rusijoje brangs.
Faktas tas, kad Rusija turi netgi vienuoliką pasenusių RBMK reaktorių, neskaitant kito tipo. Ir visus juo vieną po kito išjungs, kaip tai padarė Lietuva ar Ukraina. Pats pirmas dar šiais metais, paskutinis rodos 2025 metais. O naujų reaktorių Rusijoje planuojama gerokai mažesnis skaičius nei kad buvo. O ir jų pačių statyba kol kas buksuoja su dideliais vėlinimais. Ir savikaina naujose elektrinėse bus savaime suprantama aukštesnė.
O Skandinavijoje elektros energijos pasiūla yra sezoniška. Kai lietingas sezonas, jie turi elektros energijos, kai sausa - patys mielai importuotų pas save.
Ir mano įsitikinimu žymiai mažesnę riziką kelia elektros energijos perteklius rinkoje, nei deficitas.
pld 2012-10-17 20:17
sutinku su blizzard'u
Vytax > pirmam puslapyje jau rashiau/klausiau ar lietuva perka ruskiu elektra ? lietuvos energija sako kad nea, kad kazkokie privatininkai ja perka, pagal LITGRID.eu lietuva importuoja ish latviu ir baltarusu, o rusam parduoda ten kazkiek i kaliningrada.
tai tada mes norim atsiryboti nuo ko ? latviu ir baltarusu ? ar per latvius ir baltarusus mum rusai parduoda elektra?
ar tikrai termines elektrines degina dujas gaminant elektra ? kiek zinau pagrindas tai mazutas, bet gal klystu..
geriau manau tegu pasidaro jungti su lenkais ir shvedais, pasistato sgd terminala, ir taupo toliau piniga, kad galetume statyti VAE ir naudoti ne 40proc o tarkim 70 kaip buvo,Ignalinos AE. Uranas kiek zinau taipat nepinga.
evaldosia 2012-10-17 20:22
aš ne prieš branduolinė energetiką,bet ką stato valdantieji ,tas pabrangsta dvigubai.pavyzdžių yra.arba pradinė kaina būna ne rinkos.korupcijos lygis kaip afrikoje.žmonės tai žinodami ,taip ir prabalsavo.ir nematau problemų už prekę (elektrą)kažkam mokėti.tik reikia kad konkurencija būtu.pavyzdys mobilieji tinklai.aš prieš rinkos monopolizavima,kas nutiktu pastačius atominę.elektra būtu pardavinėjama valstybės nustatytomis kainomis,ir neribota laiką.taip būtu nes reikėtu aptarnauti valstybės paskolos kaštus paimtus elektrinei statyti.visas išlaidas apmoka vartotojas,o pelną gauna kažkas ,tik ne valstybė.skaidrumo iki šiol ir nebuvo.
blizzard 2012-10-17 20:40
Gal ko nesupratau, bet kiek žinau tai statom už mūsų pinigus, tai kodėl kažkokia įmonė valdys elektrinę? negali būti valstybės objektas? ar jau šita valstybė savo žemėje neturi nieko? čia gal tokia nauja mada? Šiuo atveju gausis taip kad tas privatininkas galės tau nustatyt nors ir 5lt kainą ir tu jam negalėsi nieko pasakyt, tada dar koks "kubilius" per tv tau protą praplaus kad "pasaulyje kyla naftos kainos" ir tu mokėsi tą savo pitaką, nes alternatyvos nebus, tada jau gal ir malūnai karvių nebekasdins kaimuose ir radijacijos nebeskleis, kaip kad dabar..
galilas 2012-10-17 20:40
pritariu.. manau zmones bijo ne atomines, bet paciu statybu, kur plaunami pinigai.. o ir kaip kazkas minejo, siai dienai kiek kas pakalba, tiek skirtingai pateikia skaicius.. realiai kazkada ziurejau tv laidas, skaiciau internete, bet taip ir neaisku, nei kiek kainuos elektra, nei kiek statybos nei kas bus po to..
sigitas69s 2012-10-17 20:48
O ne šis NEkaimas kam pasidavė?
Skeleton 2012-10-17 20:48
Labai keistai mąstai.
Kodėl Rusija turėtų tau parduoti elektrą už 50 ct/kWh jeigu tu neturi iš kur daugiau jos nusipirkti? Kodėl nepareikalauti tokios kainos kad maksimalizuoti savo pelną? Kad ir 90 ct/kWh.
Antra, tokiais tempais lendant į priklausomybę nuo Rusijos importo, Lietuvai ateityje gali neužtekti eksporto importui padengti, t.y. gali pritrūkti "užsienio valiutos" rusiškų resursų pirkimui.
sigitas69s 2012-10-17 20:50
Pagal avatarą sprendžiant pas tave jau seniai smegenys išdžiuvo
rwc 2012-10-17 21:18
, kokią dalį elektros kainos sudaro pirkimo kaina? O gamybos sąnaudos?
1 - ne daugiau nei trečdalį. Neskaitant PVM, tinklų infrastruktūros, balansavimo, kur nueina likusi dalis? Ne kur kitur, o į nepelningų energijos šaltinių subsidijavimą. Saulės energijos kokia supirkimo kaina? 1.50 Lt/kWh? O namų vartotojai, priskaičiavus visus papildomus faktorius, moka mažiau nei 50 ct.. Lygiai taip pat Lietuvai nuostolingi Elektrėnai.
2 - termofikacinių elektrinių sąnaudos praktiškai lygios nuliui, skandinavų hidroelektrinėms irgi - jei neskaičiuosime investicijų atsipirkimo. Taip pat neskaičiuojant statybos išlaidų, VAE kWh savikaina būtų 7-8 ct., kas be konkurencijos Lietuvoje būtų pigiausia (saulė ir vėjas dar labai ilgai negalės būti alternatyva, nes nepadengs poreikių).
Kaip teisingai pastebėta aukščiau, šie "nemokamos energijos" šaltiniai labai sezoniški. Todėl, kai rinkoje yra energijos perteklius - galime įsigyti ir po 11-12 ct./kWh, bet kai jo nėra - perkame gerokai brangiau. Kur kas brangiau, nei tie VAE projektiniai 17-18 ct., ar pesimistiniai 22-24. Todėl, pirma - sava pigi elektra (net jei ji formaliai brangesnė už perkamą), mums patiems leis pirkti mažiau brangios, antra - net ir kainuodama brangiau nei vidutinė metinė rinkos kaina, ji gali būti paklausi užsienio rinkose net ir su antkainiu, trečia - ji leistų kitaip formuoti kvotas, ir mes neprivalėtume nupirkti tiek, kiek dabar perkame, brangios Elektrėnų elektros (o deja, dabar privalome - nes turime užtikrinti pastovią gamybą bent minimaliems vidaus poreikiams patenkinti).
Plikas 2012-10-17 21:46
Kaip matai, VAE elektra subsidijuojama nebus.
O šnekant apie rinką, tai elektra gali brangti, bet jei bus VAE, tai ji brangs mažiau, nei be VAE. Didesnė pasiūla - mažesnė kaina.
Arns 2012-10-17 22:32
baik kaišioti tas propagandas. Pasiskaityk kaip mums įrodinėjo kad IAE nenaudinga, nesaugi ir kaip be jos gyvensime geriau. Žodžiai tie patys, skaičiai beveik tokie patys, pozityvas toks pat... Kai parodys realius skaičius ir pasirašys neatšaukiamai kad tik tokie bus skaičiai, iki tol nė neverta kalbėti apie naudą. Tai milžiniškas projektas itin ribotoje rinkoje su daug geopolitinių klaustukų.
sigun 2012-10-17 22:32
Urano kaina AE elektros savikainoje sudaro apie 10%. Net jei jis pabrangtų dvigubai, kWh savikaina teišaugtų 1 cnt. AE kaip tik yra toks generavimo šaltinis, kur tu esi užtikrintas dėl ateities - esi užtikrintas dėl generavimo galingumo ir pastovumo, ir net jei stipriai keisis urano kaina - savikaina keisis nežymiai.
Visų 70% nėra reikalo gaminti, nes yra Kauno HE, Kruonio akumuliacinė (tiesa dvigubai mažesnio galingumo nei galėjo būti ir užtai reikia "padėkoti" "žaliesiems"), vėjo elektrinės, didžiųjų miestų ŠE. Visa problema - pradiniai kaštai ir tai, jog Lietuva turi tik BB reitingą, tad skolinasi gana brangiai.
Beje, verkiantiems dėl baisios VAE kainos. Elektrinė Lietuvai būtų kainavusi apie 7 mlrd Lt ir tai ne per vienus metus, o per beveik visą projektavimo ir statymo laikotarpį. Palyginimui, kitais metais Lietuva skolinsis virš 7 mlrd Lt (būtent per vienus metus), iš kurių ~6 mlrd - senų skolų aptarnavimui, ~1,7 mlrd - sodros deficitas, t.y. eiliniai pravalgomi pinigai. Tiesą sakant man nesuprantama, kodėl dabartinė valdžia taip giliai užsidariusi kabinetuose, ir nepateikė palyginimui tokių skaičių. Gal jie būtų atvėrę akis... Vat už tokį nemokėjimą ar nesupratimą, kad reikia pasakoti apie problemas ir jų sprendimus, pasakoti apie reikalingus darbus ir juos pagrįst, tai trenkt kakton tiek Kubiliui, tiek Sekmokui. Propoganda prieš elektrinę jau buvo varoma daugiau nei metai per visas informacijos priemones. Buvo bandomi surengti net 2 referendumai. O vyriausybė ir energetikos ministerija tarsi to nematė ir tik likus porai savaičių iki referendumo staiga atsibudo. Visokiom socialinėm reklamom, kaip "vairuodamas negerk", "Kaunieti nepasiduok" ir dar durnesnėm - ir pinigų yra, ir vykdytojų. O va reikalingiems projektams - nieko.
Plikas 2012-10-17 22:57
Neaiškink man ką daryti, aš nesakysiu kur tau eti. Kaip jau sakiau, ausų užsikimšimas ir mantros kartojimas "netikiu" nėra argumentas.
Arns 2012-10-17 23:17
eik į verslo konsultantus. Spėčiau po 10 min skristum pro duris, nepateikdamas skaičių, kuriuo tikrai pagrįstum. Bet čia kažkas su valstybės garantais bando prasukt aferą, nieko nežinom, bet pigiau, skaičių nematom, bet tai naudingiau. Gal todėl vietos verslas ir neinvestuoja į projektą. Gi negi jie visi Rusijos sąjungininkai, kad nenori patikimos ir pigios elektros?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Japonijos žiniasklaida: referendumo rezultatai – smūgis "Hitachi"